Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) | Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) | Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) | Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) | Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) | Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) | Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) | Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) | Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) | Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) | Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) | Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) | Zdroj: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) Zdroj: Dacia
12
Fotogalerie

Nová hybridní Dacia Jogger do detailu: První hybrid značky slibuje 140 koní, spotřebu do pěti litrů a neomezí vás v prostoru

Rumunskou Dacii pohladil svěží vánek moderní techniky a blíže nám tak představuje svůj první hybridní pohon, který se jako první osadí do modelu Jogger.

Informace o první hybridní Dacii kolují už od loňského roku. Ještě před koncem jsme pak měli potvrzeno, že prvním modelem vybaveným tímto druhem pohonu bude Jogger. Motorizace nese označení Hybrid 140 a není tajemstvím, že má co dočinění s hybridem v Renaultech. Vzhledově se hybridní Jogger nijak neliší od ostatních, může mít ale speciální lak Shadow Grey, který je pro tuto motorizaci vyhrazený.

Sestava pohonného ústrojí se skládá ze spalovacího motoru o objemu 1,6 litru a dvou elektromotorů - první dodává výkon 49 koní a druhý je startér-generátor, který známe z mild-hybridů. Výsledek má výkon 140 koní a má jezdit jako klasický hybrid, což znamená rozjíždění na elektřinu, pomáhání s akcelerací a střídání spalovacího motoru a elektromotoru podle logiky řídící jednotky.

Akumulátor uložený v místě rezervy má kapacitu 1,2 kWh a nabíjí se rekuperací. Vzhledem k umístění akumulátoru se nemění využitelnost zavazadlového prostoru. V případě, že řidič bude chtít účinek rekuperace zvýšit, může zvolit na voliči převodovky režim B. Výrobce slibuje až 80 % cestování po městě na elektřinu a šetření až 40 % paliva při jízdě na okresních silnicích. V kombinovaném cyklu má vůz dosáhnout spotřeby 4,8 l/100 km dle WLTP.

Dynamicky na tom je hybridní Jogger následovně: V čistě elektrickém režimu je možné jet až 70 km/h, v hybridu pak 160 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 10,1 sekundy. Standardní pneumatiky mají rozměr 205/60 R16, vpředu jsou kotouče o průměru 280 mm, vzadu zůstávají bubny. O dostupnosti na českém trhu vás budeme informovat, bude se ale jednat o nejvýkonnější a zřejmě i nejdražší verzi.

Dacia Jogger Hybrid 140: Technické údaje
Motor Hybrid 140
Objem [ccm] 1598
Výkon [kW/.ot.min] 103/5600
T. moment [N.m/ot.min] 144/3400 +205
Výkon elektromotoru [kW] 36
Zrychlení [s] 10,1
Maximální rychlost [km/h] 160
Spotřeba [l/100 km] 4,8
Hmotnost [kg] 1385
Délka x šířka x výška [mm] 4547 x 1848 x 1691
Objem kufru [l] 160/565/1807

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Doporučujeme

Články odjinud