V kategorii 2-3 letých vozů si z produktů vyráběných českými a slovenskými automobilkami vedl na STK provozovaných TÜV nejlépe Peugeot 208. Umístil se ze 127 aut na děleném 28. místě. Při průměrném nájezdu 32000 kilometrů mělo vážnější závadu jen 4 procenta aut. Pozornost je třeba věnovat výfukům.

V kategorii 2-3 letých vozů si z produktů vyráběných českými a slovenskými automobilkami vedl na STK provozovaných TÜV nejlépe Peugeot 208. Umístil se ze 127 aut na děleném 28. místě. Při průměrném nájezdu 32000 kilometrů mělo vážnější závadu jen 4 procenta aut. Pozornost je třeba věnovat výfukům.

Seat Mii

Seat Mii

i Volkswagen Up! podobného stáří z produkce bratislavské továrny Volkswagen skončily rovněž vysoko nad průměrem. Průměrně najíždějí za tyto dva až tři roky něco přes třicet tisíc kilometrů a vážnější závadu mělo méně než pět procent exemplářů. Občas se jedná o brzdy, osvětlení nebo korodující výfuk.

i Volkswagen Up! podobného stáří z produkce bratislavské továrny Volkswagen skončily rovněž vysoko nad průměrem. Průměrně najíždějí za tyto dva až tři roky něco přes třicet tisíc kilometrů a vážnější závadu mělo méně než pět procent exemplářů. Občas se jedná o brzdy, osvětlení nebo korodující výfuk.

Nad hranicí pěti procent aut přistižených se závadami, je už Hyundai i30 minulé generace. Takováto auta mají v Německu průměrně najeto za 2-3 roky 42 000 kilometrů. Jediný problémem u nich je unikající olej.

Nad hranicí pěti procent aut přistižených se závadami, je už Hyundai i30 minulé generace. Takováto auta mají v Německu průměrně najeto za 2-3 roky 42 000 kilometrů. Jediný problémem u nich je unikající olej.

Hyundai ix20 má stejné procento (5,1) závad jako i30. Jezdí se s nimi však o poznání méně, neboť obvykle mají na tachometru jen 30 000 kilometrů. Technici u nich shledávají jen závady na osvětlení.

Hyundai ix20 má stejné procento (5,1) závad jako i30. Jezdí se s nimi však o poznání méně, neboť obvykle mají na tachometru jen 30 000 kilometrů. Technici u nich shledávají jen závady na osvětlení.

Nejméně poruchovým vozem Škoda v Německu ve stáří 2-3 let je podle TÜV Škoda Yeti. Obsadila 64. místo podobně jako třeba VW Golf nebo Ford Fiesta s 5,3% závad. Průměrně do té doby ujely 43 000 kilometrů. Yeti v této věkové kategorii občas ztrácí olej a také brzdové vedení není občas v nejlepším stavu.

Nejméně poruchovým vozem Škoda v Německu ve stáří 2-3 let je podle TÜV Škoda Yeti. Obsadila 64. místo podobně jako třeba VW Golf nebo Ford Fiesta s 5,3% závad. Průměrně do té doby ujely 43 000 kilometrů. Yeti v této věkové kategorii občas ztrácí olej a také brzdové vedení není občas v nejlepším stavu.

Kia Venga je po technické stránce sourozencem Hyundai ix 20. Procento závad je 5,5 a počet najetých kilometrů 31 000. Problémy bývají s odpružením a také s osvětlením.

Kia Venga je po technické stránce sourozencem Hyundai ix 20. Procento závad je 5,5 a počet najetých kilometrů 31 000. Problémy bývají s odpružením a také s osvětlením.

Nejvýkonnější SUV z tohoto seznamu dělají v Bratislavě. Touareg minulé generace má průměrné procento závad 5,6 procento. Ovšem také vysoké nájezdy - 63 000 kilometrů. Nejčastěji ho trápí brzdová soustava.

Nejvýkonnější SUV z tohoto seznamu dělají v Bratislavě. Touareg minulé generace má průměrné procento závad 5,6 procento. Ovšem také vysoké nájezdy - 63 000 kilometrů. Nejčastěji ho trápí brzdová soustava.

Škoda Fabia minulé generace

Škoda Fabia minulé generace

se stejně jako roomster dostaly ještě těsně nad čáru oddělující nadprůměr od podprůměru. Mají tedy průměr 5,8 procent závad a obvykle najeto kolem 40 000 kilometrů. Shodně mívají závady na osvětlení a uniká z nich olej.

se stejně jako roomster dostaly ještě těsně nad čáru oddělující nadprůměr od podprůměru. Mají tedy průměr 5,8 procent závad a obvykle najeto kolem 40 000 kilometrů. Shodně mívají závady na osvětlení a uniká z nich olej.

Toyota Aygo se v této věkové skupině umístila na děleném osmdesátém místě nejlépe z takzvaných kolínských trojčat. Nájezd se pohybuje kolem 32 000 kilometrů. Pozor je třeba si dávat na brzdové vedení.

Toyota Aygo se v této věkové skupině umístila na děleném osmdesátém místě nejlépe z takzvaných kolínských trojčat. Nájezd se pohybuje kolem 32 000 kilometrů. Pozor je třeba si dávat na brzdové vedení.

Škoda Superb minulé generace je v kategorii 2_3 letých vozů na dělené 85. příčce. Procento závad je 6,1 procent a nájezd velmi vysoký - v průměru 76 000 kilometrů. Více najíždějí v Německu pouze Mercedesy třídy E a Volkswageny Passat. Přitom za horší díl lze považovat snad jen brzdové potrubí.

Škoda Superb minulé generace je v kategorii 2_3 letých vozů na dělené 85. příčce. Procento závad je 6,1 procent a nájezd velmi vysoký - v průměru 76 000 kilometrů. Více najíždějí v Německu pouze Mercedesy třídy E a Volkswageny Passat. Přitom za horší díl lze považovat snad jen brzdové potrubí.

Hyundai iX 35 má průměr závad 6,3 procenta a najíždí obvykle 41 000 kilometrů. Technici TÜV ho nejčastěji nachytají se závadami na osvětlení. Také jim vadí časté úniky oleje.

Hyundai iX 35 má průměr závad 6,3 procenta a najíždí obvykle 41 000 kilometrů. Technici TÜV ho nejčastěji nachytají se závadami na osvětlení. Také jim vadí časté úniky oleje.

O poznání níže než koncernoví sourozenci Up! a Mii skončila Škoda Citigo. Je až na děleném 94. místě s průměrnou mírou závad 6,6 procenta a počtem 35 000 najetých kilometrů. Také jí někdy koroduje výfuk a má problémy s osvětlením.

O poznání níže než koncernoví sourozenci Up! a Mii skončila Škoda Citigo. Je až na děleném 94. místě s průměrnou mírou závad 6,6 procenta a počtem 35 000 najetých kilometrů. Také jí někdy koroduje výfuk a má problémy s osvětlením.

Citroën C1 má ve statistice 6,7 procenta závad. Počty najetých kilometrů se i zde pohybují lehce nad třiceti tisíci. Brzdové vedení a osvětlení jsou typy závad, které jsou u dvou až tříletých vozů nacházeny nejčastěji

Citroën C1 má ve statistice 6,7 procenta závad. Počty najetých kilometrů se i zde pohybují lehce nad třiceti tisíci. Brzdové vedení a osvětlení jsou typy závad, které jsou u dvou až tříletých vozů nacházeny nejčastěji

Citroën C3 Picasso je na tom o poznání hůře než na stejné lince v Trnavě vyráběný Peugeot 208. Přestože nájezdy kilometrů nejsou nijak dramaticky vysoké (v průměru 37 000), procento závad je už 6,7 procenta a škála závad poměrně široká. Zahrnuje zavěšení kol, odpružení, osvětlení, brzdové vedení i výfukovou soustavu.

Citroën C3 Picasso je na tom o poznání hůře než na stejné lince v Trnavě vyráběný Peugeot 208. Přestože nájezdy kilometrů nejsou nijak dramaticky vysoké (v průměru 37 000), procento závad je už 6,7 procenta a škála závad poměrně široká. Zahrnuje zavěšení kol, odpružení, osvětlení, brzdové vedení i výfukovou soustavu.

Stejné procento závad při nájezdu 40 000 kilometrů má i Škoda Rapid. Jejím hlavním problémem je unikající olej z motoru a převodovky.

Stejné procento závad při nájezdu 40 000 kilometrů má i Škoda Rapid. Jejím hlavním problémem je unikající olej z motoru a převodovky.

Na nejnižší (97.příčce) ze všech Škodovek je společně s rapidem a výše zmíněnými dvěma citroëny nejprodávanější model octavia. V průměru tato auta v Německu najíždějí také úctyhodných 67 000 kilometrů. Je tedy možná logické, že má pak problémy s odpružením a také s brzdovým vedením.

Na nejnižší (97.příčce) ze všech Škodovek je společně s rapidem a výše zmíněnými dvěma citroëny nejprodávanější model octavia. V průměru tato auta v Německu najíždějí také úctyhodných 67 000 kilometrů. Je tedy možná logické, že má pak problémy s odpružením a také s brzdovým vedením.

Nejhůře z aut Made in Czechoslovakia dopadly dva výrobky továrny Kia ze Žiliny. Jde o 107. Kiu Cee´d. Ta má průměrný nájezd 42 000 kilometrů a procento závad 7,1

Nejhůře z aut Made in Czechoslovakia dopadly dva výrobky továrny Kia ze Žiliny. Jde o 107. Kiu Cee´d. Ta má průměrný nájezd 42 000 kilometrů a procento závad 7,1

a hlavně o Kiu Sportage minulé generace. Nájezd je také kolem 42 000 kilometrů, ale procento závad už 12,1. Jde o úplně nejvyšší číslo ze všech do žebříčku zařazených aut. Závady se týkají hlavně osvětlení, brzdového vedení a netěsnících motorů a převodovek

a hlavně o Kiu Sportage minulé generace. Nájezd je také kolem 42 000 kilometrů, ale procento závad už 12,1. Jde o úplně nejvyšší číslo ze všech do žebříčku zařazených aut. Závady se týkají hlavně osvětlení, brzdového vedení a netěsnících motorů a převodovek

KATEGORIE 4-5 LET: Zatímco v kategorii 2-3 roky si Škoda Citigo nevedla moc dobře, zde toto miniauto vyráběné v Bratislavě patří mezi ty úplně nejspolehlivější auta. Naježděno mívají zhruba 45 000 kilometrů. Pozoruhodné je, že míra závad je u nich 6 procent, což je o šest desetin nižší číslo než u aut o dva roky mladších. Jediným problémem u nich je stav výfuku.

KATEGORIE 4-5 LET: Zatímco v kategorii 2-3 roky si Škoda Citigo nevedla moc dobře, zde toto miniauto vyráběné v Bratislavě patří mezi ty úplně nejspolehlivější auta. Naježděno mívají zhruba 45 000 kilometrů. Pozoruhodné je, že míra závad je u nich 6 procent, což je o šest desetin nižší číslo než u aut o dva roky mladších. Jediným problémem u nich je stav výfuku.

Volkswagen Up! se umístil hned za citigem. Má o desetinku vyšší procento závadovosti a průměrně ujel 47 000 kilometrů. Slabinou je výfuk a účinnost brzd.

Volkswagen Up! se umístil hned za citigem. Má o desetinku vyšší procento závadovosti a průměrně ujel 47 000 kilometrů. Slabinou je výfuk a účinnost brzd.

Volkswagen Touareg v této věkové kategorii stále patří mezi vysoce nadprůměrně spolehlivá auta. A to obvykle na stanici přijíždí s 94 000 kilometrů na tachometru. Podvozek má zcela bez závad, občas ale z motoru uniká olej.

Volkswagen Touareg v této věkové kategorii stále patří mezi vysoce nadprůměrně spolehlivá auta. A to obvykle na stanici přijíždí s 94 000 kilometrů na tachometru. Podvozek má zcela bez závad, občas ale z motoru uniká olej.

Hyundai iX20

Hyundai iX20

a Kia Venga jsou na tom podobně. Najíždějí zhruba 50 000 kilometrů a závady se najdou u 6,3 (ix20) a 6,4 (Venga procent). Občas jsou u nich shledávány problémy s brzdami.

a Kia Venga jsou na tom podobně. Najíždějí zhruba 50 000 kilometrů a závady se najdou u 6,3 (ix20) a 6,4 (Venga procent). Občas jsou u nich shledávány problémy s brzdami.

Škoda Yeti bylo evidentně bytelně udělané auto. I když je až na děleném 44. místě v této věkové kategorii, mají procento závad jen 6,5 procenta. Při nájezdu 68 000 kilometrů jim občas rezne brzdové vedení a odkapává olej.

Škoda Yeti bylo evidentně bytelně udělané auto. I když je až na děleném 44. místě v této věkové kategorii, mají procento závad jen 6,5 procenta. Při nájezdu 68 000 kilometrů jim občas rezne brzdové vedení a odkapává olej.

Už přes sto tisíc kilometrů v průměru se dostaly čtyř až pětileté exempláře superbu při příjezdu na stanici technické kontroly. Přesto mají nadprůměrně nízký počet závad (8,9 procenta). Mezi ně patří odpružení a brzdové vedení.

Už přes sto tisíc kilometrů v průměru se dostaly čtyř až pětileté exempláře superbu při příjezdu na stanici technické kontroly. Přesto mají nadprůměrně nízký počet závad (8,9 procenta). Mezi ně patří odpružení a brzdové vedení.

Škoda Roomster

Škoda Roomster

a Škoda Fabia se opět drží v žebříčku při sobě. Průměr závad je 9,9 a 10,0 procent. Nájezdy jsou lehce přes 60 000 kilometrů. Občas jim uniká olej, mají horší brzdová vedení a Roomstery i problémy s řízením.

a Škoda Fabia se opět drží v žebříčku při sobě. Průměr závad je 9,9 a 10,0 procent. Nájezdy jsou lehce přes 60 000 kilometrů. Občas jim uniká olej, mají horší brzdová vedení a Roomstery i problémy s řízením.

Hyundai ix35 je už s průměrem 10,7 % závad v podprůměru. 69 000 kilometrů mají obvykle najeto v tomto věku. Pozor je třeba si dávat na řízení, světla a brzdy.

Hyundai ix35 je už s průměrem 10,7 % závad v podprůměru. 69 000 kilometrů mají obvykle najeto v tomto věku. Pozor je třeba si dávat na řízení, světla a brzdy.

Peugeot 107 se umístil na 83. příčce s průměrem rovných 11 procent. Tachometr ukazuje zpravidla 47 000 kilometrů. Závady jsou hlavně na brzdovém systému.

Peugeot 107 se umístil na 83. příčce s průměrem rovných 11 procent. Tachometr ukazuje zpravidla 47 000 kilometrů. Závady jsou hlavně na brzdovém systému.

11,6 procent závad u octavie není zase až tak moc, když se přihlédne k průměrnému nájezdu 96 000 kilometrů. Na to zřejmě není dimenzované odpružení.

11,6 procent závad u octavie není zase až tak moc, když se přihlédne k průměrnému nájezdu 96 000 kilometrů. Na to zřejmě není dimenzované odpružení.

Citroën C3 Picasso v tomto stáří vykazuje při počtu ujetých kilometrů 58 000 míru závad 11,8 procenta. Pozor je třeba si dávat na zavěšení kol, brzdy a výfuk

Citroën C3 Picasso v tomto stáří vykazuje při počtu ujetých kilometrů 58 000 míru závad 11,8 procenta. Pozor je třeba si dávat na zavěšení kol, brzdy a výfuk

Kiu Cee´d najdete v žebříčku na 97. místě. Průměrné procento závad je 12,1 a počet najetých kilometrů 65 000. Závady mívají se zavěšením kol a osvětlením.

Kiu Cee´d najdete v žebříčku na 97. místě. Průměrné procento závad je 12,1 a počet najetých kilometrů 65 000. Závady mívají se zavěšením kol a osvětlením.

12,2 procenta a 51 000 kilometrů charakterizují tuto věkovou skupinu Citroënu C1. Slabinou jsou brzdy.

12,2 procenta a 51 000 kilometrů charakterizují tuto věkovou skupinu Citroënu C1. Slabinou jsou brzdy.

Až na děleném 103. místě ze 128 klasifikovaných vozů skončil Hyundai i30. Míru spolehlivosti charakterizuje procento závad 13,1. Auta přitom najela obvykle 67 000 kilometrů. Problémy mají se zavěšením kol, osvětlením, řízením a brzdovou soustavou.

Až na děleném 103. místě ze 128 klasifikovaných vozů skončil Hyundai i30. Míru spolehlivosti charakterizuje procento závad 13,1. Auta přitom najela obvykle 67 000 kilometrů. Problémy mají se zavěšením kol, osvětlením, řízením a brzdovou soustavou.

Znatelný rozdíl oproti novějšímu modelu 208 je ve stavu čtyř až pětiletých Peugeotů 207. Technici shledali závady u 14,5 procenta aut, která na kontrolu přijela se zhruba 55 000 najetými kilometrů. S výjimkou řízení jsou problematické téměř všechny hlavní kontrolované oblasti.

Znatelný rozdíl oproti novějšímu modelu 208 je ve stavu čtyř až pětiletých Peugeotů 207. Technici shledali závady u 14,5 procenta aut, která na kontrolu přijela se zhruba 55 000 najetými kilometrů. S výjimkou řízení jsou problematické téměř všechny hlavní kontrolované oblasti.

Na nejhorší pozici se stejně jako v případě aut o dva roky mladších drží Kia Sportage. Vážné závady má 14,7 procenta vozů při průměrném nájezdu 70 000 kilometrů. Nejvíce závad bývá na odpružení, řízení a osvětlení

Na nejhorší pozici se stejně jako v případě aut o dva roky mladších drží Kia Sportage. Vážné závady má 14,7 procenta vozů při průměrném nájezdu 70 000 kilometrů. Nejvíce závad bývá na odpružení, řízení a osvětlení

KATEGORIE 6-7 let. Do popředí žebříčku v tomto věku pronikla na 7. místo Kia Venga. Procento závad je jen 8,9 a nájezd zhruba 70 000 kilometrů. Pozornost je nutno občas věnovat jen odpružení a brzdám.

KATEGORIE 6-7 let. Do popředí žebříčku v tomto věku pronikla na 7. místo Kia Venga. Procento závad je jen 8,9 a nájezd zhruba 70 000 kilometrů. Pozornost je nutno občas věnovat jen odpružení a brzdám.

Škoda Yeti je v této kategorii s mírou závadavosti 12 procent na 27. pozici. Nájezdy už přesahují 90 000 kilometrů. Občas u nich koroduje brzdové vedení a uniká olej.

Škoda Yeti je v této kategorii s mírou závadavosti 12 procent na 27. pozici. Nájezdy už přesahují 90 000 kilometrů. Občas u nich koroduje brzdové vedení a uniká olej.

Stále ještě hodně nadprůměrně spolehlivé jsou šesti až sedmileté superby. Na tachometru mívají 121 000 kilometrů a s vážnou závadou se lze setkat u 13,3 procent. Jde obvykle o odpružení a brzdové vedení.

Stále ještě hodně nadprůměrně spolehlivé jsou šesti až sedmileté superby. Na tachometru mívají 121 000 kilometrů a s vážnou závadou se lze setkat u 13,3 procent. Jde obvykle o odpružení a brzdové vedení.

Octavia se v tomto věku probojovala na 45. místo. Míra závad je 14,1 procenta a auta už mají obvykle najeto 112 000 kilometrů. Na to zřejmě není dimenzované uložení náprav a odpružení

Octavia se v tomto věku probojovala na 45. místo. Míra závad je 14,1 procenta a auta už mají obvykle najeto 112 000 kilometrů. Na to zřejmě není dimenzované uložení náprav a odpružení

Peugeoty 107 jsou také ještě nad průměrem. Slabinou je brzdové vedení

Peugeoty 107 jsou také ještě nad průměrem. Slabinou je brzdové vedení

Škoda Roomster s procentem vážných závad 14,9 je stále ještě nadprůměrná v této věkové kategorii

Škoda Roomster s procentem vážných závad 14,9 je stále ještě nadprůměrná v této věkové kategorii

Zatímco Škoda Fabia s 15,9 procenty je už "pod čarou". Roomster má problémy s výfukovou soustavou a brzdami, u fabie jsou již závady třeba také na řízení

Zatímco Škoda Fabia s 15,9 procenty je už "pod čarou". Roomster má problémy s výfukovou soustavou a brzdami, u fabie jsou již závady třeba také na řízení

U vozu Hyundai i30 se v tomto věku shledávají závady u 16,6 procenta aut, která obvykle najela 86 000 kilometrů. Hlavní potíže bývají se zavěšením kol a brzdovou soustavou

U vozu Hyundai i30 se v tomto věku shledávají závady u 16,6 procenta aut, která obvykle najela 86 000 kilometrů. Hlavní potíže bývají se zavěšením kol a brzdovou soustavou

Kia Cee´d je 76. se 17,8 procenty závad. 89 000 kilometrů mívají najeto. Trápí je osvětlení a brzdy.

Kia Cee´d je 76. se 17,8 procenty závad. 89 000 kilometrů mívají najeto. Trápí je osvětlení a brzdy.

Kia Sportage patří i v této věkové kategorii mezi nejhorší auta z hlediska spolehlivosti. Vážnou závadu už má každé páté auto, které zpravidla pře návštěvou stanice technické kontroly ujelo 87 000 Kilometrů. Závady jsou často na zavěšení kol a brzdách.

Kia Sportage patří i v této věkové kategorii mezi nejhorší auta z hlediska spolehlivosti. Vážnou závadu už má každé páté auto, které zpravidla pře návštěvou stanice technické kontroly ujelo 87 000 Kilometrů. Závady jsou často na zavěšení kol a brzdách.

Peugeot 207 zaznamenal míru poruchovosti 20,8 procenta. Exempláře, které v průměru najely 76 tisíc kilometrů, trpí  na odpružení a výfukovou soustavu.

Peugeot 207 zaznamenal míru poruchovosti 20,8 procenta. Exempláře, které v průměru najely 76 tisíc kilometrů, trpí na odpružení a výfukovou soustavu.

Špatně dopadl na 102. místě Citroën C3 Picasso. Pozor je třeba si hlavně dávat na řízení a brzdy

Špatně dopadl na 102. místě Citroën C3 Picasso. Pozor je třeba si hlavně dávat na řízení a brzdy

KATEGORIE 8-9 LET: Čím jsou auta z Česka a Slovenska starší, tím výše se v žebříčku spolehlivosti umisťují minivozy z Kolína. Zde je nejvýše na 23. pozici Toyota Aygo. Vážnou závadu má 17,6 procenta z nich. Najíždějí obvykle kolem  osmdesáti tisíc kilometrů. Mají bezchybný podvozek, horší je to s brzdami.

KATEGORIE 8-9 LET: Čím jsou auta z Česka a Slovenska starší, tím výše se v žebříčku spolehlivosti umisťují minivozy z Kolína. Zde je nejvýše na 23. pozici Toyota Aygo. Vážnou závadu má 17,6 procenta z nich. Najíždějí obvykle kolem osmdesáti tisíc kilometrů. Mají bezchybný podvozek, horší je to s brzdami.

Totéž platí i o Peugeotu 107

Totéž platí i o Peugeotu 107

Hodně dobře je na tom také na 32. místě Volkswagen Touareg. Míra závadavosti činí 18,5 procenta při nájezdu přes 150 000 kilometrů. Jen je třeba včas vyměnit brzdové vedení a opravit místa úniků oleje

Hodně dobře je na tom také na 32. místě Volkswagen Touareg. Míra závadavosti činí 18,5 procenta při nájezdu přes 150 000 kilometrů. Jen je třeba včas vyměnit brzdové vedení a opravit místa úniků oleje

Ani koupě takto starého Citroënu C1 nebude nejspíše prohrou.

Ani koupě takto starého Citroënu C1 nebude nejspíše prohrou.

Osmi až devítileté octavie stále ještě můžou dobře sloužit. S 20,2 procenty závad a počtem ujetých kilometrů 145 000 se drží nad průměrem hranice spolehlivosti v této kategorii. I tentokrát je třeba věnovat zvýšenou pozornost odpružen a uložení náprav.

Osmi až devítileté octavie stále ještě můžou dobře sloužit. S 20,2 procenty závad a počtem ujetých kilometrů 145 000 se drží nad průměrem hranice spolehlivosti v této kategorii. I tentokrát je třeba věnovat zvýšenou pozornost odpružen a uložení náprav.

Jen o pár příček níže (stále ještě nad průměrem) je fabia. Jejich nájezd v tomto věku v Německu bývá těsně pod hranicí 100 000 kilometrů. Nemá žádnou vyloženou slabinu, ale ani silné místo.

Jen o pár příček níže (stále ještě nad průměrem) je fabia. Jejich nájezd v tomto věku v Německu bývá těsně pod hranicí 100 000 kilometrů. Nemá žádnou vyloženou slabinu, ale ani silné místo.

Hyundai i30 v této skupině skončil také lehce nad průměrem. Mívají naježděno kolem 109 000 kilometrů. Pozor je třeba dávat na řízení a brzdy

Hyundai i30 v této skupině skončil také lehce nad průměrem. Mívají naježděno kolem 109 000 kilometrů. Pozor je třeba dávat na řízení a brzdy

Podprůměrný výsledek (55. pozice) zaznamenala Škoda Rooomster. Počítadla kilometrů ukazují zhruba 113 000 kilometrů. Míru spolehlivosti charakterizuje procento závad 21,4. Slabinou jsou řízení, brzdy a výfuk.

Podprůměrný výsledek (55. pozice) zaznamenala Škoda Rooomster. Počítadla kilometrů ukazují zhruba 113 000 kilometrů. Míru spolehlivosti charakterizuje procento závad 21,4. Slabinou jsou řízení, brzdy a výfuk.

Kia Cee´d už se přiblížila spodku žebříčku. Procento závad je 25,9, ale mívají hodně najeto - 120 000 kilometrů. Pozor na brzdy!

Kia Cee´d už se přiblížila spodku žebříčku. Procento závad je 25,9, ale mívají hodně najeto - 120 000 kilometrů. Pozor na brzdy!

Peugeot 207 uzavírá tuto část žebříčku z hlediska aut české a slovenské výroby. Závady se vyskytují u 27,6 procent vozů, které zpravidla najely 92 000 kilometrů. Pozor si dávejte na řízení a brzdy a počítejte s tím, že výfuk bude nejspíše třeba vyměnit.

Peugeot 207 uzavírá tuto část žebříčku z hlediska aut české a slovenské výroby. Závady se vyskytují u 27,6 procent vozů, které zpravidla najely 92 000 kilometrů. Pozor si dávejte na řízení a brzdy a počítejte s tím, že výfuk bude nejspíše třeba vyměnit.

KATEGORIE 10-11 LET:Toyota Aygo

KATEGORIE 10-11 LET:Toyota Aygo

i Peugeot 107 patří v tomto stáří k těm nejspolehlivějším autům. Míra závad jen lehce přesahuje hranici 20 procent

i Peugeot 107 patří v tomto stáří k těm nejspolehlivějším autům. Míra závad jen lehce přesahuje hranici 20 procent

O málo horší je Citroën C1, který jako jediný z této trojice mívá naježděno přes sto tisíc kilometrů. Stále platí, že na podvozku závady nenajdete.

O málo horší je Citroën C1, který jako jediný z této trojice mívá naježděno přes sto tisíc kilometrů. Stále platí, že na podvozku závady nenajdete.

Škoda Octavia už patří do podprůměru. Počet aut se závadami dosahuje 28,7 procenta. Vozy obvykle najely 156 000 kilometrů. Nejvážnější závadou bývá brzdové vedení ve špatném stavu.

Škoda Octavia už patří do podprůměru. Počet aut se závadami dosahuje 28,7 procenta. Vozy obvykle najely 156 000 kilometrů. Nejvážnější závadou bývá brzdové vedení ve špatném stavu.

Posledním zkoumaným autem s místem zrodu v Česku nebo na Slovensku v tomto stáří byla fabia. Skončila na 71. z 92 pozic. Míra závadavosti již přesáhla třicet procent. Fabiím v tomto věku tachometr většinou ukazuje číslo kolem 124 000 kilometrů. I zde si dávejte pozor na brzdy.

Posledním zkoumaným autem s místem zrodu v Česku nebo na Slovensku v tomto stáří byla fabia. Skončila na 71. z 92 pozic. Míra závadavosti již přesáhla třicet procent. Fabiím v tomto věku tachometr většinou ukazuje číslo kolem 124 000 kilometrů. I zde si dávejte pozor na brzdy.

Seat Mii
i Volkswagen Up! podobného stáří z produkce bratislavské továrny Volkswagen skončily rovněž vysoko nad průměrem. Průměrně najíždějí za tyto dva až tři roky něco přes třicet tisíc kilometrů a vážnější závadu mělo méně než pět procent exemplářů. Občas se jedná o brzdy, osvětlení nebo korodující výfuk.
Nad hranicí pěti procent aut přistižených se závadami, je už Hyundai i30 minulé generace. Takováto auta mají v Německu průměrně najeto za 2-3 roky 42 000 kilometrů. Jediný problémem u nich je unikající olej.
Hyundai ix20 má stejné procento (5,1) závad jako i30. Jezdí se s nimi však o poznání méně, neboť obvykle mají na tachometru jen 30 000 kilometrů. Technici u nich shledávají jen závady na osvětlení.
65
Fotogalerie

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se daří a o modely, které sjíždí z výrobních linek jednotlivých značek je zájem. Jsou však také dostatek kvalitní, aby bez závažnějších poruch vydržely sloužit řadu let?

Jsou kvalitněji vyrobené minivozy ze závodu TPCA v Kolíně nebo ty, které smontovali slovenští dělníci v továrně Volkswagenu v Bratislavě? A jak si vedou SUV Hyundai z Nošovic proti těm ze Škody Kvasiny, případně KIA ze Žiliny?

Určitý obrázek o tom dává čerstvá statistika z německých stanic technické kontroly provozovaných organizací TÜV. Na základě zaznamenaných závad při pravidelných technických kontrolách v Německu provozovaných automobilů se každoročně vypracovává žebříček vypovídající o spolehlivosti jednotlivých typů aut ve pěti věkových kategoriích (2-3 roky, 4-5, 6-7, 8-9 a 10-11 let).

Statistika je to poměrně vypovídající, protože jsou do ní započítány protokoly z kontrol 8,8 milionu aut, které technici TÜV prověřovali od července 2016 do června 2017. V žebříčku jsou pouze typy aut, kterých je v Německu registrováno největší množství. Proto některé modely v určitých věkových kategoriích chybí. Samozřejmě, čím jsou auta starší, tím je absentérů více. Prostě už v Německu dosloužila nebo byla vyvezena - například zpátky k nám...

Projděte si následující přehled:

1 Peugeot-208-2013-1600-01.jpg2 Seat-Mii-2013-1600-03.jpg3 Volkswagen-Up_4-door-2013-1600-02.jpg

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud