Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

56 komentářů

Aleš
24. června • 23:15

Mám střešní držák odtud - https://www.diten.cz/... a jsem dost spokojen. Mám rád tradiční, takže držák za auto pro mě není a přijde mi nepraktický.

Daniel Hanák
13. ledna • 10:58

Hledal jsem cenově dostupný a kvalitní nosič kol na kouli, kde bych nemusel mít strach, že mi to za jízdy někde odletí. Koupil jsem festovní držák Hakr, který jsem si vybral v prodejně https://autoboxy-znojmo.cz/kontakt/...

Driver
26. června • 11:42

Používal jsem levný možná nejlevnější střešní nosič a poškrábané chromované hagusy, střecha dokonce měla důlky, a škoda na autě přes 10.000kč! Takže buď nekupovat nic a nebo minimálně Thule, ale strejně bych připlatil za lepší. Každopádně ty levné jsou šrot. Kdo chce šetřit, ať nekupuje nic, to ušetří panečku peněz :-D

Dan
19. srpna • 11:22

My kupovali Thule podle rad na https://www.covybrat.cz/nejlepsi-nosice-jizdnich-... ... a po dvou měsících používání nadšení trvá. Takže souhlas a nekupujte vždy to nejlevnější.

Petr
14. března • 17:12

Poradíte mi jaký střešní nosič je nejkvalitnější?

Karel
16. března • 16:01

Na jaké auto to chcete?

Petr
18. března • 23:38

Chci to na škoda octavia

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel
21. března • 19:54

Zde máte zahrádky na škoda octaiva, ale musíte vybrat dle roku https://www.neumax.cz/hledat/...

Ja On
21. června • 6:44

Jednoznačně za auto. Loni jsem jel po dálnici a přiznám, že mi pěkně zatrnulo v momentě, kdy týpkovi ze střechy jedno kolo "upadlo". Hodně nebezpečná situace.

Josef
22. června • 19:04

A nebyl jsi zdaleka jediný, kdo něco takového zažil...

Rosťa
19. června • 23:45

Mám docela dlouhé auto a dávat za něj ještě kola tak rozumě bez čouhání nezaparkuji a podélně to samé. Zbývá střecha kvůli které nemusím kupovat tažné a podle nových předpisů ho pokaždé odmontovávat. Na střechu dávám 3 kola a do auta čtvrté. už v tom mám Grif, takže vytáhnu schůdky a za 10 minut jedu. značka nosiče je HAKR.

Mike
2. května • 0:26

U pevného tažného neexistuje předpis o nutnosti demontáže, to je zase blábol ... Umístění kol na střechu je po víku druhá nejhorší možnost. Auto je vyšší, nemůže do garáží, vyšší odpor vzduchu, vyšší spotřeba, horší manipulace ...

Josef
20. června • 20:55

A když jsou kola zablácená? ;-) Já tedy raději budu řešit "problém" s parkováním, než manipulovat se špinavými koly. Samozřejmě, pokud jsi "galuskový" silniční specialista se silničními 8 kg "speciály" (nebo dokonce 5 kg silničními "šperky"), tak to, co uvádím, neplatí...:-)

puk123
19. června • 9:10

S odporem vzduchu proti umístění na střeše bych si nebyl tak jistý. Samotné kolo má menší odpor v čelním směru než otočené bokem, některá dost výrazně. Nakolik se projeví kola vzadu, záleží i na způsobu proudění vzduchu za autem a přesahu kol přes obrys auta.

Josef
19. června • 19:31

Tvoji nejistotu Puku už vyřešily různé testy, které ukázaly jednoznačně, že vzadu na kouli je to z hlediska spotřeby (a souvisejícího odporu vzduchu) lepší řešení, než vozit kolo (kola) na střeše. Jednalo se ale o normální auta. Předpokládám, že pokud se dá kolo na střechu v případě Hummer H1, tak se rozdíl ve spotřebě moc nepocítí.
Pokud chceš znát detailní a přesnou odpověď, musíš do aerodynamického tunelu, počítat a testovat. Potom budeš řešit velikost kola, průměr trubek rámu kola, počet špic, jestli má hydraulické brzdy, nebo špalíky, velikost a tvar řidítek, sedla, atd. A též třeba i směr a sílu větru, což má též významný vliv při určitých rychlostech. Třeba vliv silného bočního větru by podle tvé "teoretické úvahy" mohl obrátit tvé pochybnosti nad kolem umístěným vzadu za autem na kouli...
Poněkud mne tvé úvahy překvapily....:-)

puk123
20. června • 5:18

Jenže článek není jen o nosičích na kouli. Mrkni na 4. obrázek v galerii k článku. Pak si tam představ takové kolo: http://www.feltbikes.cz/domains/feltbikes.cz/file... ... . To už bych se bát, že mi odletí i s dveřmi. Snad nepochybuješ o tom, že takové kolo je stavěno tak, aby mělo nízký odpor vzduchu hlavně čelní bez nutnosti počítání drátů.
K těm testům se přiznám, že jsem nějaké moc šikovně prezentované neviděl. Pokud máš nějaký odkaz, rád se podívám.

Josef
20. června • 18:26

Můj názor jsem už napsal v jiném vlákně diskuse: Josef | 18. 06. 2017 23:18 | [94.113.114.xxx]To kolo z tvého obrázku se na nosičích vůbec nevozí a to jsem též uvedl v mém příspěvku výše. Jinak ještě doplním, že za autem je už proud vzduchu za jízdy vysoce turbulentní a v celkovém důsledku je tam částečně i podtlak, což je vidět na kombících, jak jsou na zadních dveřích (víku) zašpinění. Připomenu, že kola na nosiči na kouli, co se týče aerodynamického odporu, vůbec necítím na rozdíl od zkušenosti, když jsem řídil Octavii s koly na nosiči na střeše.
Myslím si, že toho bylo napsáno už dost i v jiných článcích a v různých testech a výsledek je, že vzadu na kouli je to ze všech hledisek nejlepší s výjimkou jednoho hlediska, kdy zezadu někdo nedobrzí a do auta s nosičem na kouli narazí. Míra poškození nosiče (a naložených kol) potom záleží na síle nárazu (rychlosti vozu v okamžiku srážky). Na druhou stranu "detailisti" tvého ražení budou argumentovat, že díky absorbování energie do nosiče s koly bude uchráněna osádka vozu, případně nedojde ani k poškození vozu. (Jen se koupí nový nosič a nová kola.) ;-)

Martin
4. června • 17:27

Kam se tedy jít podívat po střešním boxu na auto?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
René
5. června • 22:00

Já jsem koupil z eshopu www.neumax.cz

Daniel
6. června • 13:50

A jaký jste od nich kupoval box? a jak dlouho trvalo, než to došlo?

René
7. června • 11:41
Jarek M
13. prosince • 12:41

Z neumaxu mam take thule stresni nosice. :) Jsem s nima spokojenej, vydrzi fakt hodne dlouho.

jozka
19. června • 19:30

Loni jsem s tim najel na dovolene skoro 4000km a za normalnim kombikem to skoro nevycuhuje.

Dagmarrr
18. června • 19:16

Atera je z mého pohledu zatím nejlepší a to systémem sklápění, resp. vyjetím dozadu a složením do relativně malé tašky. A hlavně, hmotnost necelých dvaceti kilo na tři kola zvládne bez problémů i ženská. A na závěsném zařízení je to zamknuté opravdu na fest, samozřejmě nenamazaném.

puk123
19. června • 11:15

Sklápění super, ale ve skladnosti by se našli jiní premianti.

Dagmarrr
19. června • 15:54

Tedy to by mě zajímalo, kdo je ještě skladnější než Atera Strada Vario. Teď je zajímavý i nový Thule (za obdobnou cenu) https://www.sportobchod.cz/nosic-kol-thule-easyfold-... ... , ale o jiných premiantech nevím?

puk123
19. června • 18:41

Přiznám se, že Vario jsem v povědomí neměl. Už jsem ho kdesi zahlíd, ale neměl jsem ho spojený s Aterou. Jo, dost skladný, ale myslím, že Westfalia Portilo je ještě skladnější, ale je snad jen v konfiguraci 2+1: https://www.stresni-nosice.com/2928-westfalia-portilo-2-... ...

qwertz
18. června • 18:48

Kvalitní nosič na tažné plánuju k novému autu (dosud nemám zkušenost). Můžu se zeptat jen tak ze zvědavosti, jakým způsobem je to upevnění ke kouli řešeno? Přece jenom koule je tam proto, aby se spojení mohlo pohybovat volně do všech směrů. Od nosiče se naopak čeká, že bude v rovině, a nebude se na kouli nikam naklápět.

Jan Mičo
22. prosince • 17:05

Zdarec už jsi něco vybral?Já bych také rád nějaký dobrý nosič na kola.Nemám vůbec přehled.

Pavel Nový
28. prosince • 10:40

Já jsem si koupil tady tenhle nosič https://www.neumax.cz/nosic-jizdnich-kol-thule-... ... a mohu doporučit.

Vláďa.bk
6. března • 21:23

Záleží kolik kol potřebuješ vozit, Na jaké vzdálenosti.....Nosič je připevněn pevně, jenom některý více pruží.. někdy je lepší použít tažný vozík, kam se dá naložit kol více... mám již druhý držák ,z důvodu nosnosti po přechodu na elektrokola..i s tím prvním ,levnějším Chorvatsko 3 kola v pohodě..

Josef
18. června • 23:18

Už to (Ateru) používám řadu let a je to naprosto bez problémů. Perfektní je možnost odsunutí a tím i přístupu do kufru auta. Podívej se na video. Pokud je koule čistá, tak to drží jako "helvétská víra" a nikam se nenaklápí. Drží to i na znečištěné kouli. (Kouli obalenou čerstvou vazelinou jsem ale neřešil...).
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
.....atd.
Pokud vozit kolo (kola) na autě, tak jedině vzadu na kouli. Perfektní ze všech hledisek - pohodlně se nakládají kola (zvládně to i vetchá mrňavá ženská), při cestě je vidět ve zpětném zrcátku, co kola dělají (kdyby se "náhodou" uvolnila...), dá se jezdit s koly i do pod zemních garáží s nízkým stropem, minimální odpor vzduchu a nízké těžiště - v solidním autě střední a vyšší střední třídy se při řízení skoro ani nepozná, jestli něco vzadu na nosiči na kouli je...
Zkrátka nešpekulovat a koupit buď Ateru nebo Thule a nic jiného!!! Ateru považuji za lepší řešení a těch pár korun "úspory" bych na tvém místě neřešil. Existuje jediné lepší řešení na kola - mít Viano, VAN, Transit,... a vozit kola uvnitř. (V případě, že kola jsou kompozitové/karbonové "speciály", za 150-350 tisíc, tak určitě jediná možnost. Přijít o 4 takové kola na nosiči vzadu na kouli v případě , že ze zadu někdo nedobrzdí, to by asi nebylo moc povzbudivé...)
Jo a dnes už není ani problém se značkou SPZ, je možné objednat legální 3. značku, která se zapíše do techničáku, a které se nemusí přendávat, nebo řešit s policajty dříve používanou zakázanou "kopii".

sokar
18. června • 17:53

Nosič nepotřebuju. Na kole nejezdím.B-]

Vláďa.bk
6. března • 21:17

Ještě že jsi nam to napsal, ještě doplň co dalšího nepotřebuješ..:-D

Wadis
18. června • 15:57

Když se do testu zařadí pouze vybraní výrobci tak to znamená, že je test placená reklama. Vlastním nosič Atera Strada 3 Vario , Thuhe je proti tomu "shit", cena je srovnatelná...

Mirek
18. června • 16:42

Nejsem schopen posoudit, který nosič je lepší, ale tvoje sdělení také není asi zrovna nestranné.
Informace od jednoho prodejce nosičů kol:Systém Atera STRADA Vario 3 prvotřídního německého výrobce Atera,v prodejích v Německu překonává Thule, se řadí do nejvyšší třídy nosičů kol na tažné zařízení. Dle dlouhodobých testů ADAC je na úrovni THULE! Bez konkurence nejlépe vybavený, bezpečný nosič kol s nejjednodušší obsluhou na trhu. Pro uchycení nosiče je nutno mít vůz vybaven tažným zařízením.
https://www.nosice-stresni.cz/detail/nosic-3-kol-na-taz... ... A když se tak dívám, tak ta srovnatelná cena je o 3000 Kč výše.

Wadis
18. června • 20:58

Jde mi pouze o upozornění že test není objektivní. Ano Altera je dražší, ale systém vysouvání je bezkonkurenční, za ty 3k navíc rozhodně stojí. Objednal jsem si původně Thule, volal mi pán z eshopu, jestli jsem si jist výběrem, tak jsem chvíli Googlil a video o vysouvání mě přesvědčilo...

Mirek
18. června • 21:33

Ale to jsem nehodnotil, jestli je lepší, nebo horší, nejsem schopen posoudit co je lepší, já jen upozornil na to, že jsi to měl napsat nezaujatě. Je docela možné, že v hodnocení kvality máš pravdu a z tvého pohledu stojí za to ty 3000 kč navíc dát. Bude asi ale dost lidí, kteří řeknou, že při četnosti využití za to ty peníze nejsou ochotni dát. To máš jako u aut, všichni také nekupují nejdražší auta a mnohý řekne, že pro jeho potřeby bohatě stačí Dacia.
Fakt také je, že tohle z mého pohledu není test, ale jen obyčejný propagační článek, který navíc přebrali již na mnoha jiných serverech o autech, ale tady jako obvykle jsou asi poslední.

Josef
18. června • 23:26

Já osobně bych ty 3000,- Kč neřešil....;-) Mám a používám STRADU už řadu let (i tehdy byla dražší než THULE) a neprosto bez problémů - perfektní přístup do zavazadlového prostoru při navěšených bicyklech na nosiči. (jednoduché, spolehlivé,...)
Kdo chce (musí) šetřit, tak jediný kompromis - THULE!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tom
19. června • 22:21

Ja osobně bych 3 000 sakra resil. To ze pro tebe neni rozhodující dat navíc 25 % ceny nebo ze někdo da za kola 200 tisíc neznamená, ze další ty tri tisíce nebude resit. Osobně si třeba nedovolim dat ani za auto zech 200 t, takže u držáku budu sakra rozmyslet, jestli se mi 6 x do roka vyprati dat příplatek 3 000. A myslím si, ze nebudu samotný.

Josef
19. června • 23:20

Každému podle jeho přání a potřeb. Na trhu je z čeho vybírat. Ať se každý rozhodne. Už řada lidí koupila to, co mám já, když viděla naživo, jak to funguje a jak se s tím pracuje a porovnávala s jinými "výrobky". Zejména ti, kteří soukali kolo na střešní nosič a nebyli zrovna velkého vzrůstu, zejména ženské. A také ti, kterým se kolo vysmeklo a poškrábali si lak na střeše, i když to bylo auto jen za 300 tisíc. Jo a jen 6x do roka bych já osobně kolo nikde nevozil a raději si ho na místě půjčil a nekupoval kvůli tomu nosič, který mi potom bude kvůli 6 použitím někde celý rok zavazet. (Ještě připomenu, že levnější Thule jsem nevylučoval...)
Zkrátka - sdělil jsem názor a ty jsi ho též sdělil... ;-)

tom
20. června • 7:05

No ono to za dva roky vyjde na stejno. Pujcovne dosahne vyse ceny drzaku:-)

Josef
20. června • 20:47

Máme také jednoho kolaře v partě, který počítal (a stále počítá...) každou korunu. Před lety měl nějakého Hyundaie a na střeše výhodně koupený nosič. Musel pořádně zabrzdit, k tomu "hrbol" na silnici a nosič i se 4 koly šel přes přední kapotu... Ještě, že jsem jel až kus za ním. Vysledek - poškozená střecha, přední sloupky, přední kapota a jeden blatník. Samozřejmě to "odnesl" i nosič a s různým poškozením všechna 4 kola. K tomu nasr... manželka a dvě děcka a zkažený víkend, 150 km od domova řešil převoz pomlácených kol a pokrouceného nosiče. Nevím, co a jak měl ještě doma od manželky kvůli jeho "ekonomickému" myšlení, ale po půl roce měli nové auto a na kouli nosič na kola jako mám já.
Shrnuto - raději si připlatit a být v pohodě. Kola mít budˇ vzadu na pořádném nosiči na kouli pod vizuálním dohledem ve zpětném zrcátku nebo na střeše na ližinách/hagusech a na pořádném příčníku a držácích kol třeba od THULE. Nic mezi tím. A když se i tak náhodou stane průser, tak člověk má alespoň "čisté svědomí" - koupil to nejlepší a "nejpevnější" nejspolehlivější testované řešení, zkrátka udělal vše pro to, aby se jen tak nic nestalo.
Jo a ještě doplním výhodu mého nosiče ATERA - naložím po tůře zablácená horská kola, ani se při tom kromě ruk neumažu. Přijedu domů, vysunu nosič i s koly od auta, který se současně s koly i odkloní, vezmu hadici a poctivě kola i s nosičem tlakově "propláchnu". Potom odnesu z auta všechna zavazadla a nechám kola i s nosičem zatím trochu oschnout, a teprve potom je demontuji, vysuším a nakonzervuji a uklidím. (Už jsi někdy dával zablácená kola na nosič na střeše? A potom je zase sundával? Nebo kurtoval zablácená kola na nějaké levné "atrapě" "koulového" nosiče gumovými svazky? Myslíš, že se "vyplatí" šetřit? ;-)

Zdeněk
6. března • 21:26

Kola jsem vozil jedině na střeše a na nosičích od Hakra,bez jediných problémů,a to jsem jednou strhl mezi garážemi nataženej kabel,který jsem přehlídl.Sice jsem zkroutil nosiče na kola,ale nespadly a auto to přežilo bez poškození.Po častějším užívání jsem poznal nevýhody levných nosičů,rez,poruchy na zámcích na fixačních bodech apod.Teď jsem si nově koupil Thule,a je to opravdu jiná liga.Ale stále zdvihám kola na střechu.Proto jsem si loni půjčil výklopný nosič na kouli a má to opravdu spoustu výhod,o kterých tady psal kolega Josef.Pokud bych měl dnes možnost volby,tak asi na tu kouli.Co se týká peněz přijde to na stejný peníz nebo i levněji.Co se týče jízdních vlastností nemám problém se stabilitou vozu s koly na střeše,a to nejezdím nijak pomalu.Je to i o voze,stará mazda 626 GD byla nestabilní,novější už takový problém neměla,ale někdy to pěkně s autem zamávalo.Nyní je vozím na Avensisu a problémy jsem nezaznamenal,jen mi vadí ta výška.Vždy je to o penězích.Kdo chce šetřit,musí si dávat větší pozor,a častěji kontrolovat uchycení.Šťastnou cestu.Zd.

joza
18. června • 16:31

Souhlas, Atera je nejvic. Thule dejme tomu stejny, pak dlooouho nic. Treba ty cesky sracky. Dam za kola 200 litru a pak usetrim 5 na nosici :-D:-D:-D:-D

puk123
19. června • 9:02

Ne každý dá za kola 200 litrů a taky nepřeváží kola často nebo daleko. Pak rád pár tisíc ušetří. Pokud to jde, dal bych ale vždy přednost nosiči na kouli než na víko. Přijatelný kompromis může být v podobě nosiče na kouli bez kolejnic, kde se jen nasazuje rám na trubky, jako jsou třeba naše nosiče TMK. Ty v testu ani článku nejsou zmíněny.

Kubajs
25. srpna • 9:45

Osobně mám z jakéhokoliv nosiče za auto docela strach. Je jasné, že z hlediska spotřeby paliva je takový nosič výhodou, ale když si představím, že jedu někam na dovolenou a někdo mě zezadu ťukne a přijdu o drahá kola, není to moc hezká představa. I kdyby to pojišťovna zaplatila v plné výši (což se nestane, napočítá si amortizaci dle stáří kola), tak mám zkaženou dovolenou.
Takže za sebe volím radši osvědčenou klasiku. Pokud bych jel s obyčejnými koly, asi bych se nebál umístit je za auto.

Noclaf
18. června • 14:50

Cist po sobe, co? Sahodlouhy video od Thule kde nakladaji tri kola a pak do tabuky napsat ze na nosic patri jen dve...to je pekny...

Michal
29. ledna • 15:24

Máte zkušenosti i s jinou značkou než Thule? která vyrábí kvalitní nosiče na kolo?

Petr
29. ledna • 16:22

Já ano, stejně tak kvalitní jsou i výrobky od značky neumann, mám od nich střešní box, nosič lyží a také nosič na kolo, je to totožné, ale daleko levnější.

Michal
30. ledna • 10:54

Kde se prosím Neumann prodává? chtěl bych si také koupit komplet výbavu, kam se na to mám zajít podívat?

Petr
31. ledna • 10:19

Já jsem nakupoval přímo na eshopu www.neumax.cz, líbí se mi, že vše zabalí, tak aby se při přepravě nic nepoškrábalo nebo nepoškodilo, a navíc jsem měl zásilku za dva dny doma.

Dagmarrr
19. června • 17:46

Většina nosičů je konstrukčně shodná, liší se jen počtem segmentů pro další kola, tedy v základu pro dvě a nebo tři, plus možnost dokoupení externí lyžiny pro třetí příp. čtvrté kolo. Ale hlavně, v testech se neřeší to, že u mnohých se kola o sebe dřou a nebo se jen těžko vymyslí taková sestava, aby šly kola vůbec vedle sebe přidělat. To má právě vychytané Atera díky posuvným držákům na strany. Tak to lze nastavit tak, aby vám nešly řídítka do sedel apod. A toto vydeo to chytře vystřihává v okamžiku, kdy to moc nejde, především u boční nájezdové lyžiny...

Quebe
18. června • 15:37

A kde je psané, že na videu je nosič, který je uvedený v tabulce? Já tam vidím "Příklad manipulace si prohlédněte na videu od vítězné značky testu, Thule:"¨Snaha o kopanec za každou cenu?

Noclaf
19. června • 10:10

A pridana hodnota takovyho videa v tom pripade?
"Cizi server otestoval nejaky nosice. My vam tu prelozili vysledky. A prikladame video uplne jinyho nosice nez se zucastnil testu."

Quebe
19. června • 10:52

Předpokládám, že nosič pro dvě kola se obsluhuje podobně, jako pro kola tři, tudíž video vypovídající hodnotu má. Přínos autorevue v tomto případě je ten, že za a) jak správně říkáš, test přeložili - někteří lidé cizí jazyky neovládají a za b) šíří test dál - mnoho lidí by se o tom testu jinak vůbec nedozvědělo.

Doporučujeme

Články odjinud