Prodrat se do interiéru nové generace klasického modelu střední třídy na stánku Audi byl na autosalonu jeden z nejtěžších úkolů.
Pokud by na stěně za vystaveným vozem na stánku automobilky Audi v Ženevě nebyl nápis A6, mohl by návštěvník autosalonu získat falešný dojem, že tu opět stojí vlajková loď značky - A8. Teprve při bližším zkoumání jdou nalézt rozdíly. Jak v exteriéru, tak i v interiéru. Slibovaná revoluce v oblasti designu se tedy po mém soudu nekoná.
Pro ty, kteří budou chtít v blízké budoucnosti na silnicích oba vozy od sebe rychle rozpoznat, mám tedy malou nápovědu: A8 má vlastně po celém obvodu v oblasti prahů chromovanou lištu, A6 ji nemá. Dále, spodní linie předních světlometů je u největšího sedanu značky rovná, A6 ji má "vykousnutou". A pak zadní partie. Skupinové světlomety jsou v případě většího sourozence propojené světelnou lištou, u A6 se nic takového nekoná.
Interiér je také na první pohled vlastně stejný. I tady se ale rozdíly dají nalézt. Jiný je kupříkladu volant (v A6) má menší množství chromovaných prvků a výdechy klimatizace jsou i ve voze s nenastartovaným motorem "přiznané". Středový tunel, a třeba i volič automatické převodovky, jsou však shodné.
Zájemce o koupi nové A6 se ale rozhodně nemusí bát, že by byl nějak dramaticky ošizen po stránce kvality či zpracování. I když se třeba BMW v případě nové generace řady 5 v oblasti interiéru zlepšilo o celý řád, Audi je stále lepší. To, zda ale každému bude vyhovovat v podstatě "beztlačítkové" ovládání, ale neumím posoudit.
BMW 5 nové Audi poráží také v oblasti prostoru pro cestující na zadních sedadlech. V mnichovské limuzíně" se sice dozadu lidé s výškou kolem 185 centimetrů také usadí, ale spíše "tak akorát", v modelu z Ingolstadtu je k dobru o několik centimetrů více jak pro hlavu, tak i kolena.
Na trhu se vůz objeví v červnu. Až tehdy si tedy budou moci zájemci vyzkoušet, jak fungují některé technické novinky. Například Garage pilot nebo dynamické řízení všech kol po vzoru Q7.
Kombík s tradičním označením Avant se zatím v Ženevě neobjevil. Podle zdrojů z Audi však jeho utajování nebude trvat dlouho. Ještě před polovinou dubna automobilka uvolní první snímky a informace.