Malá MPV ve smrtelném ohrožení. Ještě jich je šest, ale stále ubývají

27 komentářů

Zlobr
13. srpna • 23:12

A co takhle Honda Jazz, pane redaktore?

zemanko
11. srpna • 11:31

Hyundai má vyssi posed pomerne velký kufor vyse 400 l vzadu sa pohodlne sedi aj osobám vyssim ako 180 cm.takze OK,mne samemu totalne staci taketo auto,posledne uz netuzim po tzv velkých autách ako Tucson a pod...ale skôr mensie auticka,posledne sa mi moc pacia Suzuki hlavne Baleno nemá to dlzku ani 4.0metre,vzadu královské miesto na sedenie kufor 355 l akorát trochu chybi vyssi posed,ale aj Ignis štvorkolka s nizkou spotrebou cca 4-5 litrov s vyssim posedom...a hlavne su to auta bez turba klasicke štvorvalce...s velmi nizkou spotrebou...aj na dialnici...
taketo autá su pre mna super jazdim vacsinou po okreskách ...:-)

Q
10. srpna • 19:28

Že jsou malá MPV víceméně slepou uličkou, to už zjistil před mnoha lety Fiat s modelem Idea, Renault s modelem Modus nebo Mazda s modelem Demio. Pro důchodce ideál, ale důchodci moc aut nekupují. Další automobilky si holt chtěly ověřit tuto skutečnost na vlastní kůži. Fiat 500L, nebo i poslední generace Opelu Meriva už mohou plnit funkci rodinného auta, takže tam už jejich existence dává smysl.

ads
10. srpna • 20:47

Řekl bych,že s těmi důchodci se dost pleteš. Velkou část nových aut kupují lidi 50+ a tam už snadnost nastupování hraje roli.
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/kdo-vlastne-k... ...

Antiautomat
10. srpna • 20:24

Jedno aj druhe su dizajnovy hnus. Nepredavaju sa prave preto. Meriva zozadu vyzera ako kelimok termixu a co sa tyka 500L, tak hnusnejsia bola snad uz len Multipla.

Dan
10. srpna • 20:49

Co clovek to nazor

Sandokan
10. srpna • 19:21

Nejlepší malé MPV bylo Áčko druhé generace (W169), škoda, že u této koncepce MB nezůstal.

Dan
10. srpna • 19:18

Ještě jeden komentář bych si dovolil.Někdy můžete vybírat věc srdcem někdy rozumem.MPV je ta druhá záležitost.Pro mého handicapovaného bratra ,babičku které je 87 le jsem vybíral auto kterým by mohli jako spolujezdci jezdit oba.Vybíral jsem zrovna mezi Fordem B max a Oplem Merivou.Ford prohrál kufrem který je jeho největší slabinou.Jinak rešení vstupu na zadní sedačky je pro handicapované to nejlepší co může být. ale do kufru by se dostal vozík a nic víc.Opel má díky opačně uchyceným dveřím skvělý vstup,svislá madla také dost pomohou A 400l kufr.Najděte něco podobného za 270 tis.....

Antiautomat
10. srpna • 19:09

Venga je celkom prijemne auto, skuste, ja by som s nou ako malym priestorovo dobre riesenym vajickom problem nemal.

Marex
10. srpna • 15:39

"Dnes je u nás aut této kategorie trhu ještě šest". B-Max už mám dojem, že skončil a nějak stále zapomínají všichni pisálkové na Hondu Jazz, což je také MP, stejně jako ix20 ;-)

Marex
10. srpna • 15:40

Nějak mě vypadlo V, čili MPV :-)

David
10. srpna • 15:58

Přesně tak B-max už se nevyrábí i když se stále prodává. Na Hondu Jazz zapoměli. Stejně tak Nissan Note.

JosVerstapen
10. srpna • 21:13

Dle mého soudu se dá do této kategorie zařadit i Mercedes třídy B

mpolan
10. srpna • 21:26

Není béčko trošku větší? Tuhle třídu by splňovalo původní áčko.

mpolan
10. srpna • 14:35

To je pořád něco v ohrožení... minule malá kombi, teď MPV, co bude dál? Za chvíli začneme tvrdit, že v ohrožení jsou hatchbacky, protože na jeden hatchback připadají dvě prodaná SUV (co na tom, že ze všech velikostí dohromady)...
Zatím mám pocit, že v ohrožení je pouze zdravý rozum...

komik
10. srpna • 13:50

Trend je udělat MPV, aby vypadalo s vyšším podvozkem (černé plasty dole), robustnější (menší okna, vyšší přední kufr) a dalo se nazvat SUV a prodat dráž. Jinak ve výšce podvozku se liší o 2-3 cm, celková výška stejná, nemají 4 kolku atd. Zaškatulkování je spíš otázkou marketingu než parametrů a funkčnosti.

Dan
10. srpna • 10:52

Hloupost lidi je velkà,chceme nizkou spotrebu ale zaroven modne vyssi podvozky tzn horsi aerodynamiku .Mpv davaji rozhodne vetsi smysl nez cross cokoliv,prostor navic je urcen pro posadku,nikoliv pro design

Marex
10. srpna • 15:51

Většina módních věcí nevychází z rozumu, čili všestranné praktičnosti, ale hlavně z designu a nutkavé potřebě lidí se navzájem něčím podstatně odlišit. Funguje to tak po staletí, tak nečekejte racionální uvažování od většiny lidí ani dnes. Ono to časem sice pomine, ale pak se to bude ob generaci zase vracet, jak je u módních věcí zvykem, takže to chce zachovat klid ;-)

josephko
10. srpna • 10:19

Veľmi by ma zaujímalo, kde podľa "expertov" končí "malé MPV" a začína "malý crossover". Všetko je to len o marketingu. Crossover je relatívne nové a hlavne módne slovíčko, a tak sa tlačí ľuďom do hlavy.
Renault Captur alebo nový Peugeot 3008 je malé MPV alebo malý crossover? Jediný rozdiel, ale o to zásadnejší, vidím v tom, že nové "crossovery" majú "automobilovejšie" tvary, nemajú tie ošklivé malé okienka pred prednými dverami, ktoré len zbytočne zhoršujú výhľad do strán.
Ale tie malé okienka boli tiež len taký marketingový ťah. Keď boli kedysi MPV-čka v móde, tak každé ich muselo mať, pretože to bol základný znak "veľkého priestoru a praktickosti". Obávam sa ale, že ľudia si také auto kúpili len raz, a potom dávajú prednosť klasike. Preto tá obľuba crossoverov.

Niemand
10. srpna • 10:56

Stačí si všimnuť stavbu karosérie. Crosover má väčšie kolesá a snaži sa evokovať vyšší posed bez vysokej strechy a priestor na výšku je ako v hatchbecku. MPV sú usporiadane dosť na výšku. Na malých kolečkách(male koleso = malo zabraného miesta blatníkmi) je nízko umiestnené auto s vysokou strechou. Preto aj to malé trojuholníkové okienko, lebo predne stĺpiky boli príliš dlhé a aby spĺňali bezpečnostne predpisy pre prevrátenie, tak museli byť buď "podoprete" alebo veľmi hrubé.

mpolan
10. srpna • 14:33

To už dávno neplatí...

Shimi
10. srpna • 10:03

Malé MPV je stejný protimluv jako SUV. Ta víceúčelovost spočívá například v tom, že jsem schopen odvézt více jak 5 lidí a to mi žádné malé MPV neumožní. Ono by mě celkově zajímalo co si mám u těchto pseudo MPV představit pod tím pojmem "víceúčelové". Odveze to více lidí? Neodveze. Stane se z toho po vyhození zadních sedaček dodávka? Nestane. Tak v čem je ku*va ta víceúčelovost? Dělají z lidí akorát blbce.

Niemand
10. srpna • 10:59

To pomenovanie tam ostalo hlavne kôli tomu, že sú to pomerne priestranné auta na podvozku menších aut, potiahnuté do výšky. Hlavne na východe dobre použiteľne ako rodinne auto. A aj variabilita bola o niečo lepšia ako u modelov z ktorých vychádzali(posuvná zadná lavica, polohovatelné operadlo vzadu).

smejkal
1. září • 19:27

No to je nesmysl, vozíš sebou akorát půl metru vzduchu nad hlavou úplně k ničemu. Vše horší , aerodynamika,váha a s tím spojená spotřeba, stabilita, dynamika...

Shimi
10. srpna • 11:39

Niemand: Ale pojmenování MPV nevzniklo kvůli většímu prostoru nad hlavou a nebo kvůli posuvné lavici. To vzniklo proto, protože se z auta, které plnilo pouze jeden účel, dalo udělat auto pro více účelů (klasika pro 5 lidí s velkým kufrem, mikrobus pro 7 a více lidí, dodávka, atd.). Všechny malé MPV plní pouze JEDEN účel, odvoz 5 lidí a nějaké té bagáže, toť vše. Proto je absolutní nesmysl je označovat jako MPV. V tomto případě se v podstatě jedná o klamání zákazníka.

Marex
10. srpna • 15:45

To je jako s SUV, taky pro crossovery používají název malé SUV. Osobně mě pojem malé MPV nevadí, protože okamžitě si pod ním představím vyšší, poněkud krabicoidní, ale hlavně prostornější vůz na podvozku klasického hatchbacku a rozhodně jsou citelně prostornější než hatchbacky stejné délky.

Shimi
10. srpna • 16:41

Marex: Mně jde o princip, nemůžu nazývat jednoúčelovou věc víceúčelovou, to je prostě nesmysl a lež. Prachsprostá lež. A to se netýká jen malých MPV, aby si to někdo špatně nevyložil jako mou zaujatost, ale i některých velkých, které vůbec nenabízí například 3. řadu sedadel. Takový klasický představitel kategorie MPV je pro mě třeba Chrysler Town & Country, v podstatě tři auta v jednom (osobák, mikrobus, užitkáč). TO je víceúčelovost.

Doporučujeme

Články odjinud