10. pozice náleží Hyundai i30

10. pozice náleží Hyundai i30

9. místo pro Nissan Qashqai

9. místo pro Nissan Qashqai

8. je Ford Focus i těsně před příchodem nové generace

8. je Ford Focus i těsně před příchodem nové generace

7.je Škoda Kodiaq

7.je Škoda Kodiaq

6. Škoda Karoq

6. Škoda Karoq

5. místo zaujal v ČR evropský bestseller Volkswagen Golf

5. místo zaujal v ČR evropský bestseller Volkswagen Golf

4. příčka pro Škodu Superb

4. příčka pro Škodu Superb

3. pozice náleží Škodě Rapid

3. pozice náleží Škodě Rapid

2. nejvyšší stupínek obsadila Škoda Fabia

2. nejvyšší stupínek obsadila Škoda Fabia

1. pozice tradičně patří Škodě Octavii

1. pozice tradičně patří Škodě Octavii

9. místo pro Nissan Qashqai
8. je Ford Focus i těsně před příchodem nové generace
7.je Škoda Kodiaq
6. Škoda Karoq
10
Fotogalerie

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

Nejprodávanějším autem v Česku za první čtvrtletí 2018 je Škoda Octavia. Nic překvapivého, klesající podíl naftových motorů už ale překvapivý je…

Také v České republice je čím dál více znatelný trend odklonu od dieselových motorizací. V prvním čtvrtletí letošního roku jejich podíl na celkové struktuře pohonů nových vozů, které se zaregistrovaly do provozu, poklesl pod úroveň jedné třetiny. Konkrétně se nafta tankuje jen do 31,9 procenta čerstvě zaregistrovaných aut. Přitom až do loňského roku se stále držel nad hranicí 40 %, a v roce 2016 dokonce vystoupal na téměř 43 %.

Naopak nepřestává růst zájmu o auta kategorie SUV. Jestliže ještě v roce 2015 se SUV prodávalo z celkového objemu jen něco málo přes 18 % a naopak aut spadajících do kategorie nižší střední třída více než 24 %, nyní je situace úplně jiná. Tržní podíl aut SUV činí 28,15 procenta.

Podle statistiky z konce března se zdá, že několikaletý růst prodejů nových osobních aut v Česku se již zastavil. Svaz dovozců automobilů dokonce zaznamenal v porovnání se stejným obdobím loňského roku pokles o 0,27 procenta. Prodalo se celkem 67.873 aut, což je o 186 kusů méně než vloni.

Budoucí vývoj se v tuto chvíli dá odhadovat jen obtížně. Lidé i firmy sice mají dostatek peněz, ale ne pro všechny je koupě nového auta takovou prioritou. To se projeví tím, že trh naroste za letošní rok jen o zhruba tři procenta. Na druhou stranu může podle něho dojít k tomu, že se začne dovážet více mladších ojetin ze zahraničí než dříve.

Nejprodávanější značkou v Česku je stále Škoda s třetinovým tržním podílem (33,4%). Za ní následují Volkswagen (9,22%) a  Hyundai (6,70%). Do elitní desítky dále pronikly, Ford, Dacia, Kia, Peugeot, Toyota, Renault i Mercedes-Benz..

Lidé si u dealerů nejčastěji kupují model Škoda Octavia. Na dalších místech oblíbenosti jsou opět Škody v pořadí Fabia, Rapid a Superb. Páté místo patří sice Volkswagenu Golf, ale hned za ním jsou obě SUV Škoda. Karoq už je úspěšnější než Kodiaq. Kompletní desítku najdete v galerii.

Z hlediska výběru barev nejsou Češi příliš nápadití. Téměř třicet procent prodaných nových aut v letošním prvním čtvrtletí bylo lakováno na bílo a téměř čtvrtina získala šedou barvu. Teprve na třetím místě je modrá.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

Doporučujeme

Články odjinud