S příchodem druhé generace focusu u Fordu výrazně zapracovali na protikorozní ochraně karoserie. Pozitivní zprávou tak je, že ani nejstarší kugy nebývají rezavé. Maximálně u nich naleznete povrchovou korozi podvozkových dílů, ovšem zatím bez vlivu na funkčnost. | Ford Kuga

S příchodem druhé generace focusu u Fordu výrazně zapracovali na protikorozní ochraně karoserie. Pozitivní zprávou tak je, že ani nejstarší kugy nebývají rezavé. Maximálně u nich naleznete povrchovou korozi podvozkových dílů, ovšem zatím bez vlivu na funkčnost. | Ford Kuga

Sice ne tak často jako u modelu focus, přesto se i u modelu kuga občas vyskytují poruchy přístrojového štítu. V něm jsou nahraná i data k imobilizéru, proto následně nemusí jít nastartovat. Dnes už však najdete nezávislé specialisty, kteří zvládnou panel opravit za ceny od pěti tisíc. | Ford Kuga

Sice ne tak často jako u modelu focus, přesto se i u modelu kuga občas vyskytují poruchy přístrojového štítu. V něm jsou nahraná i data k imobilizéru, proto následně nemusí jít nastartovat. Dnes už však najdete nezávislé specialisty, kteří zvládnou panel opravit za ceny od pěti tisíc. | Ford Kuga

Šestistupňová manuální převodovka občas zadrhává. Výjimečně také ústrojí trpí na opotřebované synchrony a vypadávání prvního a druhého rychlostního stupně. Z pohledu nákladů na údržbu je dobré vědět, že i u benzinového motoru se spojka pojí s dvouhmotovým setrvačníkem. Na rozdíl od starších motorů TDI s ním obvykle při rozumných nájezdech nebývají problémy, přesto jednou může prodražit výměnu spojky asi o třicet tisíc korun. Na diesely jej v druhovýrobě seženete asi za polovinu. Po modernizaci se v nabídce objevila také dvojspojková převodovka od společnosti Getrag. Obecně toto řešení u ojetin spíše nedoporučujeme a kuga není výjimkou - řadě majitelů značka měnila ústrojí ještě v záruce a v Austrálii dokonce Ford kvůli problémům s PowerShiftem (byť v jiných modelech) stanul před soudem. | Ford Kuga

Šestistupňová manuální převodovka občas zadrhává. Výjimečně také ústrojí trpí na opotřebované synchrony a vypadávání prvního a druhého rychlostního stupně. Z pohledu nákladů na údržbu je dobré vědět, že i u benzinového motoru se spojka pojí s dvouhmotovým setrvačníkem. Na rozdíl od starších motorů TDI s ním obvykle při rozumných nájezdech nebývají problémy, přesto jednou může prodražit výměnu spojky asi o třicet tisíc korun. Na diesely jej v druhovýrobě seženete asi za polovinu. Po modernizaci se v nabídce objevila také dvojspojková převodovka od společnosti Getrag. Obecně toto řešení u ojetin spíše nedoporučujeme a kuga není výjimkou - řadě majitelů značka měnila ústrojí ještě v záruce a v Austrálii dokonce Ford kvůli problémům s PowerShiftem (byť v jiných modelech) stanul před soudem. | Ford Kuga

Pohon všech kol dodala společnost Haldex. Za předpokladu pravidelného servisu obvykle funguje bez problémů. Ten bohužel Ford nepředepisuje. Proto doporučujeme zařadit do plánu údržby výměnu oleje v diferenciálech a mezinápravové spojce nejpozději po 60 tisících km. Pokud při řazení slyšíte klepavý zvuk, bude na vině vůle v rozvodce. Výrobce ji dodatečně vymezoval speciálním tmelem. | Ford Kuga

Pohon všech kol dodala společnost Haldex. Za předpokladu pravidelného servisu obvykle funguje bez problémů. Ten bohužel Ford nepředepisuje. Proto doporučujeme zařadit do plánu údržby výměnu oleje v diferenciálech a mezinápravové spojce nejpozději po 60 tisících km. Pokud při řazení slyšíte klepavý zvuk, bude na vině vůle v rozvodce. Výrobce ji dodatečně vymezoval speciálním tmelem. | Ford Kuga

Pokud autu stávkují elektrické systémy, zaměřte se na pojistkovou skříňku. Občas mívá problém s ukostřením, výjimečně dokonce majitelé zaznamenali průnik vody nebo kapaliny z klimatizace, což se řešilo servisní akcí. | Ford Kuga

Pokud autu stávkují elektrické systémy, zaměřte se na pojistkovou skříňku. Občas mívá problém s ukostřením, výjimečně dokonce majitelé zaznamenali průnik vody nebo kapaliny z klimatizace, což se řešilo servisní akcí. | Ford Kuga

Výjimečně mívá kuga potíže s elektrohydraulickým posilovačem řízení. Za těmito problémy stojí především snímač polohy volantu, nebo jeho kontakty. Zmíněná závada může stát i za svítící kontrolkou systému ESP. | Ford Kuga

Výjimečně mívá kuga potíže s elektrohydraulickým posilovačem řízení. Za těmito problémy stojí především snímač polohy volantu, nebo jeho kontakty. Zmíněná závada může stát i za svítící kontrolkou systému ESP. | Ford Kuga

Po stránce motorů vévodí nabídce ojetin dvoulitrový diesel původem od PSA. Z pohledu spolehlivosti jde o jeden z nejsnáze udržitelných common-railů. Opravený vstřikovač pořídíte za čtyři tisíce, turbo asi za patnáct, EGR ventil od zhruba šesti tisíc Kč. S ničím z toho však při nájezdech asi do 200 tisíc km nebývají problémy. Největším strašákem však je filtr pevných částic. I ten sice patří spíše k levnějším a lze měnit výměnným způsobem, kde i v originálním servisu vyjde do 15 tisíc korun. Problémem je, že na rozdíl od originální aplikace Peugeotu německá značka při konstrukci vynechala systém automatického přidávání aditiv v nádrži. Filtr je umístěn až daleko pod vozidlem, což regeneraci dále ztěžuje. Při pravidelných kratších jízdách proto docházelo k výraznějšímu ředění oleje palivem. Na to značka zareagoavla až v roce 2011, kdy s emisní normou Euro 5 jednotka dostala pátý vstřikovač, ale také dražší vstřikovače Delphi. | Ford Kuga

Po stránce motorů vévodí nabídce ojetin dvoulitrový diesel původem od PSA. Z pohledu spolehlivosti jde o jeden z nejsnáze udržitelných common-railů. Opravený vstřikovač pořídíte za čtyři tisíce, turbo asi za patnáct, EGR ventil od zhruba šesti tisíc Kč. S ničím z toho však při nájezdech asi do 200 tisíc km nebývají problémy. Největším strašákem však je filtr pevných částic. I ten sice patří spíše k levnějším a lze měnit výměnným způsobem, kde i v originálním servisu vyjde do 15 tisíc korun. Problémem je, že na rozdíl od originální aplikace Peugeotu německá značka při konstrukci vynechala systém automatického přidávání aditiv v nádrži. Filtr je umístěn až daleko pod vozidlem, což regeneraci dále ztěžuje. Při pravidelných kratších jízdách proto docházelo k výraznějšímu ředění oleje palivem. Na to značka zareagoavla až v roce 2011, kdy s emisní normou Euro 5 jednotka dostala pátý vstřikovač, ale také dražší vstřikovače Delphi. | Ford Kuga

Přeplňovaný benzinový pětiválec dodalo Volvo. Motor podladěný na 200 koní obvykle pracuje bezchybně. Dokonce ani spotřeba není tak příšerná, jak by koncepce napovídala - obvykle se průměrně pohybuje kolem jedenácti litrů. | Ford Kuga

Přeplňovaný benzinový pětiválec dodalo Volvo. Motor podladěný na 200 koní obvykle pracuje bezchybně. Dokonce ani spotřeba není tak příšerná, jak by koncepce napovídala - obvykle se průměrně pohybuje kolem jedenácti litrů. | Ford Kuga

Podvozek vykazuje slušnou výdrž. Navíc není problém pořídit i samotné silentbloky. A to jak pro přední, tak i zadní nápravu. Pokud auto vibruje, mohou být na vině právě drobné vůle. Zaměřte se také na stav zadní nápravy. Ta je víceprvková a stejně jako v dalších aplikacích může trpět na zareznutí excentru zadního ramene. To znemožní nastavení geometrie a následně nezbývá, než kompletně vyměnit zadní ramena. | Ford Kuga

Podvozek vykazuje slušnou výdrž. Navíc není problém pořídit i samotné silentbloky. A to jak pro přední, tak i zadní nápravu. Pokud auto vibruje, mohou být na vině právě drobné vůle. Zaměřte se také na stav zadní nápravy. Ta je víceprvková a stejně jako v dalších aplikacích může trpět na zareznutí excentru zadního ramene. To znemožní nastavení geometrie a následně nezbývá, než kompletně vyměnit zadní ramena. | Ford Kuga

Motor a převodovka nejsou nijak chráněny proti poškození v terénu. Zkontrolujte, jestli vůz není zničen jízdou mimo zpevněné silnice. | Ford Kuga

Motor a převodovka nejsou nijak chráněny proti poškození v terénu. Zkontrolujte, jestli vůz není zničen jízdou mimo zpevněné silnice. | Ford Kuga

Jak jezdí dobře vybavený kus 2.0 TDCi Titanium, se dočtete v druhé kapitole recenze. | Ford Kuga

Jak jezdí dobře vybavený kus 2.0 TDCi Titanium, se dočtete v druhé kapitole recenze. | Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

 | Ford Kuga

| Ford Kuga

Sice ne tak často jako u modelu focus, přesto se i u modelu kuga občas vyskytují poruchy přístrojového štítu. V něm jsou nahraná i data k imobilizéru, proto následně nemusí jít nastartovat. Dnes už však najdete nezávislé specialisty, kteří zvládnou panel opravit za ceny od pěti tisíc. | Ford Kuga
Šestistupňová manuální převodovka občas zadrhává. Výjimečně také ústrojí trpí na opotřebované synchrony a vypadávání prvního a druhého rychlostního stupně. Z pohledu nákladů na údržbu je dobré vědět, že i u benzinového motoru se spojka pojí s dvouhmotovým setrvačníkem. Na rozdíl od starších motorů TDI s ním obvykle při rozumných nájezdech nebývají problémy, přesto jednou může prodražit výměnu spojky asi o třicet tisíc korun. Na diesely jej v druhovýrobě seženete asi za polovinu. Po modernizaci se v nabídce objevila také dvojspojková převodovka od společnosti Getrag. Obecně toto řešení u ojetin spíše nedoporučujeme a kuga není výjimkou - řadě majitelů značka měnila ústrojí ještě v záruce a v Austrálii dokonce Ford kvůli problémům s PowerShiftem (byť v jiných modelech) stanul před soudem. | Ford Kuga
Pohon všech kol dodala společnost Haldex. Za předpokladu pravidelného servisu obvykle funguje bez problémů. Ten bohužel Ford nepředepisuje. Proto doporučujeme zařadit do plánu údržby výměnu oleje v diferenciálech a mezinápravové spojce nejpozději po 60 tisících km. Pokud při řazení slyšíte klepavý zvuk, bude na vině vůle v rozvodce. Výrobce ji dodatečně vymezoval speciálním tmelem. | Ford Kuga
Pokud autu stávkují elektrické systémy, zaměřte se na pojistkovou skříňku. Občas mívá problém s ukostřením, výjimečně dokonce majitelé zaznamenali průnik vody nebo kapaliny z klimatizace, což se řešilo servisní akcí. | Ford Kuga
81
Fotogalerie

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti povedl. Přesto ale nejde o auto bez kompromisů.

Kapitoly článku:


Do rozjíždějícího se vlaku kompaktních SUV nastoupil evropský Ford v roce 2008. Tehdy poptávka pomalu začínala stoupat a kromě japonských výrobců se začaly objevovat i první vlaštovky s evropským původem. Na mysli máme konkrétně Volkswagen Tiguan, který na trh přišel jen o rok dříve.

Ford využil při stavbě modelu kuga podobný přístup - na technickém základu kompaktu postavit malou čtyřkolku. Pro tento záměr posloužila druhá generace focusu, či spíše odvozeného MPV C-Max.

Zajímavá ale byla volba motorů. Zpočátku Ford dodával pouze dvoulitrový diesel, s drobným zpožděním dorazil také přeplňovaný dvousetkoňový pětiválec původem z Volva. Na žádné levné vstupní modely tehdy u modrého oválu nehráli.

Většina prodaných aut se pojila s pohonem všech kol, standardem však nebyl, na což je potřeba dát při výběru pozor. Naopak bezpečnostní výbavu pojali u Fordu velkoryse a i ta komfortní bývá slušná. Většině aut nechybí litá kola, automatická klimatizace, ale ani navigace, či vyhřívané sedačky a sklo.

Nejlevnější kugy na českém trhu vycházejí asi na 190 tisíc korun, zachovalé kusy však pořídíte asi o sto tisíc dráž. Dobrou zprávou je, že jich najdete dostatek. Auto většinou mířilo do soukromých rukou, kde většinou absolvovalo menší nájezdy než třeba příbuzné focusy.

Na co si dát při nákupu pozor, radíme v galerii

1.jpg2.jpg3.jpg

Jak jezdí dobře vybavený kus 2.0 TDCi Titanium, se dočtete v další kapitole.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud