Třetí generace SUV Mitsubishi Outlander je zde. Napřesrok se dočkáme i plug-in hybridu.
Od roku 2001 se ve dvou generacích vyrobilo již bezmála milion vozů Mitsubishi Outlander (na domácím trhu zprvu prodávaných pod jménem Airtek). Po řadě úniků dílčích informací a fotografií je zde třetí generace v plné parádě. A mnoha překvapení se nedočkáme. Novinka vychází ze studie Mitsubishi PX-MiEV II z loňského autosalonu v Tokiu. Outlander III se začne prodávat nejprve v létě v Rusku, do podzimu bychom se jej měli dočkat také u nás.
Mitsubishi Outlander: úspěšný příběh pokračuje třetím dílem
Jak bylo jasné již z prvních uvolněných snímků, odlišností od studie mnoho nebude, za zmínku stojí snad jen jemněji tvarovaná příď a větší zrcátka. Stejně jako Outlander II, také Outlander III uveze až sedm cestujících. Interiér má být větší, ale především opatřený kvalitnějšími obkladovými a potahovými materiály než dosud.
Třetí generace Outlanderu je zvenčí na milimetr stejně velká jako ta druhá
A teď něco k rozměrům. Nový Outlander vyjíždí na podvozku s rozvorem náprav 2 670 mm, je dlouhý 4 655 mm, široký 1 800 mm a 1 680 mm. Pokud chcete tyto rozměry srovnat se stávající, druhou generací Outlanderu, budete možná překvapeni: novinka je ve všech výše zmíněných ohledech na milimetr stejná…
Pro Evropany se nabídka pohonných jednotek zmenší o polovinu, k mání bude pouze jeden zážehový a jeden vznětový motor. Nejprve k „benzínu“. Nový čtyřválec 2,0i z řady MIVEC dosahuje výkonu 150 koní (110 kW) a točivého momentu 195 Nm, což je v porovnání s předchůdcem sice o 2 kW více, ale zároveň o 4 Nm méně…
Nové motory (zážehový MIVEC a vznětový DI-D) nevynikají výkonovými parametry, mají však přinést klidnější chod a nižší spotřebu
Vznětová jednotka 2,2 DI-D Clean Diesel dává 150 koní (110 kW) a točivý moment 380 Nm. S dosavadními motory 2,4i MIVEC/125 kW a 2,2 DI-D/130 kW se do budoucna již nepočítá. Podle použitého motoru a příslušného trhu bude nový Outlander dostupný s pohonem předních, nebo všech kol.
Také nový Outlander uveze až sedm cestujících. V případě potřeby lze sedadla obou zadních řad sklápět do úrovně podlahy zavazadlového prostoru
Provedení se zážehovým motorem je standardně doplněno pětistupňovou (!), manuálně řazenou převodovkou, diesel dostane „šestikvalt“. Nepatříte-li k příznivcům řadicí páky, můžete dostat pro MIVEC bezstupňovou převodovku CVT a pro "common-rail" DI-D klasický šestistupňový „automat“.
Pracoviště řidiče působí robustním a hodnotným dojmem
Zřejmě nejzajímavější informace kolem nového Outlanderu se týkají jeho hybridního provedení, jež má do prodejů nastoupit na začátku příštího roku. Půjde o plug-in hybrid, tedy vůz schopný dobíjení i z externích nabíječek. Proto snad ani nepřekvapí, že u Mitsubishi slibují průměrnou spotřebu jen 2,0 l/100 km a emise CO2 pod hranicí 50 g/km.
Grafika přístrojového štítu s barevným displejem uprostřed připomíná ostatní soudobé modely značky Mitsubishi včetně menšího ASX
Jízdní dosah má překračovat slušných 800 km, ale jak jsem naznačil výše, pokud to auto budete nabíjet doma ze zásuvky, těžko můžete porovnávat spotřebu spalovacího motoru, který v tomto Outlanderu má hrát především úlohu generátoru elektrické energie. Půjde o zážehový dvoulitr MIVEC, jenž má skrze dosud blíže neupřesněné akumulátory pohánět dvojici elektromotorů, po jednom na přední a zadní nápravě.
Mitsubishi Outlander bude napřesrok k mání také jako plug-in hybrid