Hlavním tématem zástupců visegrádských zemí bude rozvoj infrastruktury pro elektromobily. Nástup výroby elektromobilů prý bude znamenat velký kolotoč v automobilovém průmyslu, včetně dodavatelů a zaměstnanosti,.
Visegrádská čtyřka se formuje nejen jako politický subjekt České republiky, Polska, Slovenska a Maďarska. Země spojené touto mezinárodní dohodou jsou v dnešním globálním světě úzce spojené i v oblasti automobilového průmyslu.
Na 30. dubna svolává Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP setkání zástupců automotive z těchto zemí. Na pražskou konferenci, která je v nejsilnější oblasti českého průmyslu jednou z největších událostí roku, AutoSAP zve mimo jiné zástupce národních automobilových asociací a mezinárodní automobilové asociace ACEA, zástupce vlád a parlamentů zemí V4, firem a zapojených sektorů, dále europoslance, diplomaty a odborníky na jednotlivé oblasti.
Ať už to vnímáte pozitivně, či nikoli, v České republice legislativa v oblasti podpory elektromobility, tedy nákupu a širší infrastruktury rychlonabíječek, je v porovnání se západními zeměmi zaostalá. Sami si to připomínáme při každém testu elektromobilu. Panelisté si dávají za úkol hovořit zejména o tomto tématu.
Konference se zároveň koná v době, kdy se v Bruselu připravuje klíčová legislativa legislativa, která výrazně zpřísňuje emisní limity CO2 pro budoucí auta.
„Vítáme a podporujeme veškeré efektivní a ekonomicky realizovatelné aktivity vedoucí k co možná nejrychlejšímu snižování emisí v dopravě. Pro udržení konkurenceschopnosti českého automobilového průmyslu je ovšem třeba připomínat důležité souvislosti, jejichž opominutí by mohlo mít pro tuzemský autoprůmysl, o který se opírá česká ekonomika, nepříznivé následky,“ vysvětluje motivaci AutoSAP výkonný ředitel organizace, Zdeněk Petzl.