Běžné Mondeo je typický flotilový model, avšak s verzí Vignale chce Ford oslovit zákazníky, kteří touží po něčem luxusnějším. Hlavním magnetem mají být speciální služby a osobní péče u dealera, ale co samotný produkt?
Kapitoly článku:
Pod jménem někdejší karosárny spustil Ford program produktů a služeb zaměřených na náročnější (a bonitnější) klientelu. V dohledné budoucnosti se z Vignale stane celá modelová řada – Ford na nedávném autosalonu v Ženevě vystavoval S-Max, Edge i Kugu v provedení Vignale. Startovním modelem projektu je ale Mondeo.
Mondeo Vignale je první vlaštovkou nové řady, se kterou Ford cílí na bonitnější zákazníky
Ford nechce, abyste Vignale považovali jen za další stupeň výbavy nad úrovní Titanium. Na zákazníky proto čeká v showroomech „manažer Vignale“, který je uvede do „koutku Vignale“, uvaří jim kávu (bohužel z kapslí, takže coffee nazis si budou muset přinést fair-trade bio keňskou kávu, mlýnek, aeropress a povýšený výraz s sebou) a celkově se bude snažit, aby zákazník cítil, že si ho zde považují víc než řadového zájemce o běžné modely.
Nadstandardní služby budou pokračovat i po podepsání kupní smlouvy. Dealer třeba zajistí odvoz auta do servisu i jeho přistavení zpět, zákazníkům je k dispozici speciální asistenční linka a abyste se cítili opravdu důležitě, Ford vám zprostředkuje návštěvu French Open, Velké ceny Monaka a dalších prestižních akcí ze sportu i kultury. (Zaplatit si je ovšem musíte sami.)
Speciální péči věnuje firma i autům. Modely Vignale procházejí rozšířenou výstupní kontrolou kvality, zaměřenou na drobné kosmetické nedokonalosti laku, kůže či švů, a vedle bohatší sériové výbavy mají třeba také důkladnější akustickou izolaci. A asi aby podtrhl výjimečnost, od spuštění programu nabízel Ford model Mondeo Vignale jen s karoserií sedan. Ta u běžných verzí vůbec ve výrobním programu není, má ji jen hybrid. (A teprve teď v Ženevě značka oznámila rozšíření řady Vignale o Mondeo liftback.)
Modely Vignale se technicky neliší od běžných Fordů, nabízejí však bohatou standardní výbavu, lepší akustickou izolaci a také lepší materiály v interiéru
Proč to všechno? Ve Fordu si samozřejmě nemyslí, že se vzdáte nároku na služební BMW a místo něj si poběžíte koupit luxusní Mondeo. I když by je to nepochybně neurazilo. Primárním cílem programu je udržet zákazníky, kteří stoupají po kariérním i příjmovém žebříčku a u Fordu jsou spokojeni, ale odcházejí k jiné značce, protože už nemají kam upgradovat. Vignale je má udržet u modrého oválu ještě jeden dva cykly operativního leasingu – a po příchodu SUV Ford Edge Vignale možná i déle. (Pokud v té době zůstanou v Evropě ještě nějaké firmy, jejichž car policy nezakazuje služební vozy z kategorie SUV.)
Mondeo Vignale je pro nás zajímavé i tím, že je to sedan (nikoliv liftback) a pod kapotou má zážehový motor 2.0 EcoBoost o výkonu 176 kW (240 k)
My kůži a lak většinou netestujeme, ale Mondeo Vignale nás zajímalo nejen jako marketingový experiment. Viděli jsme v něm také možnost, jak vyzkoušet Mondeo se tříprostorovou karoserií a vrcholným zážehovým motorem 2.0 EcoBoost. Nicméně začneme právě tou kůží a lakem, obrazně řečeno. V následující kapitole si nejdříve prohlédneme exteriér a interiér Mondea Vignale.
Důkladné odhlučnění
Velkorysá standardní výbava
Vyhřívání volantu po celém obvodu
Propracované masážní funkce sedadel
Sametový a silný benzinový motor
Lak, kola i kůže opravdu působí exkluzivně
Doplňkové služby v ceně
Podprůměrný prostor na zadních sedadlech
Za jízdy nepřehledné rozhraní systému Sync 2
Absence hlasového ovládání v češtině
Nepovedená automatická převodovka
Adaptivní tempomat bez stop & go
Vysoká spotřeba
Káva z kapslí
7 /10