Mini prošlo modernizací. Nabídne "britská" světla a větší motor v základu

10.  1.  2018 | Milan Lažanský | 1

Mini dostalo facelift, jak ve třídveřové, otevřené, tak i pětidveřové variantě.

Nejmenší a nejklasičtější model značky Mini dospěl po čtyřech letech na trhu k polovině svého životního cyklu, na programu je tedy modernizace. Jak je u konzervativního budovatele retro stylu zvykem, změny jsou po designové stránce spíše kosmetické.

Nové světlomety mají nejen jinou grafiku, ale nově nabídnou i funkci Matrix, tedy vykrývání ostatních vozů v dálkovém režimu. LED zadní svítilny mají nyní grafiku britské vlajky, inspirují se tedy u konceptu Works GP. Jako první model přichází s inovovaným, zjednodušeným logem.

Nové jsou také laky karoserie Emerald Grey (šedá), Starlight Blue (modrá) a Solaris Orange (oranžová) a design litých kol. Možnosti individualizace vnějšího vzhledu rozšiřuje volitelná výbava Piano Black, jejíž součástí jsou leskle černé rámečky světlometů, zadních světel a masky chladiče, nahrazující chromované provedení. 

Mini po 17 letech změní logo. V jednoduchosti je prý síla, vrací se ke kořenům Mini po 17 letech změní logo. V jednoduchosti je prý síla, vrací se ke kořenům

Uvnitř najdete nové materiály včetně čalounění. Nově je multifunkční volant a 6,5palcový displej součástí standardní výbavy. Mini slibuje lepší úroveň konektivity. Infotainment nyní sleduje dopravní situaci a umí spolupracovat i s chytrými hodinkami.

Nově si lze "miníka" lépe přizpůsobit. Maximální individualizaci zajišťuje program MINI Yours Customised, která užívá i technologií 3D tisku a gravírování. Přizpůsobit lze mimo jiné boční ozdoby, dekorativní obložení interiéru před spolujezdcem, LED prahové lišty a LED dveřní projektory.

Produkty MINI Yours Customised lze vybírat, navrhovat a objednávat prostřednictvím speciálně vytvořeného online obchodu. Zde si můžete vybrat mezi různými barvami, vzory, povrchovými strukturami a ikonami, stejně jako přispívat svými vlastními texty a přidávat do designu osobní styl.

Základní verze One si polepší nejen díky lepší standardní výbavě, ale i motorem. Místo dvanáctistovky bude nyní k dispozici výhradně s patnáctistovkou, podladěnou příbuznou s variantou Cooper. Ta byla navíc upravena. Jiný je blok motoru, elektronika motoru, mazání, vedení nasávaného vzduchu, chladicí a výfukový systém.

Kryty motorů jsou nyní vyrobeny z uhlíkovými vlákny vyztužených plastů (CFRP), takže i ty jsou nyní lehčí. Materiál použitý k jejich výrobě je recyklát uhlíkových vláken, který vzniká při výrobě vozů BMW i. Všechny zážehové motory jsou nyní vybaveny přímým vstřikováním paliva s maximálním tlakem zvýšeným z 200 na 350 bar.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Maximální vstřikovací tlak 3válcových vznětových motorů One D a Cooper D zvýšen na 2200 bar a u 4válcové jednotky Cooper SD na 2500 bar. Nejvýkonnější ze tří vznětových motorů je navíc vybaven dvoustupňovým přeplňováním.

Alternativou ke standardní šestistupňové manuální převodovce je 7stupňová dvouspojková převodovka Steptronic, která je volitelně v nabídce pro modely One, Cooper, Cooper S a Cooper D. Pro Cooper S je k dispozici také 7stupňová dvouspojková sportovní převodovka Steptronic. Její součástí jsou rovněž řadicí páčky na volantu pro obzvláště spontánní manuální řazení rychlostních stupňů. Mini Cooper SD je nyní standardně dodáváno s 8stupňovu převodovkou Steptronic.

Další článek »

Diskuze
1 příspěvek
Témata článku: BMW, Premiéry, Mini, Piano Black, Dvoustupňové přeplňování, Lité kolo, Standardní výbava, Převodovka, Matrix, První model, Rychlostní stupeň, Výfukový systém, Ostatní vůz, Dopravní situace, Cooper, Multifunkční volant, Vyztužený plast, Nejmenší model, Nový materiál, Úroveň, Dobrá úroveň, Prahová lišta, CFRP, Vnější vzhled, Nový světlomet
Sdílet článek
Další mobilní weby