S představením  nových Porsche 718 Cayman GT4 a 718 Spyder  se německá značka minulý rok vyslovila, že jejich nový atmosférický plochý šestiválec si později najde cestu i do dalších modelů. | Porsche 718 Boxster GTS 4.0 Zdroj: Porsche

S představením nových Porsche 718 Cayman GT4 a 718 Spyder se německá značka minulý rok vyslovila, že jejich nový atmosférický plochý šestiválec si později najde cestu i do dalších modelů. | Porsche 718 Boxster GTS 4.0 | Zdroj: Porsche

Čtyřválcové boxery standardních Caymanů a Boxsterů nedostály takové obliby jako původní staré šestiválce. Všechny teda už minimálně z principu potěší, že atmosférická „šestka“ bude nyní dostupnější. | Porsche 718 Boxster GTS 4.0 Zdroj: Porsche

Čtyřválcové boxery standardních Caymanů a Boxsterů nedostály takové obliby jako původní staré šestiválce. Všechny teda už minimálně z principu potěší, že atmosférická „šestka“ bude nyní dostupnější. | Porsche 718 Boxster GTS 4.0 | Zdroj: Porsche

Porsche totiž uvádí nové verze GTS s dodatkem 4.0 pro Cayman i Boxster. Hvězdou této specifikace obou modelů je právě čtyřlitrový plochý šestiválec s atmosférickým plněním, který je blízký zmíněné čtyřlitrové jednotce v nejostřejším Caymanu GT4 a Spyderu. | Porsche 718 Boxster GTS 4.0 Zdroj: Porsche

Porsche totiž uvádí nové verze GTS s dodatkem 4.0 pro Cayman i Boxster. Hvězdou této specifikace obou modelů je právě čtyřlitrový plochý šestiválec s atmosférickým plněním, který je blízký zmíněné čtyřlitrové jednotce v nejostřejším Caymanu GT4 a Spyderu. | Porsche 718 Boxster GTS 4.0 | Zdroj: Porsche

V rámci hierarchie modelových verzí ale přichází v podladěné formě s výkonem 294 kW (400 koní) – tedy slabší o 15 kW (20 koní). | Porsche 718 Boxster GTS 4.0 Zdroj: Porsche

V rámci hierarchie modelových verzí ale přichází v podladěné formě s výkonem 294 kW (400 koní) – tedy slabší o 15 kW (20 koní). | Porsche 718 Boxster GTS 4.0 | Zdroj: Porsche

Nahrazen je tak dřívější 2,5litrový plochý čtyřválec s naladěnými 269 kW (365 koní) pro verze GTS. Nový čtyřlitrový motor má omezovač v 7800 ot./min, je spojen výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou (automat PDK ale nejspíš přijde později)... | Porsche 718 Boxster GTS 4.0 Zdroj: Porsche

Nahrazen je tak dřívější 2,5litrový plochý čtyřválec s naladěnými 269 kW (365 koní) pro verze GTS. Nový čtyřlitrový motor má omezovač v 7800 ot./min, je spojen výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou (automat PDK ale nejspíš přijde později)... | Porsche 718 Boxster GTS 4.0 | Zdroj: Porsche

...a aby Porsche snížilo spotřebu paliva a produkci emisí atmosféricky plněné jednotky, objevuje se i systém deaktivace poloviny válců při nízké zátěži. | Porsche 718 Boxster & Cayman GTS 4.0  Zdroj: Porsche

...a aby Porsche snížilo spotřebu paliva a produkci emisí atmosféricky plněné jednotky, objevuje se i systém deaktivace poloviny válců při nízké zátěži. | Porsche 718 Boxster & Cayman GTS 4.0  | Zdroj: Porsche

Dynamika nových GTS modelů není vůbec špatná. S akcelerací z nuly na 100 km/h mluvíme o 4,5 sekundách a maximálně lze dosáhnout rychlosti 293 km/h. | Porsche 718 Boxster GTS 4.0 Zdroj: Porsche

Dynamika nových GTS modelů není vůbec špatná. S akcelerací z nuly na 100 km/h mluvíme o 4,5 sekundách a maximálně lze dosáhnout rychlosti 293 km/h. | Porsche 718 Boxster GTS 4.0 | Zdroj: Porsche

S vyšším výkonem pak Porsche nasadilo i větší brzdy – vpředu s kotouči o průměru 350 mm a vzadu o 330 mm. Příplatkově bude opět k dostání i karbon-keramická sada. | Porsche 718 Cayman GTS 4.0 Zdroj: Porsche

S vyšším výkonem pak Porsche nasadilo i větší brzdy – vpředu s kotouči o průměru 350 mm a vzadu o 330 mm. Příplatkově bude opět k dostání i karbon-keramická sada. | Porsche 718 Cayman GTS 4.0 | Zdroj: Porsche

Jakožto nejvyšší výbava normální řady Boxsteru a Caymanu se u GTS 4.0 objevuje standardně i zvučnější sportovní výfukový systém, aktivní sportovní odpružení PASM se sníženou výškou o 20 mm... | Porsche 718 Cayman GTS 4.0 Zdroj: Porsche

Jakožto nejvyšší výbava normální řady Boxsteru a Caymanu se u GTS 4.0 objevuje standardně i zvučnější sportovní výfukový systém, aktivní sportovní odpružení PASM se sníženou výškou o 20 mm... | Porsche 718 Cayman GTS 4.0 | Zdroj: Porsche

...mechanický samosvorný diferenciál, systém vektorování točivého momentu a balíček Sport Chrono s aktualizovanou telemetrií pro jízdu na okruhu Porsche Track Precision App. | Porsche 718 Cayman GTS 4.0 Zdroj: Porsche

...mechanický samosvorný diferenciál, systém vektorování točivého momentu a balíček Sport Chrono s aktualizovanou telemetrií pro jízdu na okruhu Porsche Track Precision App. | Porsche 718 Cayman GTS 4.0 | Zdroj: Porsche

Stejně jako dříve lze modely GTS odlišit hlavně díky zatmaveným světlometům a černým doplňkům na karoserii nebo díky lehkým, černě lakovaným 20palcovým diskům. | Porsche 718 Cayman GTS 4.0 Zdroj: Porsche

Stejně jako dříve lze modely GTS odlišit hlavně díky zatmaveným světlometům a černým doplňkům na karoserii nebo díky lehkým, černě lakovaným 20palcovým diskům. | Porsche 718 Cayman GTS 4.0 | Zdroj: Porsche

Uvnitř došlo na karbonové obložení, čalounění Alcantarou a další maličkosti. Za příplatek nabídne Porsche i prémiové audiosystémy Bose a Burmester. Více v článku... | Porsche 718 Cayman GTS 4.0 Zdroj: Porsche

Uvnitř došlo na karbonové obložení, čalounění Alcantarou a další maličkosti. Za příplatek nabídne Porsche i prémiové audiosystémy Bose a Burmester. Více v článku... | Porsche 718 Cayman GTS 4.0 | Zdroj: Porsche

Čtyřválcové boxery standardních Caymanů a Boxsterů nedostály takové obliby jako původní staré šestiválce. Všechny teda už minimálně z principu potěší, že atmosférická „šestka“ bude nyní dostupnější. | Porsche 718 Boxster GTS 4.0 Zdroj: Porsche
Porsche totiž uvádí nové verze GTS s dodatkem 4.0 pro Cayman i Boxster. Hvězdou této specifikace obou modelů je právě čtyřlitrový plochý šestiválec s atmosférickým plněním, který je blízký zmíněné čtyřlitrové jednotce v nejostřejším Caymanu GT4 a Spyderu. | Porsche 718 Boxster GTS 4.0 Zdroj: Porsche
V rámci hierarchie modelových verzí ale přichází v podladěné formě s výkonem 294 kW (400 koní) – tedy slabší o 15 kW (20 koní). | Porsche 718 Boxster GTS 4.0 Zdroj: Porsche
Nahrazen je tak dřívější 2,5litrový plochý čtyřválec s naladěnými 269 kW (365 koní) pro verze GTS. Nový čtyřlitrový motor má omezovač v 7800 ot./min, je spojen výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou (automat PDK ale nejspíš přijde později)... | Porsche 718 Boxster GTS 4.0 Zdroj: Porsche
12
Fotogalerie

Nová Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0: Atmosférický šestiválec pokračuje v návratu

Porsche umí potěšit. Čtyřlitrový atmosférický šestiválec si tak nachází cestu i do nižších variant Boxsteru a Caymanu.

S představením nových Porsche 718 Cayman GT4 a 718 Spyder se německá značka minulý rok vyslovila, že jejich nový atmosférický plochý šestiválec si později najde cestu i do dalších modelů. Čtyřválcové boxery standardních Caymanů a Boxsterů nedostály takové obliby jako původní staré šestiválce. Všechny teda už minimálně z principu potěší, že atmosférická „šestka“ bude nyní dostupnější.

Porsche totiž uvádí nové verze GTS s dodatkem 4.0 pro Cayman i Boxster. Hvězdou této specifikace obou modelů je právě čtyřlitrový plochý šestiválec s atmosférickým plněním, který je blízký zmíněné čtyřlitrové jednotce v nejostřejším Caymanu GT4 a Spyderu. V rámci hierarchie modelových verzí ale přichází v podladěné formě s výkonem 294 kW (400 koní) – tedy slabší o 15 kW (20 koní).

Nahrazen je tak dřívější 2,5litrový plochý čtyřválec s naladěnými 269 kW (365 koní) pro verze GTS. Nový čtyřlitrový motor má omezovač v 7800 ot./min, je spojen výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou (automat PDK ale nejspíš přijde později), a aby Porsche snížilo spotřebu paliva a produkci emisí atmosféricky plněné jednotky, objevuje se i systém deaktivace poloviny válců při nízké zátěži.

Dynamika nových GTS modelů není vůbec špatná. S akcelerací z nuly na 100 km/h mluvíme o 4,5 sekundách a maximálně lze dosáhnout rychlosti 293 km/h. S vyšším výkonem pak Porsche nasadilo i větší brzdy – vpředu s kotouči o průměru 350 mm a vzadu o 330 mm. Příplatkově bude opět k dostání i karbon-keramická sada.

Jakožto nejvyšší výbava normální řady Boxsteru a Caymanu se u GTS 4.0 objevuje standardně i zvučnější sportovní výfukový systém, aktivní sportovní odpružení PASM se sníženou výškou o 20 mm, mechanický samosvorný diferenciál, systém vektorování točivého momentu a balíček Sport Chrono s aktualizovanou telemetrií pro jízdu na okruhu Porsche Track Precision App.

Stejně jako dříve lze modely GTS odlišit hlavně díky zatmaveným světlometům a černým doplňkům na karoserii nebo díky lehkým, černě lakovaným 20palcovým diskům. Uvnitř došlo na karbonové obložení, čalounění Alcantarou a další maličkosti. Za příplatek nabídne Porsche i prémiové audiosystémy Bose a Burmester.

K německým dealerům dorazí nové Caymany GTS 4.0 a Boxstery GTS 4.0 v březnu s cenovkami od 81.926 eur (asi 2,05 milionu korun), respektive od 83.949 eur (asi 2,11 milionu korun). České ceny se určitě dozvíme zanedlouho.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud