V době uvedení na náš trh byl Opel Grandland X nabízen s dvojicí motorů od PSA. Nyní se jejich nabídka rozrůstá o další francouzské kousky.
Úvodní nabídka Opelu Grandland X zahrnovala přeplňovanou zážehovou dvanáctistovku o výkonu 96 kW a vznětovou šestnáctistovkou s 88 kW. Oba agregáty bylo možné kombinovat jak s manuální šestistupňovou, tak automatickou převodovkou o stejném počtu rychlostí, což je stav, který stále přetrvává. Nabídku však doplňují další dva motory, kupodivu oba vznětové.
Jedná se o patnáctistovku CDTi a dvoulitr CDTi, které bychom však klidně mohli nazývat BlueHDI. Stejně jako dvojice motorů z úvodní nabídky pocházejí od PSA, přičemž méně objemný agregát dokonce může být silnější než šestnáctistovka zahrnutá do nabídky v rámci uvedení Opelu Grandland X na trh. Novinky plní normu Euro 6.2 a mají české ceny.
Patnáctistovka CDTi je nabízena v provedení se 74 a 96 kilowatty, přičemž silnější verze může být vedle standardně dodávané šestistupňové manuální převodovky kombinována také s novým osmistupňovým automatem za rozumný příplatek 40.000 korun. Toto se týká výbav Selection (základní) a Enjoy, od linie Innovation je v nabídce už pouze silnější provedení agregátu, možnost volby mezi manuální a automatickou převodovkou však zůstává.
Čtyřválec 2.0 CDTi je v nabídce od linie Innovation a představuje výkonový i cenový vrchol Grandlandu X. Má výkon 130 kW a je párován výhradně s osmistupňovým automatem, přičemž základní cena po započtení plošného zvýhodnění 50.000 Kč činí 751.900 korun. S vrcholnou výbavou Ultimate se dostáváme na 871.900 korun, což je o 50.000 Kč více, než kolik utratíte za patnáctistovku CDTi (96 kW) v kombinaci s osmistupňovým automatem.
Jak jste si jistě všimli, nabídka stále zahrnuje pouze verze s předním pohonem, Opel už ale v rámci loňské prezentace v Německu, kde jsme se s Grandlandem X projeli poprvé, hovořil o přípravách čtyřkolky. Nepůjde však o systém s mezinápravovou spojkou, na jaký jsme v tomto segmentu zvyklí, ale plug-in hybrid se zadními koly poháněnými elektromotorem.
Koncern PSA už toto řešení, avšak bez možnosti vůz jakkoliv dobíjet, v minulosti zkoušel, následně od něj ale upustil. V nabídce jej měly Peugeoty 3008 a 508 RXH či tehdy ještě Citroën DS5 Hybrid4.
Zahrnutím dvojice nových turbodieselů do nabídky modelu Grandland X jde nicméně Opel trochu proti proudu. Zájem o tyto modely totiž postupně opadá, což jde hezky vidět i na výsledcích prodejů nových aut v Česku za leden 2018. Důvodem jsou mimo jiné i větší pořizovací a servisní náklady ve srovnání s benzinovými motory. Hezky to jde vidět i na přiložených cenách německo-francouzského crossoveru. Rozdíl mezi cenou stejně výkonných agregátů 1.2 Turbo a 1.5 CDTi činí 90.000 korun.
Opel Grandland X - aktuální nabídka na českém trhu |
Výbava |
Motor |
Převodovka |
Cena |
Selection |
1.2 TURBO (96kW/130k) |
6M |
479.900 |
1.2 TURBO (96kW/130k) |
6A |
519.900 |
1.6 CDTI (88kW/120k) |
6M |
539.900 |
1.5 CDTI (74 kW/100k) |
6M |
539.900 |
1.5 CDTI (96 kW/130k) |
6M |
569.900 |
1.5 CDTI (96 kW/130k) |
8A |
609.900 |
Enjoy |
1.2 TURBO (96kW/130k) |
6M |
514.900 |
1.2 TURBO (96kW/130k) |
6A |
554.900 |
1.6 CDTI (88kW/120k) |
6M |
574.900 |
1.6 CDTI (88kW/120k) |
6A |
614.900 |
1.5 CDTI (74 kW/100k) |
6M |
574.900 |
1.5 CDTI (96 kW/130k) |
6M |
604.900 |
1.5 CDTI (96 kW/130k) |
8A |
644.900 |
Innovation |
1.2 TURBO (96kW/130k) |
6M |
571.900 |
1.2 TURBO (96kW/130k) |
6A |
611.900 |
1.6 CDTI (88kW/120k) |
6M |
631.900 |
1.6 CDTI (88kW/120k) |
6A |
671.900 |
1.5 CDTI (96 kW/130k) |
6M |
661.900 |
1.5 CDTI (96 kW/130k) |
8A |
701.900 |
2.0 CDTI (130kW/177k) |
8A |
751.900 |
Ultimate |
1.2 TURBO (96kW/130k) |
6M |
691.900 |
1.2 TURBO (96kW/130k) |
6A |
731.900 |
1.6 CDTI (88kW/120k) |
6M |
751.900 |
1.6 CDTI (88kW/120k) |
6A |
791.900 |
1.5 CDTI (96 kW/130k) |
6M |
781.900 |
1.5 CDTI (96 kW/130k) |
8A |
821.900 |
2.0 CDTI (130kW/177k) |
8A |
871.900 |