Ford představil novou strategii. Zaměří se více na SUV a pick-upy

Ford představil novou strategii. Zaměří se více na SUV a pick-upy

Mezi novinkami bude také Bronco a plně elektrické SUV s dojezdem 300 mil.

Po 100 dnech, kdy v automobilce Ford probíhal velký průzkum, vyšla najevo nová strategie firmy. A neoznámil jí nikdo jiný, než muž, který onen audit vyhlásil. Nový generální ředitel Jim Hackett. Ford se podle něj musí více zaměřit na to, co lidé opravdu chtějí kupovat.

Jako jeden z prvních kroků chce Hackett z Fordu udělat předního výrobce v oblasti mobility samotné, ne jen v produkci automobilů. Podle jeho slov se z Fordu musí stát "nejdůveryhodnější společnost na světě v oblasti mobility" a chtěl by, aby Ford navrhoval inteligentní auta pro moderní svět, se kterými se bude bezpečněji, sebejistěji a svobodněji pohybovat.

Dalším krokem má být zaměření výroby. Ta by se měla orientovat směrem k SUV, dále pak k oblíbeným pickupům a také k elektromobilům. Mezi tyto odvětví bude přerozděleno 7 miliard dolarů, které byly původně určeny tradičním modelům. S tímto krokem souvisí i zrychlení vývoje vozů až o 20 % s použitím nových technologií, jako například virtuální reality.

Dále pak Ford prohlašuje, že v budoucnu vymizí některé modely, aby uvolnily místo ve výrobě prioritních sektorů. Nováčky by pak měly být vozy Ranger, Bronco SUV, Ecosport SUV pro Severní Ameriku a elektrické SUV s dojezdem až 300 mil. Všechny můžeme očekávat do roku 2020. A další zprávou je, že Ford neustupuje z vývoje auta, které se řídí samo. Do roku 2021 ho chce vyrábět. Sloužit však bude jen jako taxi na předem určené trase. 

Možná nejdůležitějším krokem pro chod společnosti je ale ten poslední: Výrazné snižování nákladů. Ty chce Ford zredukovat do roku 2022 až o 50 %. Chce tím dosáhnout třeba snížením inženýrských nákladů o 4 miliardy dolarů, využíváním jednotných dílů pro více vozů, zjednodušením objednávek vozů a také menší produkcí prototypů. S tím se pojí i třetinové snížení kapitálu na vývoj spalovacích motorů a přesunutí těchto prostředků na vývoj elektromotorů.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud