Nové SUV britské značky přesvědčivě získalo nejvyšší ohodnocení nezávislé instituce, která prověřuje bezpečnostní standardy nových vozů.
Range Rover neslevil nic ze svého úsilí o co možná nejvyšší pasivní i aktivní bezpečnost svých vozů. Dokazují to i výsledky novinky Velar v testech EuroNCAP.
Pro zkoušky byla vybrána varianta s dieselovým dvoulitrovým turbomotorem a pohonem všech kol.
Auto plně obstálo během testování ochrany předních cestujících. Při nárazu čtyřicetiprocentní částí přídě do deformovatelné překážky v rychlosti 64 kilometrů v hodině ochránil skelet vozu dobře, nebo přinejmenším dostatečně.
Ochrana dětí při stejném typu nárazu je dobrá. Jen krční páteř je v případě desetiletého dítěte chráněna až na samé dolní hranici povoleného zatížení.
Rovněž chodce nový Velar chrání dobře nebo dostatečně. Výjimkou jsou (jako u téměř všech aut) kraje kapoty a také sloupky čelního skla. Pokud se tam tělo chodce dostane, bude ochráněno jen slabě nebo dokonce špatně.
Vůz má pro dnešní dobu žádoucí a dobře fungující bezpečnostní asistenční systémy. Například systém automatického nouzového brzdění, který je u tohoto modelu součástí standardní výbavy, fungoval během zkoušek dobře.
Na to, jak vypadal vůz během nárazových zkoušek a bezprostředně po nich, se podívejte na následujících fotografiích: