7
Fotogalerie

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Mazda je v současném automobilovém inženýrství tvrdohlavým bojovníkem za atmosférické plnění zážehových jednotek s vysokým kompresním číslem. Proti proudu možná půjde i v případě hybridů.

Na scénu se má vrátit wankelův motor. Agregát s rotačním pístem ve sporťácích RX-7 a RX-8 proslul svým zvukem a točivým charakterem, nikoli však spolehlivostí - trápilo jej především těsnění.

Právě Wankel má v roce 2019 nabíjet baterie u hybridní Mazdy. Fungovat by tedy mohl v konstantních otáčkách jako prodlužovač dojezdu, což by mohlo konstrukci motoru vyhovovat více. Vývoj je podle Automotive News téměř u konce a nyní zbývá dát projektu zelenou.

Tato zpráva ovšem neznamená, že by se větší rotační motor nemohl vrátit i jako pohon sportovního vozu. Spekulace ukazují na budoucího konkurenta pro Toyotu GT86, kam by se takový pohon náramně hodil...

Takový byl poslední počin Mazdy s wankelovým motorem, model RX-8:

Mazda-RX-8-2003-1600-06.jpgMazda-RX-8-2003-1600-6b.jpgMazda-RX-8-2003-1600-6c.jpg

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud