Sedmé vydání Porsche 911 GT3 bylo vyvinuto v úzké spolupráci s divizí motorsportu. Opět jde o inženýrskou nirvánu, která se se standardními modely nemá moc srovnávat.
Historie Porsche 911 GT3 se píše od roku 1999, kdy dorazila první verze založená na generaci 996 jako homologační speciál pro kategorii FIA GT3. Od té doby se stala verze GT3 tradicí a jedním z nejvyhledávanějších sportovních aut na světě. Po více než dvou letech od představení základní varianty je tu nová generace.
Kde jinde začít než u motoru. Konstruktérům se podařilo udržet v novém GT3 atmosféricky, nebo jak vývojář vozu říká „normálně“ plněný motor. Plochý agregát o objemu 4,0 litru s omezovačem v 9000 otáčkách produkuje výkon 374 kW (509 koní) a 469 N.m točivého momentu. Maximální rychlost s šestistupňovou manuální převodovkou činí 320 km/h a sprint na stovku je otázkou 3,4 sekundy. K dispozici je i automatická převodovka PDK, u které činí maximální rychlost 318 km/h.
Čistě o těchto číslech ale GT3 není, v porovnání s přeplňovanou verzí Turbo S dokonce strádá, protože ta zvládne sprint na stovku za 2,7 sekundy a může jet až 330 km/h. Důležitější jsou podvozek a aerodynamika. Zatímco základní 992 Carrera S s ne o moc horšími výkonovými parametry zvládne Nürburgring za sedm a půl minuty, nové GT3 to zvládlo s Larsen Kenem na volantem za 6:59.927 při délce 20,8 kilometrů, kratší verzi s délkou 20,6 kilometrů zvládlo auto za 6 minut a 55 sekund.
Oproti předchozímu GT3 jde o zlepšení o sedmnáct sekund. S manuální převodovkou váží nové GT3 1418 kg, s automatem je o 17 kg těžší. Novinka má širokou karoserii s velkým křídlem (labutí krk), širší kovaná kola (20palcová vpředu a 21palcová vzadu) a větší brzdy. Přední kapota je z karbonu, okna jsou odlehčená a o reprodukci motoru se stará nový výfuk s elektricky ovládanými klapkami. Obecně pak prý není na podvozku jediný zcela shodný komponent s běžnou verzí 911.
Jakožto auto postavené na závodní trať i každodenní jízdu není interiér spartánský, ale nabídne většinu komfortních prvků jako standardní modely. Rozvržení palubní desky je stejné, přibyla ale funkce infotainmentu pro závodní okruhy, která měří otáčky, tlak v pneumatikách, teploty oleje a vody a množství paliva v nádrži. Ve standardu dostanete samozřejmě skořepinová sedadla.
Porsche 911 GT3 si zákazníci často ladí k obrazu svému, i novinka se tak dá personalizovat v programu Exclusive Manufaktur. Zákazníci mohou připlatit ještě lepší sedadla, pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R, závodní klec, karbon-keramické brzdy, karbonovou střechu, karbonové doplňky exteriéru a spousty barevných kombinací. Paket Sport Chrono je také samozřejmostí a přidá třeba analogové i digitální stopky. České ceny vyhlížíme.