Dokonce i "standardní" verze Mercedesu CLS vypadá z předního pohledu velice luxusně.

Dokonce i "standardní" verze Mercedesu CLS vypadá z předního pohledu velice luxusně.

Zezadu už to ale taková sláva není, kola působí docela malá. Nepřípomíná vám ůvz Opel Insignia?

Zezadu už to ale taková sláva není, kola působí docela malá. Nepřípomíná vám ůvz Opel Insignia?

Nové CLS je ukázkou je zcela nového designového směru automobilky.

Nové CLS je ukázkou je zcela nového designového směru automobilky.

Přístrojový štít bez digitálního displeje vypadá hezky, ale ne tak hodnotně.

Přístrojový štít bez digitálního displeje vypadá hezky, ale ne tak hodnotně.

Podobná sedadla jsme si loni vyzkoušeli už ve třídě E. Jsou tvrdší, ale při dlouhých cestách z nich záda nebolí.

Podobná sedadla jsme si loni vyzkoušeli už ve třídě E. Jsou tvrdší, ale při dlouhých cestách z nich záda nebolí.

Zde vidíte vůz s designovým paketem Night

Zde vidíte vůz s designovým paketem Night

Zde vidíte vůz s designovým paketem Night

Zde vidíte vůz s designovým paketem Night

Zde vidíte vůz s designovým paketem Night

Zde vidíte vůz s designovým paketem Night

A tady už máme interiér luxusnějších provedení

A tady už máme interiér luxusnějších provedení

Uvnitř je místo pro pět cestujících, což u CLS vždycky nebylo.

Uvnitř je místo pro pět cestujících, což u CLS vždycky nebylo.

Funkce Energizing propojuje různé komfortní funkce auta. Klimatizace může být parfémovaná, sedadla masážní, volant vyhřívaný. Mercedes hovoří o specifickém wellness zařízení přízpůsobené náladě a potřebám zákazníka.

Funkce Energizing propojuje různé komfortní funkce auta. Klimatizace může být parfémovaná, sedadla masážní, volant vyhřívaný. Mercedes hovoří o specifickém wellness zařízení přízpůsobené náladě a potřebám zákazníka.

Interiér v podstatě odpovídá třídám E a S

Interiér v podstatě odpovídá třídám E a S

Přední světlomety Multibeam LED mají dosvit až 650 metrů.

Přední světlomety Multibeam LED mají dosvit až 650 metrů.

V červené barvě je nový Mercedes-Benz CLS prostě nádherný.

V červené barvě je nový Mercedes-Benz CLS prostě nádherný.

Přední světlomety Multibeam LED mají dosvit až 650 metrů

Přední světlomety Multibeam LED mají dosvit až 650 metrů

V nabídce zatím budou pouze šestiválcové motory - dva vznětové a jeden zážehový se systém EQboost.

V nabídce zatím budou pouze šestiválcové motory - dva vznětové a jeden zážehový se systém EQboost.

Vůz jsem oficiálně do prodeje už 7. prosince. Na evropských silnicích se objeví na jaře příštího roku. Základní cena by se měla pohybovat okolo 1,6 milionu korun.

Vůz jsem oficiálně do prodeje už 7. prosince. Na evropských silnicích se objeví na jaře příštího roku. Základní cena by se měla pohybovat okolo 1,6 milionu korun.

Přední náprava je čtyřprvková, vzadu vždy najdeme pětiprvkové zavěšení.

Přední náprava je čtyřprvková, vzadu vždy najdeme pětiprvkové zavěšení.

Další možností je vzduchový podvozek Air Body Control nastavením od velmi pohodlného až po tužší sportovní mód.

Další možností je vzduchový podvozek Air Body Control nastavením od velmi pohodlného až po tužší sportovní mód.

Vůz bude ve standardu vybaven klasickým podvozkem s vinutými pružinami, zvolit však můžete i systém Dynamic Body Control s tužším výchozím nastavením tlumičů a režimy Comfort, Sport a Sport+.

Vůz bude ve standardu vybaven klasickým podvozkem s vinutými pružinami, zvolit však můžete i systém Dynamic Body Control s tužším výchozím nastavením tlumičů a režimy Comfort, Sport a Sport+.

ýsledkem je mimo jiné úspora paliva. Automobilka však uvádí, že jednotka poskytuje výkon osmiválce, ale vykazuje spotřebu šestiválce.

ýsledkem je mimo jiné úspora paliva. Automobilka však uvádí, že jednotka poskytuje výkon osmiválce, ale vykazuje spotřebu šestiválce.

EQ Boost dokáže krátkodobě navýšit výstupní parametry o 16 kW a 250 N.m, což se hodí při předjíždění, vedle toho ale umožňuje „plachtit“ s vypnutým spalovacím motorem.

EQ Boost dokáže krátkodobě navýšit výstupní parametry o 16 kW a 250 N.m, což se hodí při předjíždění, vedle toho ale umožňuje „plachtit“ s vypnutým spalovacím motorem.

Je totiž vybavena integrovaným startér-generátorem EQ Boost a pracuje se 48voltovým palubním systémem.

Je totiž vybavena integrovaným startér-generátorem EQ Boost a pracuje se 48voltovým palubním systémem.

Agregáty pohánějí všechna čtyři kola prostřednictvím permanentního systému 4Matic, nejsilnější varianta ale není zajímavá pouze svým výkonem.

Agregáty pohánějí všechna čtyři kola prostřednictvím permanentního systému 4Matic, nejsilnější varianta ale není zajímavá pouze svým výkonem.

Základem je vznětová dva-devítka 350 d o výkonu 210 kW, druhým stupněm je verze 400 d s 250 kilowatty (známe jej z testu třídy S), a na prozatímním vrcholu najdeme zážehový třílitr 450 s výkonem 270 kW.

Základem je vznětová dva-devítka 350 d o výkonu 210 kW, druhým stupněm je verze 400 d s 250 kilowatty (známe jej z testu třídy S), a na prozatímním vrcholu najdeme zážehový třílitr 450 s výkonem 270 kW.

Paleta motorů Mercedesu CLS je zcela nová, a alespoň v době uvedení na trh bude složena výhradně z šestiválcových řadových jednotek.

Paleta motorů Mercedesu CLS je zcela nová, a alespoň v době uvedení na trh bude složena výhradně z šestiválcových řadových jednotek.

Ostře řezané linie karoserie, absence barokních blatníků, interiér jako v třídách E a S – to je ve zkratce nový Mercedes-Benz CLS.

Ostře řezané linie karoserie, absence barokních blatníků, interiér jako v třídách E a S – to je ve zkratce nový Mercedes-Benz CLS.

Masivní zadní blatníky, které jsme tolik obdivovali u minulé generace vozu, jsou sice pryč, celek nicméně působí vyváženěji.

Masivní zadní blatníky, které jsme tolik obdivovali u minulé generace vozu, jsou sice pryč, celek nicméně působí vyváženěji.

rochu asijský nádech hlavních linií je pryč a přichází prvotřídní elegance říznutá notnou dávkou sportovnosti.

rochu asijský nádech hlavních linií je pryč a přichází prvotřídní elegance říznutá notnou dávkou sportovnosti.

V interiéru už překvapení nepřichází. CLS, stejně jako třída E, těží ze stylu nastoleného současnou generací vlajkové lodi S, což přináší plně digitální přístrojový štít plynule navazující na obrazovku infotainmentu.

V interiéru už překvapení nepřichází. CLS, stejně jako třída E, těží ze stylu nastoleného současnou generací vlajkové lodi S, což přináší plně digitální přístrojový štít plynule navazující na obrazovku infotainmentu.

Sází na techniku třídy E, vozy od sebe ale rozeznáte hned na první dobrou.

Sází na techniku třídy E, vozy od sebe ale rozeznáte hned na první dobrou.

Mercedesu můžeme trochu vyčítat, že jsou si sedany C, E a S dost podobné, nová generace třídy CLS je ale jiná liga.

Mercedesu můžeme trochu vyčítat, že jsou si sedany C, E a S dost podobné, nová generace třídy CLS je ale jiná liga.

Koncepce s podélně uloženým motorem a pohonem zadních kol zůstane zachována, základem by se měly stát dvoulitrové zážehové a vznětové čtyřválce. Tedy alespoň za předpokladu, že Mercedes neučiní CLS exkluzivnější a už v základu nepřistoupí k šestiválcům.

Koncepce s podélně uloženým motorem a pohonem zadních kol zůstane zachována, základem by se měly stát dvoulitrové zážehové a vznětové čtyřválce. Tedy alespoň za předpokladu, že Mercedes neučiní CLS exkluzivnější a už v základu nepřistoupí k šestiválcům.

Zezadu už to ale taková sláva není, kola působí docela malá. Nepřípomíná vám ůvz Opel Insignia?
Nové CLS je ukázkou je zcela nového designového směru automobilky.
Přístrojový štít bez digitálního displeje vypadá hezky, ale ne tak hodnotně.
Podobná sedadla jsme si loni vyzkoušeli už ve třídě E. Jsou tvrdší, ale při dlouhých cestách z nich záda nebolí.
41
Fotogalerie

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český trh. Na internetu jsou už i snímky standardních verzí, ne jenom těch "vyšňořených".

Poté, co se nové CLS ukázalo na listopadovém autosalonu v Los Angeles, už víme, za kolik lze pořídit v Česku. Vedle snímků velice vybavených kousků máme k dispozici i snímky běžných variant, které byly zveřejněny na blogu mbpassion. Najdete je v komentované galerii pod článkem.

Paleta motorů Mercedesu CLS je nová, a alespoň v době uvedení na trh bude složena výhradně z šestiválcových řadových jednotek. Základem je vznětová dva-devítka 350 d o výkonu 210 kW, druhým stupněm je verze 400 d s 250 kilowatty (známe jej z testu třídy S), a na prozatímním vrcholu najdeme zážehový třílitr 450 s výkonem 270 kW s integrovaným startér-generátorem EQ Boost.

Verze CLS 350d 4Matic je nejen dieselovým, ale celkovým základem nabídky, s cenou od 1 729 000 korun. Jediný benzinový agregát, 450 4Matic, který navíc nabídne i sportovní výfuk ve standardu, je jen o málo dražší - pořídíte jej za 1 772 000 korun. Nejsilnější diesel v historii osobních mercedesů je k mání od 1 828 000 korun, stejně jako u předchozích hodnot včetně DPH.

Jak už je u Mercedesu zvykem, nehraje si na výbavové stupně - prostě si zvolíte pohon a jednotlivě si připlácíte za volitelnou výbavu. Jednotlivé motorizace se snad krom zmíněného sportovního výfuku výbavově neliší. Výběr vozu ale velmi usnadňují jednotlivě odstupňované pakety.

K základní výbavě, která zahrnuje i standardní navigaci Garmin nebo couvací kameru, si lze za 111 445 korun přikoupit sadu Advantage. Jeví se jako malá povinnost, protože tehdy dostanete velký digitální přístrojový štít, vyhřívání předních sedadel, čalounění kůží, přední parkovací senzory a sklopná zrcátka.

Nadstavbou je sada Premium za 184 446 korun. Krom prvků sady Advantage zahrnuje paměťová sedadla pro přední pasažéry, Multimediální systém Command Online a Multibeam LED světlomety.

Nejdražší sadou je Premium Plus za 259 914 korun. Výbavu předchozích dvou sad rozšiřuje o střešní okno, audio Burmester, bezklíčové odemykání a parkovací kamery s 360stupňovým pohledem. Další prvky příplatkové výbavy lze dokoupit zvlášť.

Mercedes-Benz CLS - technická data a základní ceny
Motor 350 d 4Matic 400 d 4Matic 450 4Matic
Zdvihový objem [cm3] 2925 2925 2999
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 210/- 250/- 270+16/-
Točivý moment [N.m/min] 600/- 700/- 500+250/-
Převodovka 9A 9A 9A
Max. rychlost [km/h] neudáno neudáno neudáno
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,7 5,6 4,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,6 5.0 7,5
Základní cena [Kč vč. DPH] 1.729.000 1.828.000 1.772.000

Podívejte se, jak vypadá základní verze Mercedesu CLS:

0.jpg1.jpg2.jpg

 

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud