V rámci ženevského autosalonu jsme si povídali s Arnoštem Barnou, generálním ředitelem společnosti Kia Motors Czech. Přiblížil nám nejenom vývoj značky na českém trhu, ale také tom evropském.
Aktuální trend nejenom na evropském trhu přeje automobilům SUV. Jenže ne vždy jsou tyto vozy prioritou, což dokládá i nová strategie značky Kia. Nejprodávanějším modelem v Evropě je SUV Sportage, informace zaslechnuté na ženevském autosalonu však jasně definují snahu „protlačit“ na první příčku v evropských prodejích nový, ryze evropský model Ceed.
„Kia má ambice, aby se Ceed stal nejprodávanějším modelem značky v Evropě, musí tedy zvládnout postup o dvě příčky nahoru. Aktuálně nejprodávanějším modelem v portfoliu je Sportage, za nímž následuje Rio. Na českém trhu jsme už toho nicméně dosáhli a doufáme, že Ceed stále zůstane nejprodávanějším modelem,“ řekl v Ženevě pro Autorevue.cz Arnošt Barna, generální ředitel společnosti Kia Motorst Czech.
Od roku 2006, kdy byl uveden Ceed první generace, prodala Kia na našem trhu 40.000 těchto vozů a na úspěchy chce navázat i s novinkou. Značka chce dále rozvíjet soukromý i fleetový kanál a přinést zájemcům o Ceed atraktivní nabídky. Třeba v podobě odkupu starého vozu protiúčtem či exkluzivní podmínky financování. Pouze dodáme, že v dnešní době je poměr mezi soukromými a firemními zákazníky v případě Ceedu vyrovnaný.
Jedním ze způsobů, jak podpořit prodeje Kie Ceed v evropském měřítku, je širší nabídka karosářských variant. Vůz aktuálně existuje v provedení hatchback a kombi (SW), značka však zvažuje další dvě karosářské varianty, o jejichž budoucnosti bude jasno do konce letošního roku.
„Kia aktuálně zkoumá trh a zvažuje, zda na trh uvede obě aktuálně vyvíjené verze, nebo pouze jednu z nich,“ řekl Arnošt Barna. Jedna ze dvou zvažovaných variant vychází z konceptu Proceed představeného loni na frankfurtském autosalonu, o další verzi zatím nemáme informace.
Ke Kie Ceed jako takové se z historického hlediska váže také sedmiletá záruka, kterou korejská značka uvedla na český trh už v roce 2006. A lze očekávat, že o ní budeme informováni častěji a v hlubších kontextech.
„Sedmiletá záruka s omezením na 150.000 ujetých kilometrů (první tři roky bez omezení kilometrů, pozn. red.) bude i nadále pokračovat, pociťujeme však, že povědomí o tom, co vše zahrnuje, je i po tolika letech poměrně omezené. Do budoucna tedy chystáme osvěžení informací, osvětu a srovnání s konkurenčními nabídkami. Žádné zásadní změny v systému jako takovém však neplánujeme,“ prozradil v Ženevě Barna.