První elektrický model značky Škoda vyjede do světa už v roce 2020. Automobilka jej bude vyrábět v Mladé Boleslavi, kde nyní vznikají modely Fabia, Rapid a Octavia.
Dříve, než škodovka vyrobí první plně elektrické auto, dorazí plug-in hybridní varianta vlajkové lodi Superb (vznikat bude v Kvasinách). S tou se aktuálně počítá už na rok 2019 a bude sdílet techniku s Volkswagenem Passat GTE. Vedle toho bude Škoda v Kvasinkách vyrábět řadu komponentů pro plug-in hybridy celého koncernu Volkswagen.
První elektromobil Škoda vyjede rok po plug-in hybridním Superbu a vznikat bude v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Půjde o produkční verzi konceptu Vision E, který automobilka představila letos v Šanghaji a v lehce upravené podobě později ve Frankfurtu nad Mohanem. Elektrifikace modelů podle automobilky představuje významný krok k naplnění Strategie 2025.
Do roku 2025 chce Škoda vyrábět pět elektrických modelů v různých segmentech. Využívat by měly platformu MEB, která je velmi podobná základu vozů automobilky Tesla – s elektromotorem u každé z náprav, půjde-li o čtyřkolku, a s akumulátory umístěnými v podlaze. Vision E je vybaven dvěma elektromotory o souhrnném výkonu 225 kW a s využitím rekuperace energie má být schopen na jedno nabití ujet až 500 kilometrů.
Hlavně ale zvládá třetí úroveň autonomní jízdy (ADAS 3), což mu dovoluje samočinně se pohybovat v kolonách, držet se v jízdním pruhu i předjíždět nebo zajíždět a vyjíždět z parkovacích míst. Systém funguje na bázi nejrůznějších radarů a kamer, které neustále sledují okolí.
V určité míře se s ním můžeme setkat už dnes. Kupříkladu Volkswagen Arteon umí na dálnici v případě potřeby sám zajet ke krajnici a aktivovat výstražná světla, což představuje jeden z mnoha dílků skládačky systémů ADAS. Konkrétně Arteon zvládá úroveň ADAS 2 z celkem pěti možných. Jak vypadá nejvyšší úroveň v praxi, ukázal ve Frankfurtu koncept Audi Aicon. Ten už nemá pedály ani volant...