Motor 1.6 TDI se do Rapidu montoval i ve verzi Greenline.

Motor 1.6 TDI se do Rapidu montoval i ve verzi Greenline.

Ve středu 14. února byla ukončena možnost objednávek

Ve středu 14. února byla ukončena možnost objednávek

Motor 1.6 TDI byl v Rapid dustupný ve verzi s výkonem 85 kW

Motor 1.6 TDI byl v Rapid dustupný ve verzi s výkonem 85 kW

Končí i motor 1.4 TDI poháněl i Fabii, s její modernizací však zmizel z nabídky.

Končí i motor 1.4 TDI poháněl i Fabii, s její modernizací však zmizel z nabídky.

 | Škoda Rapid po faceliftu

| Škoda Rapid po faceliftu

 | Škoda Rapid po faceliftu

| Škoda Rapid po faceliftu

 | Škoda Rapid po faceliftu

| Škoda Rapid po faceliftu

 | Škoda Rapid po faceliftu

| Škoda Rapid po faceliftu

 | Škoda Rapid po faceliftu

| Škoda Rapid po faceliftu

Ve středu 14. února byla ukončena možnost objednávek
Motor 1.6 TDI byl v Rapid dustupný ve verzi s výkonem 85 kW
Končí i motor 1.4 TDI poháněl i Fabii, s její modernizací však zmizel z nabídky.
 | Škoda Rapid po faceliftu
9
Fotogalerie

Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Že nedávají vznětové motory zase takový smysl v malých vozech, se ví už dlouho. Nyní však končí i v modelu na pomezí segmentů B a C. Tedy alespoň dočasně.

S modernizací třetí generace Škody Fabia došlo na zredukování nabídky pohonných jednotek. Byl zastaven prodej verze 1.4 TDI a zůstaly pouze litrové tříválce, přičemž ty přeplňované dostaly filtr pevných částic. Dalo se to očekávat, protože v malých vozech není zástavbovost turbodieselů tak vysoká, nyní ale máme oficiálně potvrzeno také ukončení prodeje vznětových motorů pro model Rapid.

K ukončení objednávek naftových motorů do Škody Rapid došlo ve středu tohoto týdne. Informaci nám sdělil dobře informovovaný zdroj a potvrdil tiskový mluvčí Škody Auto Vítězslav Pelc s tím, že všechny objednávky přijaté do 14. února budou řádně vyřízeny a expedovány zákazníkům. Pouze připomenu, že pro Rapid byly dostupné turbodiesely 1.4 TDI/66 kW (manuál i automat) a 1.6 TDI/85 kW (manuál).

„Z dlouhodobého hlediska se zástavbovost dieselových pohonných jednotek v segmentu menších modelů pohybovala na hranici několika málo procent, výjimku tvoří pouze větší dodávky firmám a velkoodběratelům,“ řekl redakci Autorevue Pelc.

V případě současné generace Škody Rapid se nicméně jedná o dočasné řešení. Nástupce, který se podle našich informací bude jmenovat Škoda Spaceback a vyroste na modulární platformě MQB A0, staticky uvidíme před koncem letošního roku, a ten už turbodiesely opět nabídne.

Zajímavé zprávy přicházejí také ohledně motoru 1.4 TSI, o jehož konci se hovoří už delší dobu. Podle dobře informovaného zdroje se s ním počítá pouze do červencové celozávodní dovolené, po ní naběhne dnes už dobře známá patnáctistovka TSI.

V případě Rapidu stávající generace to znamená, že od konce července až do zastavení produkce bude nabízen pouze s tříválcem TSI, a sice ve dvou výkonových provedeních (70 a 81 kW). Nástupce už dostane celou škálu agregátů, které známe z vozů koncernu VW s platformou MQB A0.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud