MINIVOZY: Malý Opel Adam, který má ambice konkurovat miniautům od věhlasnějších značek, je stylovou a po technické stránce bezproblémovou volbou

MINIVOZY: Malý Opel Adam, který má ambice konkurovat miniautům od věhlasnějších značek, je stylovou a po technické stránce bezproblémovou volbou

Seat Mii je nejlepší volbou mezi malými auty ve stáří od 4-5 let. Problém může mít vlastně jen s funkcí brzd.

Seat Mii je nejlepší volbou mezi malými auty ve stáří od 4-5 let. Problém může mít vlastně jen s funkcí brzd.

Skoda Citigo na tom v této věkové kategorii není o moc hůře. Jí ovšem více trápí světla.

Skoda Citigo na tom v této věkové kategorii není o moc hůře. Jí ovšem více trápí světla.

Opel Agila je velmi dobrou volbou pro ty, kteří shánějí auto do města ve stáří od 6 do 11 let. Pozor je třeba si dát jen na zavěšení kol.

Opel Agila je velmi dobrou volbou pro ty, kteří shánějí auto do města ve stáří od 6 do 11 let. Pozor je třeba si dát jen na zavěšení kol.

Z aut, která se vyrábí v Kolíně, pronikla do žebříčku těch úplně nejspolehlivějších aut ve věku 10-11 let Toyota Aygo. Má bytelný podvozek, hůře na tom bývá zpravidla brzdoví soustava.

Z aut, která se vyrábí v Kolíně, pronikla do žebříčku těch úplně nejspolehlivějších aut ve věku 10-11 let Toyota Aygo. Má bytelný podvozek, hůře na tom bývá zpravidla brzdoví soustava.

MÉSTSKÁ AUTA: V kategorii městských hatchbacků si mezi nejmladšími ojetinami vysloužila prvenství Mazda 2. Ve všech oblastech, na které se zaměřují technici německých STK, prochází bez problémů.

MÉSTSKÁ AUTA: V kategorii městských hatchbacků si mezi nejmladšími ojetinami vysloužila prvenství Mazda 2. Ve všech oblastech, na které se zaměřují technici německých STK, prochází bez problémů.

Ve věku 2-3 let je Audi A1 naprosto bezproblémové auto, později se vyskytují problémy s brzdovým vedením a úniky oleje.

Ve věku 2-3 let je Audi A1 naprosto bezproblémové auto, později se vyskytují problémy s brzdovým vedením a úniky oleje.

Konstantně vysokou kvalitu si ve všech věkových pásmech drží Toyota Yaris. Pouze vozy od stáří osm let výše mívají zkorodované brzdové vedení.

Konstantně vysokou kvalitu si ve všech věkových pásmech drží Toyota Yaris. Pouze vozy od stáří osm let výše mívají zkorodované brzdové vedení.

Ford Fusion (tedy jeho evropská verze) netrpí na závady podvozku. Pokud ho technici ve věku od 6 let výše na něčem nachytají, tak je to zpravidla osvětlení a výfuk.

Ford Fusion (tedy jeho evropská verze) netrpí na závady podvozku. Pokud ho technici ve věku od 6 let výše na něčem nachytají, tak je to zpravidla osvětlení a výfuk.

Slabší stránkou vozů Mini, které lze určitě doporučit ve věku od 6 do 11 let, jsou ztráty oleje. Ty nejstarší vozy trpí také na brzdy a vyskytují se u nich problémy s řízením.

Slabší stránkou vozů Mini, které lze určitě doporučit ve věku od 6 do 11 let, jsou ztráty oleje. Ty nejstarší vozy trpí také na brzdy a vyskytují se u nich problémy s řízením.

Brzdy. To je přetrvávající závada u vozu Honda Jazz. Zejména šesti až devítileté exempláře jsou přesto velmi doporučeníhodné

Brzdy. To je přetrvávající závada u vozu Honda Jazz. Zejména šesti až devítileté exempláře jsou přesto velmi doporučeníhodné

KOMPAKTY: Mercedes třídy A ve věku 2-3 let nezaznamenává žádné zásadní závady. V tomto věku je také v popředí žebříčku spolehlivosti.

KOMPAKTY: Mercedes třídy A ve věku 2-3 let nezaznamenává žádné zásadní závady. V tomto věku je také v popředí žebříčku spolehlivosti.

Občas pouze s funkcí brzd a úniky oleje mívají problémy Mazdy 3 ve stáří 4-5 let, exempláře vyrobené kolem roku 2010 zase někdy trápí zavěšení kol.

Občas pouze s funkcí brzd a úniky oleje mívají problémy Mazdy 3 ve stáří 4-5 let, exempláře vyrobené kolem roku 2010 zase někdy trápí zavěšení kol.

Výsledky u technických kontrol napovídají, že Audi A3 ve věku 6-9 let je spolehlivý vůz. Pouze někdy ho trápí odpružení a úniky oleje.

Výsledky u technických kontrol napovídají, že Audi A3 ve věku 6-9 let je spolehlivý vůz. Pouze někdy ho trápí odpružení a úniky oleje.

Zejména ty nejstarší Toyoty Auris, které jsou dnes ve stáří 8-9 let si v hodnocení  spolehlivosti vedou skvěle. Výfuk jim sice rezne, ale to je z hlediska závad vlastně vše.

Zejména ty nejstarší Toyoty Auris, které jsou dnes ve stáří 8-9 let si v hodnocení spolehlivosti vedou skvěle. Výfuk jim sice rezne, ale to je z hlediska závad vlastně vše.

Osmi až devítileté Volkswageny Golf sice můžou mít problémy s únikem oleje, přesto jde ale v této kategorii o jeden z nejspolehlivějších vozů

Osmi až devítileté Volkswageny Golf sice můžou mít problémy s únikem oleje, přesto jde ale v této kategorii o jeden z nejspolehlivějších vozů

STŘEDNÍ TŘÍDA: Ti, kdo chtějí spolehlivé auto střední třídy, by rozhodně neměli pustit ze zřetele Toyoty Avensis ve stáří od 4 do 11 ket. Stačí jen zkontrolovat brzdy a osvětlení.

STŘEDNÍ TŘÍDA: Ti, kdo chtějí spolehlivé auto střední třídy, by rozhodně neměli pustit ze zřetele Toyoty Avensis ve stáří od 4 do 11 ket. Stačí jen zkontrolovat brzdy a osvětlení.

Nejmladší, tedy 2-3 roky stará Volva V40, pokládají technici TÜV za spolehlivá. Starší kousky už mezi nejméně problematickými ojetinami nejsou.

Nejmladší, tedy 2-3 roky stará Volva V40, pokládají technici TÜV za spolehlivá. Starší kousky už mezi nejméně problematickými ojetinami nejsou.

Zájemci o klasiku ve střední třídě, což je nepochybně Mercedes-Benz třídy C, neprohloupí, pokud si koupí ty nejmladší ojetiny, které můžou mít pouze poněkud orezlý výfuk. Velmi dobře na tom ale jsou rovněž tyto vozy dřívější generace ve věku 8-9 let. U nich se vyplatí zkontrolovat zejména uložení kol a vedení brzdové kapaliny.

Zájemci o klasiku ve střední třídě, což je nepochybně Mercedes-Benz třídy C, neprohloupí, pokud si koupí ty nejmladší ojetiny, které můžou mít pouze poněkud orezlý výfuk. Velmi dobře na tom ale jsou rovněž tyto vozy dřívější generace ve věku 8-9 let. U nich se vyplatí zkontrolovat zejména uložení kol a vedení brzdové kapaliny.

Ve všech věkových kategoriích (s výjimkou té poslední 10-11 let) patří Audi A4/A5 do skupiny úplně nejspolehlivějších aut. Jen občas mají trošku zkorodovaný výfuk

Ve všech věkových kategoriích (s výjimkou té poslední 10-11 let) patří Audi A4/A5 do skupiny úplně nejspolehlivějších aut. Jen občas mají trošku zkorodovaný výfuk

Toyoty Corolly se už dají koupit pouze ve věku 10-11 let. Problémy mají s funkčností brzd, jinak ale žádné větší závady nemívají.

Toyoty Corolly se už dají koupit pouze ve věku 10-11 let. Problémy mají s funkčností brzd, jinak ale žádné větší závady nemívají.

BMW 3 proniklo do popředí žebříčku ve stáří 4-5 let. Zatímco jinak staré "trojky" mají problémy s uložením náprav a odpružením, takto starým kouskům se tyto závady vyhýbají.

BMW 3 proniklo do popředí žebříčku ve stáří 4-5 let. Zatímco jinak staré "trojky" mají problémy s uložením náprav a odpružením, takto starým kouskům se tyto závady vyhýbají.

Mazdy 6 jsou v popředí ve věkové kategorii 8-9 let. Odborníci ale doporučují i u nich prověřit funkčnost brzd.

Mazdy 6 jsou v popředí ve věkové kategorii 8-9 let. Odborníci ale doporučují i u nich prověřit funkčnost brzd.

Opely Insignia ve všech věkových kategoriích trpívají na odpružení a uložení náprav, také z nich odkapává olej. Přesto jde ale ve stáří 8-9 let o velmi nadprůměrně spolehlivé auto.

Opely Insignia ve všech věkových kategoriích trpívají na odpružení a uložení náprav, také z nich odkapává olej. Přesto jde ale ve stáří 8-9 let o velmi nadprůměrně spolehlivé auto.

SUV: Velmi bytelně postavený je Mercedes-Benz GLK, který se již v nové generaci prodává jako Mercedes-Benz GLC. 2-3 letá auta nemají žádný opakující se problém, což platí i pro exempláře do 5 let stáří. Jen ty 6-7 let staré můžou mít závady na zavěšení kol.

SUV: Velmi bytelně postavený je Mercedes-Benz GLK, který se již v nové generaci prodává jako Mercedes-Benz GLC. 2-3 letá auta nemají žádný opakující se problém, což platí i pro exempláře do 5 let stáří. Jen ty 6-7 let staré můžou mít závady na zavěšení kol.

Z Opelů Mokka ve stáří 2-3 roky může ukapávat olej. Jinak jsou ale bez závad.

Z Opelů Mokka ve stáří 2-3 roky může ukapávat olej. Jinak jsou ale bez závad.

Brzdové vedení. To je jediné problematičtější místo na Audi Q3.

Brzdové vedení. To je jediné problematičtější místo na Audi Q3.

Po celou dobu, co je ve výrobě, si Audi Q5 drží vysokou kvalitu. Pouze u exemplářů ve věku 6-7 let si technici udělali poznámku v kolonce zavěšení kol.

Po celou dobu, co je ve výrobě, si Audi Q5 drží vysokou kvalitu. Pouze u exemplářů ve věku 6-7 let si technici udělali poznámku v kolonce zavěšení kol.

Mazdu CX-5 lze doporučit zejména ve stáří 4-5 let. V této kategorii auto skončilo celkově třetí.

Mazdu CX-5 lze doporučit zejména ve stáří 4-5 let. V této kategorii auto skončilo celkově třetí.

V popředí kvalitních ojetin se Honda CR-V drží zejména ve stáří od šesti do 11 let. V zásadě jediným problematickým místem může být řízení.

V popředí kvalitních ojetin se Honda CR-V drží zejména ve stáří od šesti do 11 let. V zásadě jediným problematickým místem může být řízení.

Osmi až devítileté Fordy Kuga jsou v kategorii SUV dobrou volbou. Ve slušném stavu bývají skupiny podvozku i brzd. Občas se našly závady na osvětlení.

Osmi až devítileté Fordy Kuga jsou v kategorii SUV dobrou volbou. Ve slušném stavu bývají skupiny podvozku i brzd. Občas se našly závady na osvětlení.

Suzuki Grand Vitara bylo bytelně zkonstruované auto. Ve věku 10-11 let patří mezi ty nejspolehlivější ojetiny. Pozor jen na úniky oleje.

Suzuki Grand Vitara bylo bytelně zkonstruované auto. Ve věku 10-11 let patří mezi ty nejspolehlivější ojetiny. Pozor jen na úniky oleje.

Kdo chce levnější středně velké SUV, mohl by si vybrat třeba také 10-11 let starou Toyotu RAV 4. Mírně slabšími místy jsou jen odpružení a výfuková soustava.

Kdo chce levnější středně velké SUV, mohl by si vybrat třeba také 10-11 let starou Toyotu RAV 4. Mírně slabšími místy jsou jen odpružení a výfuková soustava.

MPV: Volkswagen Golf Sportsvan se v kategorii 2-3letých ojetin stal po Mercedesu SLK druhým nejspolehlivějším automobilem. Na předních místech žebříčku jsou i Golfy Plus, což je předchůdce tohoto modelu. V oblasti podvozku se závady nenacházejí prakticky vůbec.

MPV: Volkswagen Golf Sportsvan se v kategorii 2-3letých ojetin stal po Mercedesu SLK druhým nejspolehlivějším automobilem. Na předních místech žebříčku jsou i Golfy Plus, což je předchůdce tohoto modelu. V oblasti podvozku se závady nenacházejí prakticky vůbec.

Mercedes-Benz B lze rozhodně doporučit ke koupi ve stáří od 2 do 5 let. Takto staré kousky jsou naprosto spolehlivé.

Mercedes-Benz B lze rozhodně doporučit ke koupi ve stáří od 2 do 5 let. Takto staré kousky jsou naprosto spolehlivé.

V případě malého rodinného vozu Kia Venga jsou v popředí žebříčku hlavně ty nejstarší, tudíž šest až sedm let staré kusy. Jen řízení je někdy problémem, jinak nemívají problémy ani s ostatními částmi podvozku, brzdami či výfukem.

V případě malého rodinného vozu Kia Venga jsou v popředí žebříčku hlavně ty nejstarší, tudíž šest až sedm let staré kusy. Jen řízení je někdy problémem, jinak nemívají problémy ani s ostatními částmi podvozku, brzdami či výfukem.

Dalším zářným příkladem toho, že kvalitní auto lze vyrábět po dlouhá léta a dokonce i po generační výměně, je Toyota Verso, dříve nazývaná Corolla Verso. Vlastně jen osvětlení a v případě exemplářů do sedmi let stáří také vedení brzdové kapaliny, jsou někdy mírně až středně problematické.

Dalším zářným příkladem toho, že kvalitní auto lze vyrábět po dlouhá léta a dokonce i po generační výměně, je Toyota Verso, dříve nazývaná Corolla Verso. Vlastně jen osvětlení a v případě exemplářů do sedmi let stáří také vedení brzdové kapaliny, jsou někdy mírně až středně problematické.

SPORTOVNÍ AUTA: Mercedes-Benz SLK je dostupným sportovním vozem, který navíc ani jako ojetina nepotřebuje žádnou zásadnější péči. Pouze auta starší šesti let můžou trpět na zavěšení kol či náprav a odpružení.

SPORTOVNÍ AUTA: Mercedes-Benz SLK je dostupným sportovním vozem, který navíc ani jako ojetina nepotřebuje žádnou zásadnější péči. Pouze auta starší šesti let můžou trpět na zavěšení kol či náprav a odpružení.

Bezproblémovou, ale samozřejmě poněkud dražší ojetinou, jsou Porsche 911. Jen řízení někdy zlobí..

Bezproblémovou, ale samozřejmě poněkud dražší ojetinou, jsou Porsche 911. Jen řízení někdy zlobí..

Žádné velké problémy při návštěvě stanice technické kontroly nepociťují ani majitelé vozu Audi TT.

Žádné velké problémy při návštěvě stanice technické kontroly nepociťují ani majitelé vozu Audi TT.

Seat Mii je nejlepší volbou mezi malými auty ve stáří od 4-5 let. Problém může mít vlastně jen s funkcí brzd.
Skoda Citigo na tom v této věkové kategorii není o moc hůře. Jí ovšem více trápí světla.
Opel Agila je velmi dobrou volbou pro ty, kteří shánějí auto do města ve stáří od 6 do 11 let. Pozor je třeba si dát jen na zavěšení kol.
Z aut, která se vyrábí v Kolíně, pronikla do žebříčku těch úplně nejspolehlivějších aut ve věku 10-11 let Toyota Aygo. Má bytelný podvozek, hůře na tom bývá zpravidla brzdoví soustava.
40
Fotogalerie

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na stanicích technické kontroly provozovaných TÜV tentokrát přinášíme tipy na koupi spolehlivých ojetin v jednotlivých kategoriích.

Mercedes, Audi, ale poněkud nečekaně také Opel. Tyto tři německé automobilky mají nejvíce zástupců v čele žebříčku nejméně problematických ojetin při přihlédnutí k množství závad zjištěných během  kontrol na německých stanicích TÜV. Špatně na tom ale není například i Volkswagen nebo japonské značky Mazda a Toyota.

Pokud bychom hledali úplně nejspolehlivější ojetinu ve stáří od 2 do 11 let, protože právě na ně se každoročně vydávaná statistika vztahuje, bylo by to nepochybně Porsche 911. Za ním už žebříček není tak úplně přehledný, nicméně v popředí se vždy drží další sporťáky - Mercedes-Benz SLK a Audi TT a obvykle také některý z velkoprostorových modelů. Zejména Volkswageny Sportsvan a Golf Plus (jedná se o dvě generace téhož modelu), případně také Mercedes-Benz třídy B či Toyota Verso.

V kategorii levných miniaut se jako dobrý tip na koupi ojetiny jeví Opel Agila, špatně na tom ale nejsou ani kolínská či bratislavská "trojčata".

Na přehled rozčleněný do sedmi kategorií vozů se podívejte zde:

1 Opel-Adam-2013-1600-01.jpg2 Seat-Mii-2013-1600-03.jpg3  Skoda-Citigo_5-door-2013-1600-04.jpg

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud