Toyota se vloni na českém trhu dostala z hlediska prodejních výsledků do první desítky nejúspěšnějších značek. Ve vzestupu chce pokračovat.
Na pátou, či dokonce čtvrtou pozici v žebříčku nejúspěšnějších automobilových značek působících na tuzemském trhu, se chce dostat během několika příštích let značka Toyota.
Na výroční tiskové konferenci o tom informoval ředitel Toyota Central-Europe-Czech Martin Peleška. Loňské prodeje zatím značce přisoudily desátou pozici, ale již v letošním lednu se posunula na sedmou.
Toyota je přesvědčena, že nové zákazníky přiláká i díky své široké nabídce hybridních modelů. Hybridní pohon měl vloni v celkovém prodejním objemu tuzemské Toyoty čtvrtinový podíl, letos se však chtějí dostat na třetinu.
V případě luxusní značky Lexus se dokonce hybridů prodává již devadesát procent.
Právě rostoucí obliba hybridů a naopak pokles zájmu o dieselové motory, je podle Pelešky pro Toyotu velká šance. "Automobilový trh v Česku měl vloni podle prognózy vzrůst o jedenáct procent, realitou však byla pouhá tři procenta. I přesto jsme dokázali prodeje meziročně navýšit o 46 procent. Jedním z důvodů stále vyšší oblíbenosti vozů Toyota, kromě vysoké spolehlivosti a tradiční kvality, je jistě také čím dál větší obliba hybridních modelů. Spolu se značkou Lexus jsme prodali přes osmdesát procent všech hybridů na českém trhu," argumentuje Peleška.
Čím je ten který model Toyoty větší, tím větší zájem mají zákazníci o hybridní ústrojí v jeho útrobách. Například podíl hybridu v modelu Yaris činil vloni 19 procent, u Aurisu 31 procent, u C-HR polovinu a u RAV 4 už tři čtvrtiny.