Krátce po uvedení na trh jsme vyzkoušeli nejnovější Audi A4 na českých silnicích – ale nejen na nich. Vzali jsme ho i na letiště.

Krátce po uvedení na trh jsme vyzkoušeli nejnovější Audi A4 na českých silnicích – ale nejen na nich. Vzali jsme ho i na letiště.

Jádro palety motorů tvoří čtyřválce v několika stupních naladění a s různými kombinacemi pohonu a převodovky.

Jádro palety motorů tvoří čtyřválce v několika stupních naladění a s různými kombinacemi pohonu a převodovky.

Audi ale zachovalo i naftový šestiválec 3.0 TDI, který se dodává jen s automatem a pohonem všech kol.

Audi ale zachovalo i naftový šestiválec 3.0 TDI, který se dodává jen s automatem a pohonem všech kol.

Tlačítkem Audi Drive Select vyvoláte nabídku jízdních režimů na displeji MMI.

Tlačítkem Audi Drive Select vyvoláte nabídku jízdních režimů na displeji MMI.

17palcová přední kola testovaného auta ovšem roztáčel nejdostupnější vznětový motor, 2.0 TDI v provedení naladěném na 110 kW (150 k).

17palcová přední kola testovaného auta ovšem roztáčel nejdostupnější vznětový motor, 2.0 TDI v provedení naladěném na 110 kW (150 k).

Audi udává mírně odlišné parametry než Škoda a Volkswagen, které do svých modelů střední třídy montují stejný motor napříč.

Audi udává mírně odlišné parametry než Škoda a Volkswagen, které do svých modelů střední třídy montují stejný motor napříč.

Zatímco Superb a Passat mají vstřikování močoviny jen ve výkonnějších verzích, Audi má nádrž na AdBlue už v provedení 110 kW.

Zatímco Superb a Passat mají vstřikování močoviny jen ve výkonnějších verzích, Audi má nádrž na AdBlue už v provedení 110 kW.

Páka šestistupňové manuální převodovky chodí v kulise lehce a přesně, přeskoky mezi jednotlivými stupni ale měly být menší.

Páka šestistupňové manuální převodovky chodí v kulise lehce a přesně, přeskoky mezi jednotlivými stupni ale měly být menší.

Kromě přednastavených módů je samozřejmě k dispozici i režim Individual, který můžete nakonfigurovat podle svého.

Kromě přednastavených módů je samozřejmě k dispozici i režim Individual, který můžete nakonfigurovat podle svého.

Porovnání akcelerace 0-150 km/h. Červená čára představuje Audi A4, modrá patří dříve testovanému Passatu. To byl rovněž sedan s motorem 2.0 TDI 110 kW, manuálním řazením a předním pohonem.

Porovnání akcelerace 0-150 km/h. Červená čára představuje Audi A4, modrá patří dříve testovanému Passatu. To byl rovněž sedan s motorem 2.0 TDI 110 kW, manuálním řazením a předním pohonem.

Opravdu má Audi (červená čára) o tolik horší brzdy než Volkswagen? To samozřejmě ne. Naše měření ale ukazuje, že zimní pneumatiky mají na suchém povrchu výrazně delší brzdnou dráhu než letní.

Opravdu má Audi (červená čára) o tolik horší brzdy než Volkswagen? To samozřejmě ne. Naše měření ale ukazuje, že zimní pneumatiky mají na suchém povrchu výrazně delší brzdnou dráhu než letní.

Udávaným 8,9 s z nuly na 100 km/h jsme se moc nepřiblížili. Naměřená hodnota 10,32 s je horší než u obou příbuzných s motorem napříč.

Udávaným 8,9 s z nuly na 100 km/h jsme se moc nepřiblížili. Naměřená hodnota 10,32 s je horší než u obou příbuzných s motorem napříč.

Zatímco v intervalu 80-130 km/h na trojku Audi s přehledem Superbu i Passatu ujede, na čtyřku je naopak mnohem váhavější.

Zatímco v intervalu 80-130 km/h na trojku Audi s přehledem Superbu i Passatu ujede, na čtyřku je naopak mnohem váhavější.

Kompletní test nového Audi A4 najdete na AutoRevue.cz už příští týden.

Kompletní test nového Audi A4 najdete na AutoRevue.cz už příští týden.

Jádro palety motorů tvoří čtyřválce v několika stupních naladění a s různými kombinacemi pohonu a převodovky.
Audi ale zachovalo i naftový šestiválec 3.0 TDI, který se dodává jen s automatem a pohonem všech kol.
93
Fotogalerie

Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled

Krátce po uvedení na trh jsme vyzkoušeli nejnovější generaci Audi A4 na českých silnicích. A nejen tam, samozřejmě jsme ji vzali i na letiště. Znamená prémiová značka – a prémiová cena – konečně i prémiové svezení?

Kapitoly článku:


Nikdo by se vám nemohl divit, kdybyste považovali nejnovější Audi A4 jen za mírný facelift dosavadní generace, označované jako B8. Povědomé tvary karoserie ale ukrývají tolik technických změn, že si B9 zaslouží být považována za nový model.

Z hlediska techniky se Audi A4 modelového roku 2016 vyznačuje dramatickým zlepšením aerodynamických vlastností, nižší hmotností, přepracovanou konstrukcí náprav a modernější nabídkou asistenčních elektronických systémů. Co tyto změny znamenají z hlediska uživatelské zkušenosti, rozebereme postupně v následujících kapitolách.

Audi A4 2.0 TDI 206.jpgAudi A4 2.0 TDI 194.jpgAudi A4 2.0 TDI 201.jpg
Nikdo by se nemohl divit, kdybyste považovali nejnovější Audi A4 jen za mírný facelift dosavadní generace. Povědomé tvary karoserie ale ukrývají řadu technických změn

Design nové A4 spočívá ve spojení aktuální „tváře“ značky, charakterizované ostře řezanou maskou Single Frame a LED světlomety, s profilem odkazujícím na předchozí generace A4. Při pohledu zboku má karoserie záměrně potlačený „klín“, aby působila spíš elegantním než dravým dojmem, a oblast D-sloupku odkazuje hluboko do historie modelu. Audi uvádí senzačně nízkou hodnotu součinitele aerodynamického odporu – 0,23 u sedanu. Tím nová A4 překonává nejen přímou konkurenci, ale i takového šampiona nízkých jízdních odporů, jakým je Toyota Prius (0,24).

Audi A4 2.0 TDI 183.jpgAudi A4 2.0 TDI 191.jpgAudi A4 2.0 TDI 195.jpg
Audi A4 2.0 TDI 186.jpgAudi A4 2.0 TDI 193.jpgAudi A4 2.0 TDI 198.jpg
Design sází spojení aktuální „tváře“ značky, charakterizované ostře řezanou maskou Single Frame a LED světlomety, s profilem odkazujícím na předchozí generace A4; zejména oblast D-sloupku odkazuje hluboko do historie modelu

Audi také tvrdí, že nový model je až o 120 kilogramů lehčí. Přinejmenším z části jde ovšem o výsledek těch nejprůhlednějších homologačních triků: například palivová nádrž má objem pouhých 40 litrů. Ale neděste se, 54litrová nádrž se dodává za příplatek nula Kč v rámci výbavy na přání.

Na vrcholu V6, v základu jen předokolka

Jádro palety motorů tvoří čtyřválce v několika stupních naladění a s různými kombinacemi pohonu a převodovky. Audi ale zachovalo i naftový šestiválec 3.0 TDI, který se dodává jen s automatem a pohonem všech kol. Dobrou zprávou je vymizení variátorového multitronicu, samočinné převodovky jsou teď dvouspojkové (s výjimkou šestiválce, ten má měničový tiptronic).

„Naše“ auto mělo nejdostupnější vznětový motor, 2.0 TDI v provedení naladěném na 110 kW (150 k) se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Ano, i nejnovější A4 zůstává v základu předokolkou. Motor má ale uložený podélně a rozhodně ji tak nelze považovat za derivát Superbu/Passatu, jak se lze občas doslechnout nebo dokonce i dočíst. (Tato domněnka má pravděpodobně původ v éře Passatu B5, který sdílel platformu s první generací A4.)

Audi A4 2.0 TDI 208.jpgAudi A4 2.0 TDI 189.jpgAudi A4 2.0 TDI 212.jpg
Za ostře řezanou maskou se schovává známý čtyřválec 2.0 TDI v provedení Euro 6, zde ovšem uložený podélně; od koncernových modelů střední třídy na platformě MQB se A4 liší třeba i náročnější konstrukcí zavěšení

O tom svědčí i konstrukce náprav. Zatímco zmíněné koncernové modely střední třídy si musí vpředu vystačit s tlumičovými vzpěrami, A4 se pyšní náročně konstruovanými pětiprvkovými závěsy vpředu i vzadu. Takové uspořádání umožňuje lepší oddělení příčných sil od podélných a tím i lepší odfiltrování nežádoucích sil při současném zachování optimálního postavení kola vůči vozovce. Uvidíme, jestli to bude znamenat nějaký citelný přínos v chování na silnici – jízdní vlastnosti nebyly nejsilnější stránkou ani u B8, o předchozích generacích raději nemluvě.

Ještě předtím, než začneme jezdit, si ale prohlédneme nový interiér a porovnáme jeho prostornost s jinými auty střední třídy.

Radosti
Mimořádně dobré odhlučnění
Rovnováha komfortu a ovladatelnosti
Nabídka pokročilých elektronických systémů
Dílenské zpracování
Rozsah použitelných otáček
Starosti
Méně prostorné než auta s motorem napříč
Dlouhé převody a velké přeskoky mezi stupni
Homologační triky (malá nádrž)
Lákavé prvky výbavy jsou za příplatek
7  /10

Audi A4

Audi A4 je nejmenší model značky s podélně uloženými motory a pohonem všech kol na bázi mezinápravového diferenciálu. Vyrábí se jako sedan, kombi i „terénní“ Allroad.

Test Audi A4 2.0 TDI • Ceny, výbava, data • Facelift páté generace • Audi A4 Allroad • Test Audi A4 35 TDI S tronic

Doporučujeme

Články odjinud