Takto dostává pneumatika druhý život. Vznik protektoru na videu

14.  4.  2018 | Radek Pecák | 5

Řadě motoristů stále ještě připadá zbytečné vyhazovat pneumatiku jen proto, že již nemá dostatečně hluboký vzorek. Výroba protektoru však vůbec není jednoduchá.

Takto dostává pneumatika druhý život. Vznik protektoru na videu

I v České republice existuje řada výrobců protektorovaných pneumatik. Hlavní surovinou pro jejich výrobu je pochopitelně ojetý plášť.

Celý proces začíná důkladnou kontrolou. Následně pracovník odstraní ze vzorku uvízlé kamínky, nečistoty či zapíchnuté hřebíky nebo vruty. Stejně důkladně je třeba prověřit také stav pneumatiky na jejích bočnicích a uvnitř.

Případné defekty pomůže odhalit také speciální skener. Když se nezjistí žádný zásadní problém, který by mohl mít následně vliv na bezpečnost jízdy, přistupuje se k dalšímu kroku. Tím je broušení zbytků starého běhounu.

Letní pneumatiky 2017: Známe dvacet nejlepších na trhu Letní pneumatiky 2017: Známe dvacet nejlepších na trhu

Když se zacelí všechny nerovnosti, můžou se na kostru nabalit nové vrstvy běhounu. Následuje zabalení pneumatiky do speciálního obalu a vulkanizace. Při ní se nové vrstvy propojí se zbytkem původní pneumatiky.

Poslední fází je samozřejmě výstupní kontrola. Pak se již jen namontuje na příslušný ráfek a může na autě sloužit další desítky tisíc kilometrů.

 

Další článek »

Diskuze
5 příspěvků
Témata článku: Video, Život řidiče, Pneumatiky, Česká republika, Důkladná kontrola, Vzorek, Zásadní problém, Poslední fáze, Celý proces, Řada motoristů, Vrstva, Běhoun, Protektor
Sdílet článek
Další mobilní weby