Ten, kdo je vlastníkem skvělého Ferrari 250 GTO, zažívá určitě mnoho šťastných okamžiků, ale má i starosti. Tu o pneumatiky nyní řeší Pirelli.
Dezén pneumatiky, kterou pro vůz Ferrari 250 GTO vyvinul pneumatikářský gigant Pirelli, vypadá prakticky stejně jako u těch, které byly na voze namontované při jeho výrobě.
Skutečností ovšem je, že jsou vyvinuty podle nejmodernějších technologií, avšak současně i přesně na míru technickému uspořádání zavěšení kol vpředu i vzadu. Současně zaručují lepší jízdní vlastnosti a nižší opotřebení než originální pneumatika.
Označení pneumatiky zní Stelvio Corsa. Na přední nápravu se montuje rozměr 215/70 R15 98 W, dozadu pak velikost 225/70 R 15 100 W.
Vzhledem k tomu, že vozů Ferrari 250 GTO bylo vyrobeno jen 39, příliš mnoho pneumatik Pirelli neprodá. Na všechny tyto vozy je totiž zapotřebí celkem jen 156 pneumatik. I kdyby si majitel každého z nich objednal ještě jednu další sadu do zásoby, vychází to stále jen na 312 pneumatik. Z toho je zřejmé, že výrobci se tento počin rozhodně nemůže vyplatit. Oficiální ceník sice není k dispozici, ale těžko by výnos z prodeje mohl zaplatit náklady na vývoj.
Je ale nepochybné, že nové pneumatiky přispějí k provozuschopnosti unikátního automobilu, který patří k těm úplně nejdražším na světě. Naposledy se jeden exemplář prodával před čtyřmi lety. Konečná cena dosáhla více než 38 milionů amerických dolarů (cca 786 milionů Kč).
Nový majitel na svém rozhodnutí určitě neprodělá. Tento vůz totiž, podobně jako třeba Jaguar D-Type, Bugatti 57 nebo McLaren F1, ideálním prostředkem ke zhodnocení vložených peněz. Jen je třeba pak s takovým vozem jezdit opatrně. Poškození by se hodně prodražilo...