IIHS zjistil, že se liší tuhost aut pro levou a pravou stranu

Drtivá většina kupujících si před koupí auta zjistí také jeho hodnocení bezpečnosti. Už jsme si zvykli, že pět hvězdiček má skoro každý model, vývoj jde mílovými kroky kupředu, což se pozitivně odráží na ochraně posádky. Americký institut pro bezpečnost IIHS však zjistil, že automobilky velmi často staví auta přímo na míru bezpečnostním testům. A to až tak, že se zásadně liší tuhost karoserie pro řidiče a spolujezdce při čelním nárazu.

Za tímto účelem vzali lidé z IIHS sedm kompaktních SUV, které z jejich testů vyšly s výbornými výsledky, a tentokrát je se stejně malým přesahem poslali proti zdi znovu, ovšem s malým rozdílem - druhou, spolujezdcovou stranou. Výsledek je naprosto tristní, pouhý jeden model, Hyundai Tucson, vykázal naprosto shodnou úroveň bezpečnosti u obou stran vozu.

U ostatních šesti byly výsledky odlišné. U některých vozů (Toyota RAV4 a Nissan Rogue/X-Trail) byla navíc při demontáži nárazníku a dalších dílů viditelná rozdílná konstrukce vozu pro levou a pravou stranu. U ostatních modelů nebyl rozdíl viditelný, ale z testů byl jasně patrný. Institut IIHS se na toto důležité téma chce zaměřit a chystá další takové testy. 

Model Hodnocení řidičovy strany Hodnocení spolujezdcovy strany
Hyundai Tucson Dobré Dobré
Buick Encore (Opel Mokka) Dobré Přijatelné
Honda CR-V Dobré Přijatelné
Mazda CX-5 Dobré Přijatelné
Nissan Rogue (X-Trail) Dobré Průměrné
Subaru Forester Dobré Průměrné
Toyota RAV4 Dobré Špatné

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud