Každá třetí Toyota už má mít hybridní pohon. Vloni to byla každá čtvrtá

12.  2.  2018 | Radek Pecák | 35

Toyota se vloni na českém trhu dostala z hlediska prodejních výsledků do první desítky nejúspěšnějších značek. Ve vzestupu chce pokračovat.

Na pátou, či dokonce čtvrtou pozici v žebříčku nejúspěšnějších automobilových značek působících na tuzemském trhu, se chce dostat během několika příštích let značka Toyota.

Na výroční tiskové konferenci o tom informoval ředitel Toyota Central-Europe-Czech Martin Peleška. Loňské prodeje zatím značce přisoudily desátou pozici, ale již v letošním lednu se posunula na sedmou.

Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Toyota je přesvědčena, že nové zákazníky přiláká i díky své široké nabídce hybridních modelů. Hybridní pohon měl vloni v celkovém prodejním objemu tuzemské Toyoty čtvrtinový podíl, letos se však chtějí dostat na třetinu.

V případě luxusní značky Lexus se dokonce hybridů prodává již devadesát procent.

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Právě rostoucí obliba hybridů a naopak pokles zájmu o dieselové motory, je podle Pelešky pro Toyotu velká šance. "Automobilový trh v Česku měl vloni podle prognózy vzrůst o jedenáct procent, realitou však byla pouhá tři procenta. I přesto jsme dokázali prodeje meziročně navýšit o 46 procent. Jedním z důvodů stále vyšší oblíbenosti vozů Toyota, kromě vysoké spolehlivosti a tradiční kvality, je jistě také čím dál větší obliba hybridních modelů. Spolu se značkou Lexus jsme prodali přes osmdesát procent všech hybridů na českém trhu," argumentuje Peleška.

Čím je ten který model Toyoty větší, tím větší zájem mají zákazníci o hybridní ústrojí v jeho útrobách. Například podíl hybridu v modelu Yaris činil vloni 19 procent, u Aurisu 31 procent, u C-HR polovinu a u RAV 4 už tři čtvrtiny.

Další článek »

Diskuze
35 příspěvků
Témata článku: Toyota, Hybridy, Hybrid, Statistiky, Český trh, Velká obliba, Letošní leden, Automobilový trh, První desítka, Příští rok, Model velký, Model, Tuzemský trh, Velká šance, Nejúspěšnější značka, Velký zájem, Dieselový motor, Toyota Auris, Značka, Toyota Yaris, Prodejní výsledek, Luxusní značka, Hybridní pohon, Hybridní ústrojí, Česká republika
Sdílet článek
Další mobilní weby