Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan
Rolls-Royce Cullinan
Rolls-Royce Cullinan
Rolls-Royce Cullinan
17
Fotogalerie

Rolls-Royce Cullinan oficiálně: Je o dost větší než Bentley Bentayga

Rolls-Royce oficiálně odhaluje své první SUV za 112 let své historie.

Tradiční britská luxusní automobilka nový Cullinan neoznačuje jako SUV, ale jako "zvýšený vůz". Motivace pro stavbu tohoto vozu je podobná jako třeba u Lamborghini a jeho Urusu. Jde tady nejen o módní vlnu SUV, ale také o aspiraci na nové trhy, které se stávají pro luxusní značky čím dál tím zajímavější, ale silnice jsou zde stále většinou mizerné, jako je třeba Indie.

Cullinan stojí na nové platformě s vysokým podílem hliníku, kterou sdílí s novým Phantomem. Ve srovnání s vlajkovou lodí je Cullinan o 400 mm kratší a 200 mm vyšší. Váží 2.660 kilogramů. Nabízí se srovnání s hlavním konkurentem, Bentley Bentayga. Na délku novinka měří 5.341 milimetrů, o 201 milimetrů více než Bentley, rozdíl v rozvoru náprav je 300 milimetrů.

Pohon zajišťuje známý dvanáctiválec s tradičním zdvihovým objemu 6,75 litrů. Dopován bude tentokrát dvojicí turbodmychadel. Maximální výkon činí 420 kilowattů, točivý moment činí rovných 900 Nm. Rolls-Royce omezil maximální rychlost na 250 km/h a zrychlení na stovku neuvádí.

Jízdní vlastnosti aktivně upravuje soubor prvků. Jízdní režimy počítají i se sněhem a pískem. Mění se řízení, ale i chování vzduchového odpružení či stálého pohonu všech kol s elektronickým řízením pohonu.

Design exteriéru se zdá být hranatější, než je tomu u nového Phantomu. Nechybí majestátní maska chladiče se soškou. Prosklení je nezvykle vysoké, dovnitř se nastupuje dveřmi proti sobě jako u značkových limuzín. Z výbavy nechybí head-up displej, noční vidění, WiFi hotspot, hlídání bdělosti a celá řada dalších asistentů. Dveře zavazadelníku pak kromě kufru ukrývají i „rekreační modul“. Dvě sedačky se stolečkem, na které značka lákala již dříve.

Sériová výroba začne v druhé polovině roku. První zákazníci se nového Cullinanu dočkají ještě před koncem roku.

Rolls-Royce

Britskou společnost Rolls-Royce založili v roce 1906 Charles Rolls a Henry Royce. Vedle vojenské techniky, leteckých a lodních motorů je známá hlavně jako výrobce luxusních automobilů.

Od roku 1998 patří Rolls-Royce do skupiny BMW.

Rolls-Royce Phantom • Rolls-Royce Cullinan • Rolls-Royce Ghost • Rolls-Royce Wraith • Rolls-Royce Dawn

Doporučujeme

Články odjinud