Bez výhrad souhlasím. To, co se předvádí na poli emisnich norem je nesmysl. Navíc se míří na docela špatnou stranu barikády. Auta se podílejí na znečišťování pouze z cca 15%. Tak raději řešit ten opravdový problém? Jenže do automobilek se dá kopat, a tahat z nich nejvíc peněz. Je to nejviditelnejsi segment
Auta nám stříkaj jedy a rakovinu rovnou do plic. Jde o přímé lokální znečistění v místě kde žijem. Teprve po rozptýlení to přišpeje k celkovému znečištení. Je dost rozdíl byldlet rovnou u komína a daleko od něj.
Zato v Německu budou utahovat šrouby :-D:-D:-DIde do tuhého. Nemci navrhujú povinné úpravy starších dieselov!Ak návrh prestavby starších naftových áut na vyššiu emisnú normu Euro 6 prejde, môže to znamenať koniec dieselov v Európe.https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/465856-ide... ...
Germanistan nie je Europa. O tom sme sa, bohuzial, mali moznost velmi dokladne predvedcit.
OK, snižování emisí a čistší provoz. Souhlasím. Ale s rozumem. A hlavně koncepčně. Zakážeme spalovací motory, ale co infrastriktura pro elektro auta? CO velká sídliště? Je tam třeba 5000 aut. Kde se budou nabíjet, když dojezd je omezený a u 10 dobíjecích stanic se nevystřídají ani za rok. To je podobné, jako kdyby zakázali prodávat mléko a chovat krávy ve velkých kravínech. Každý bude mít svou krávu doma ;-) Co třeba v paneláku? ...S omezením spalovacích motorů musí jít ruku v ruce budování infrastruktury.... takhle to dopadá, když v Bruselu rozhodují tupouni, kteří mají rodinné vily s garážemi, solárními elektrárnami na dvoře a 3 letní sídla s vlastním heliportem. Těm se pak o elektro budoucnosti zdají růžové sny....
je tu nekde neco o zakazovani spalovacich motoru? kde se o necem takovem pise v textu toho clanku, nebo v textu tech 4 statu? ja si toho nevsimnikdo nic takoveho nezakazuje, a nez realne takove zakazy nastanou, tak dnes koupene nove auto bude davno veteran kdesi na vrakaci, jakysi prerod na jiny typ pohonu nenastane mozna ani za nasich zivotu, takze resit neco jako jak si 5000 lidi na sidlisti dobije svoje auto, je asi stejnej nesmysl jako resit kdo bude na Marsu nosit kyticky k Muskove hrobu ;-)vsimni si ze v CR se proda rocne asi tak 250-280 tisic novejch aut, v CR je registrovano k provozu asi 5.7 milionu aut, z toho asi 1700 kusu jsou elektromobily a rozne se tu z tech 250-280 tisic proda asi 200 elektromobilu.......... jeste ti porad nedochazi pointa? :-D neres nesmysli co nebudou resit ani nase vnoucata, res neco co te trapi ted ;-) elektromobil to urcite neni ;-)
OK, takže teď řešit infrastrukturu nemá cenu? OK, tech pár elektro aut si jejich majitelé nějak nabijí. Všechny automobilky slibují, jak budou vyvíjet elektro auta, jak jich do roku 2025 představí 30 a podobně, jak jich budou chtít prodávat 70%. Kdo je bude kupovat? Vzhledem k omezení emisí bude technologie spalovacích motoru složitější, pokuty za každý gram emisí budou vyšší a vyšší, takže spalovací motory (dle mého názoru) budou zdražovat. elektro auta budou naopak zlevňovat. Běžný člověk třeba už na spalovací motor finančně nedosáhne a elektro auto si nikde nenabije..... alespoň podle Vás. Postupné budování infrastruktury může pomoci odhalit problémy, postupně vylepšit a optimalizovat technologii. Limity nabíječek a infrastruktury již začínají pociťovat ve Švédsku, kde je elektro aut už trochu více. Určitě je lepší postupná implementace technologií nabíjení, její zdokonalování a postupného řešení problému s postupným zvyšováním počtu elektro aut, než rychlá stavba (zejména v našich podmínkách trochu vtipné - 10-15 lez žádná doba) něčeho co je odzkoušeno jen na vzorku vozů... Pak snadno může dojít k tomu, že bude polovina lidí a aut v republice nemobilní...
ty tu infrastrukturu neres ;-) teda pokud nejsi soucasti nejake skupiny ktera to resi jako svuj business, protoze firmy ktere to maji jako budouci business to samozrejme resej ;-)resit tu infrastrukturu ma cenu, ale ne "joudou" co je odpurcem BEV a hleda na ne kdejakou blbustku kterou by nadhodil v diskuzi B-] nebo snad resis to kde a jak postavej dalsi cerpacku na fosilni paliva? resil jsi to pred 60 lety kdys v CR bylo jen par takovych cerpacek?
Neni potreba prechazet masove/skokove na elektromobily. Staci trochu premyslet. Hromadna doprava a zasobovani/logistika ve mestech mohou byt elektromobilni. Majitele vlastnich baraku mohou byt elektromobilni. Ostatni mohou byt hybridni/alternativni. TDI z malych aut mohou nadobro zmizet. Ve mestech (huste obydlenych aglomeracich) se muze jizda na ropu radikalne omezit. Tohle vsechno je mozne/dostupne uz dnes.
Také jsem pro co nejplynulejší přechod. Jen se bojím, že předpisy o emisích z EU jsou rychlejší než vývoj technologií pro uskladnění energie a dopadnou nejtíživěji na běžného občana. Doufám, že si budu moci dalších 40 let pořídit auto, na které budu mít. Nejraději se spalovacím benzínovým motorem o objemu alespoň 1,5 l ... čtyřválec... (dvojnásobek by byl lepší ;-) )Škoda, že zatím neumíme ty elektromotory dostatečně nakrmit, jinak by byl elektromotor ideální pohonné ústrojí.
no a plynulej prechod je spalovak - hybridni spalovak - plugin hybridni spalovak - elektrika (je jedno z ceho se ta elektrina na palube bere, baterky, vodik, plyn, alkohol) a presne tak to i zrejme bude, do 10 let se budou vesmes nabizet jen hybridy, pak za rekneme 5-10 let jen plugin hybridy a az za nejakych treba 30-40 let teprve postupne zmizej z nabidky i ty a zustane se u toho elektramomentalne jsem ve stadiu nekde mezi spalovak - hybrid, kdy nekteri edinci plasej s tim jak tu od zitrka nastane apokalipsa a salony asi prestanou prodavat spalovaky a bude tam na vyber jen same elektro :-D
Ach to je furt kecu, nez pomalu pozvolna mozna konecne prijde nejaky pokrok...Misto, abychom si davali bacha, aby nam cinani neprebrali produkci elektro-automobilu, budeme lobovat ve dne v noci za zachovani smradlavych aut tak, jak jsou ted.Pritom kdyby se jen trochu chtelo, vsichni muzou sypat hybridy tak, jak to predvadi treba toyota. A verte neverte, ono to neni buhvijak drahy a fakt to malo zere, fakt to funguje, fakt je to spolehlivy, fakt to funguje i po 10 letech atd atdAle ono se nehcce... :-)
No jo, zase sa ocitame na nespravnej strane historie.
Tak když to našel království i ty okolní , bude se živit vyrábění povozů . Tak pokud nekdo ty povozy zakáže , bude to problém. No to je opravdu vélký objev. Doufám, že za tu objevnou studií jsme si řádně z daní zaplatili.
Typický jak se pojem emise smrsknul jen na CO2, ale o emisích jedů a karcinogenů, které zabíjejí přímo v místě používáni se moc nemluví. Serem si přímo do vlastního hnízda s ještě za to bojujem. Každej by chtěl mít zdravý dítě, ale že jeho rakovinomet prská benzoapyren, kterej to dítě zabije ještě dřív než se narodí už je mu prdele. Hlavně že maj pocit, že se svým nafťákem ušetřili. Dízlový rakovinomety měli do Euro 5 povolený víc jak 2x větší emise jedovatýho NOx než benzín. Pěkný svinstvo od dinosauřích autolobby, který pak završili Dízlgejtem. Aspoň, že ty amíci měli rozum. Moderní benzínový přímovstřiky zase nemusej mít DPF filtr, takže můžou prskat víc rakoviny než moderní dízly. Té fakt na kokot todleto. 3-[
A víte v čem je problém s NOx? Ono psát, že je jedovatý je jednoduché, ale samtný NOx zas tak nebezpečný není:Oxid dusný (N2O) triviálním názvem rajský plyn -> problém je další oxidaxe s O3 (ozon) na N20 + O3 -> 2 N2OOxid dusnatý (NO) -> Snadno se oxiduje volným kyslíkem na oxid dusičitý, pro člověka jedovatý a za přítomnosti vlhkosti leptající, jenže pokud pomineme vdechování, tak je NO přítomno ve velkém množství tělesných procesůOxid dusitý (N2O3) - Tato sloučenina je však stabilní pouze v pevném a kapalném stavu, při dosažení bodu varu (3 °C) se rychle rozkládá zpět na NO a NO2.Oxid dusičitý (NO2) - na sliznicích se rozpuštěním tvoří kyselina dusičná (HNO3) - zde souhlasímOxid dusičný (N2O5) - Při jeho reakci s vodou vzniká opět kyselina dusičnTak a teď jak jsou na tom úžasné přímovstřikové benzíny? Nic není nez problémů. Kdyby měly už EU5 diesly od VW močovinu (jak chtěli inženýři) tak jsme tu už leta měli čistou technologii.
Sťíkání močky zase vytváří sloučeniny kyanidu. Z bláta do louže, z louže pod vokap :-/3-[
Kup si levnej DPF filtr B-]http://auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/podvod-s-f... ...
Problémy podvodnejch autodinosaurů, který nechtěj zažít další Dízlgejt a chtěj prodat ještě miliony spalovacích popelnic. Na jednu stranu maj plnou hubu přechodu na elektromobily, na druhou stranu se snažej zasírat životní prostředí co to dá. Normální pokryteckej greenwashing. Radši narvou miliony do prosazování sraček místo aby je dali na něco kloudnýho.
vypněte uhelné elektrýrny omezte nákladní dopravu z číny a omezte dopravu kamionovou dopravou tam a zpátky a můžeme se začít bavit o zasírání životního prostředí osobní automobilovou dopravou.
a na co by ta osobni doprava jezdila, kdys by se vypli ty uhelne elektrarny? diky cemu by se rafinovalo palivo pro ty auta? vzdyt vsechny ceske rafinerii spolehaji jen na elektrinu z hnedouhelnych elektraren :-D
Obnovitelné zdroje - Celkem 2016 10,11%Fosilní zdroje - Celkem 2016 59,53% - z toho hnědé uhlí 43,91%Jaderné zdroje - Celkem 2016 30,36%pokud Vás mohu poprosit, dodejte denní graf spotřeby energie v ČR.Radši další jádro než zničená krajina a ovzduší.
ja jen konstatoval fakt, ze proste v CR je vyroba paliv rafinaci zavisla ciste na hnedem uhli a z nej vyrobene elektriny ;-)a jadro, jako pokud ho zaplatis a pak nam budes prodavat elektrinu za soucasne ceny, tak si to jadro klidne postav ;-) pri dnesnich cenach se ale jadro nevyplati, aby se jadro vyplatilo, musela by MWh u odberatelu stat priblizne 15-16 tisic korun, a to jen co se tyce stavebnich a vyrobnich nakladu, pak tu jeste mame vydaje na asanaci az ta jaderka doslouzi, to je taky slusnej kotel financu ;-) mimochodem jen aby jsi byl v obraze, delal jsem nejake zakazky pro JAVYS (jaderna energetika na Slovensku) ohledne asanace doslouzile jaderne elektrarny, a nad tema ciframa by jsi skolaboval, opravdu chces aby z nasich kapes nekdo vytahnul na vystavbu dalsich bloku v Temeline nebo Dukovanech cca 350 miliard za blok? aby to pak treba 50 let vyrabelo elektrinu s priblizne 2-3 miliardama nakladu rocne + problizne 1-2 miliardy rocne za uskladneni paliva, a nasledne se to za dalsich cca 400 miliard muselo asanovat? ty vsechny penize pujdou z kapes nas vsech ;-) ses tak bohatej ze mas na to si poridit jadernou elektrarnu? jo a takova mala otazka, kdo tu jaderku postavi? jedina firma ktera nekrachuje a umi postavit a dodat technologie pro jadernou elektrarnu a ma v Evrope licenci na takovou stavbu je Rusky statni Rosatom, takze se upises Rusum s ivnestici v radu set miliard az bilionu? tak to preju hodne stesti :-)zadna znicena krajina bejt nemusi, staci jen koncepci energetiky planovat tak, aby se postupne prechazelo na chytre male site, ostatne presne tak jak to CEPS a CEZ planuji :-D velka cast domacnosti muze fungovat z vlastnich zdroju elektriny, at obnovitelne vlastni, tak treba postupne obnovitelne z centralnich zdroju s vlastni akumulaci doma (stabylni malej odber, drtiva vetsina domacnosti v CR nema denni presah 12kWh, proto CEZ a EON testuji ty male domaci baterie pro akumulaci a jsou na to dotace, aby se to zokouselo, jak velka takova baterie bude treba u prumerne domacnosti) proste a jednoduse dobudoucna se pocita s tim, ze domacnosti budou doma mit mensi zalozni akumulacni zdroj formou baterii, soly nebo vody, a budou stabilne odebyrat mensi proud, coz umozni energetikum lepe vyuzit ostatni casti siti treba pro prumysl, ktery si zada vice energie a neda se lokalne zasobyt jen z obnovitelnych zdroju, a nastesti ty technologie ktere pro to potrebuji se stale zlevnuji a zdokonaluji, fotovoltaika zlevnila za poslednich 10 let na ctvrtinu a vetrne turbiny na tretinu s tim, ze dnes se vertikalni turbiny daji pouzit i treba na panelakupodivej se treba do Ciny nebo k Arabum, energeticky ostrovni mesta davno vznikaji a nespolehaj se ani na jadro, ani na uhli, spolehaji se vyhradne na obnovitelne zdrojenase firma zkusila udelat malej test v minulem roce, jeden z nas mel na prodej dum, nasadila se odhadni cena a cekalo se zda se proda, po 8 mesicich jen par zajemcu a neprodano, pak se dum vybavil fotovoltaikou, ohrevem vody a vytapenim cerpadlem z vrtu, bateri a pro akumulaci tepla se pouzivaji i dve 500l nadrze na destovou vodu, investice v radi 600 tisic, a dum ze po necelem mesici prodal s cenou o 1.3 milionu vejs, zajem byl mnohem vetsi nez pred pridanim toho systemu, jo vo tom to je, lidi maj zajem, ale nemaj zajem to testovat, musej prijit k hotovemu :-D
Kdybys nelhal bylo by to fajn. Jen tak ze srandy... i kdyby braly energii jen z verejne site, pak nejsou zavisle jen na uhli. A treba ta kralupska ma pripojeni na mistni elektrarnu v arealu. A ta neni na uhli...
jestli chces muzu ti zaridit exkurzi ve vsech 4 rafinerkach, delame pro ne urcite zakazky prave ohledne energetiky a neni problem se s nima dohodnout na takovych akcich
vsechny ceske rafinerie maji prime vedeni od nejblizsi hnedouhelne elektrarny ;-) nez nekoho oznacis lharem, zjisto si fakta mudrci ;-)rafinerie Litvinov sousedi s hnedouhlenou elektrarnou v Komoranech a ma zalohu v hnedouhelne elektrarne v Ledvicichrafinerie Kralupy ma prime vedeni z hnedouhlene elektrarny v Melnikurafinerie Pardubice ma prime vedeni z hnedouhlene elektrarny Opatovice (jedina hybridni uhleka, ktera muze spalovat i cerne uhli, ale vetsinou jede levnejsi hnede)rafinerie Kolin ma prime vedeni z hnedouhelne elektrarny Chvaleticez verejne site maji pouze zelozni dodavku energie kdyby dana elektrarna mela odstavku a nebo havarii ;-) a to z prosteho duvodu, protoze paliva jsou zarazena do strategickych surovin, a diky tomu ze kdys neodebyraj z verejne site, nemusi platit poplatky distributorum, proto maji take rafinerii smluvni odber energie za smluvni ceny, dohromady i zvlast jsou Paramo a Unipetrol nejvetsi odberatele elektriny v CR ;-)
https://mapy.cz/zakladni... Elektrarna v arealu v Kralupech (plynova)https://mapy.cz/zakladni... Rozvodna na verejne siti, na kterou je pripojena VVN nadzemnim vedenim. Kvuli zaloze.Mam pokracovat? Navstevu zarizovat nepotrebuju, az tam budu chtit tak se zvednu a dojdu si tam, kapisto?Co se tyce zdroju pro vyrobu elektriny, opatrne... protoze jinak by ti mohla dojit skutecna spotreba Tesly na 100km. U nas by to mohlo byt totiz podle mixu i par kyblu uhli...
a jen tak mimochodem, vypocty navratnosti Tesly vs. Audi A6 jsem tu psal rozepsane do haleru, stejne jako odkazy na zpravu IMF (mezinarodni menovy fond) kde meli asi 120 strankovej rozbor emisi tezby, vyroby a provozu elektroauta na prumerny energeticky mix (uhli 55%) vs. tezbu, vyrobu a provoz fosilniho auta, a ze na fosilni paliva jde kazdy rok cca 5.5 bilionu dolaru na dotacich po celem svete, a bez tech dotaci by nas vsechny fosilni paliva stali priblizne dvojnasobek, takze to co staty vyberou na ruznych danich, vetsinou na ruznych dotacich zase nasypou zpet do fosilnich paliv :-D takova obdoba silnicni dane v CR, kdy stat za vyber te dane utrati vic nez kolik na ni vybere :-D
no a co, me je celkem jedno kolik Tesla basti a jestli jezdi na uhli z elektrarny, i na to uhli je ta Tesla porad emisne cistsi nez kdejaky bezny 4 valec ;-)jj odkaz na mapy je super :-D proste a jednoduse, jadro je nesmysl rozsirovat, CR na to nema a mit nebude pokud si to nevezme z kapes obcanu ;-) radsi at ty stovky miliard utratej nejak rozumnejc, za lokalni chytre site, za dotace na fotovoltaiky na strechy domu, za male vetrne elektrarny na strechy domu, za backup uloziste, nebo treba za vybudovani dalsich precerpavacich "elektraren" spojenych s vetrnyma elektrarnama, tedy neceho co ma do budoucna smysl a ty penize nepujdou kamsi do Ruska nejvetsim tunelem v hystorii CR B-]
Myslel jsem si to. Jsi proste jen takovy placal, aspon uz vim jak pristupovat k veskerym hlaskam, co sem sypes.
V čem je větrná elektrárna ekologická?Hluk, vibrace, omezování přírodního proudění vzduchu?
Takze Cina a kamiony zasiraji nase mesta vice nez osobni doprava? Ma smysl se v tehle zemi vubec o neco kloudneho pokouset?
odstraňte z měst nákladní dopravu a osobní doprava se stane plynulejší = menší emise všeho včetně prachu z brzd...
Zůstatková hodnota elektroauta = 0. Nekoupil bych přibližovadlo s baterií před smrtí. Bylo by to asi jako kupovat meloun. Do něj taky nevidím.
aha, a ty si jako neumis nechat auto pred koupi proverit? a ze stav baterie jde proverit mnohem snaze nez provereni spalovaci techniky a jejiho stavu ;-)
Kup si trakař, krz něj uvidíš i na starou. B-]
Meloun jde "proklepnout" :-)
Protektor se na názor podřízených neptá. Jeho obtěžuje to, že podřízení mají nějaký názor.
Iniciatíva to je veľmi dobrá. Osobne si však myslím, že najneskôr v roku 2030 tu už bude doba elektromobilová. A spaľováky budú asi tak moderné a populárne ako sú teraz parné rušne. Z času na čas sa nimi previezť je celkom fajn, ale jazdiť s parným vlakom každý deňdo práce by chcel asi málokto.Vidím to tak, že od roku 2020 sa na trhu začnú objavovať desiatky a desiatky nových typov elektromobilov. V roku 2025 už budú finančne výhodnejšie ako spaľováky (v dlhodobom horizonte vrátane nákladov na údržbu a opravy + zostatková hodnota) a od tohto momentu začne spaľovákom zvoniť hrana, resp. umieráčik... :-DZvlášť na to budú počuť ženy. Žiadna prevodovka, tichá a dynamická jazda, žiadne sledovanie oleja v motore a ďalších "zbytočností", len sledovanie dojazdu...Uvidíme, čo si budeme a budete myslieť, keď sa o 10-12 rokov dostanete k tejto diskusii... :-D
To ale předpokládá nový zdroj elektrické energie, objev jejího skladování a efektivnější distribuci, což nevidím reálně. Ne zatím. Spíše dříve přijde ekonomická krize (přirozený cyklus) a většina elektrických aut půjde do kytek.
podle mnoha "odborniku" ale ekonomicke kryze preji prave elektromobilite ;-) a nahravaj tomu i fakta, jen tak pro ukazku, pri posledni "ekonomicke" kryzi 2007-2010 se do baterii zacali michat finance temer vsech ropnych gigantu, od Saudu po Amiky, nakupovali ve velkem jak akcie firem ktere se na podobnem vyvoji podilej, tak patenty spojene s vyrobou a uskladnenim enegrii, takovej boom se v tomhle oboru predtim neudal nikdy, a to ani za valky kdy do podobnych veci pumpuji finance armadni rozpocty ;-) elektricka auta se ve velkem zacali prodavat prave za trvani posledni kryze, a to i presto ze cena ropy tehdy rekorne spadla na mene nez tretinu sve puvodni ceny pred kryzi, divni co? chlape, ty radsi zadny veci ohledne novych zdroju a distribuce elektriny nepis, zase bys napsal nejaky hovadiny, tak jako je k tomuhle tematu pises na sesterskem auto.cz, je jasne ze o tom vis kulove a jako troll jen dokola pises neco cemu asi veris, ale co ti rozprasi kdejaky zamestnanec z CEZu co tam treba jen ukjlizi na chodbach ;-)
Automobilky? Vzdyt je tady vicemene akorat jedna - ceska Skoda, zbytek 'montovny' ;-)
dementni nesmysl, tech 1,3 milionu lidi v automotive jsou necela 2% lidi daneho regionu, navic ikdyby nejak zasahli emise zdejsi automotive, tak se to asi nebude tykat ani 10% lidi z tech necelych 2% :-Dproc spise tyhle 4 staty neprosazuji, aby se tady vyrabeli prave auta a motorizace, ktera jdou k tem lepsim emisim? treba hybridy, tedy auta ktera jsou na zapad mnohem zadanejsi a jejich prodeje tam stoupaji, tim by zajistili pro tento region pravdepodobne dalsi pracovni mista v automotive a take nejakou tu pridanou hodnotu navic ;-) nepocitaje do budoucna snizujici se nebo alespon stagnujici vydaje na zdravotnisctvi v oblasti chorob ktere treba i castecne zpusobuji nebo se na nich podileji emise z dopravymimochodem Babis nema potrebu emise omezovat, zaprve vydelava na biopalivech a chemii ktera se pouziva pri pestovani plodin pro biopaliva, a zadruhe vlastni sit klinik pro asistovane poceti, a emise jsou zminovane i u tohoto faktu snizujici se plodnosti populacebeztak hovno uspejou s tim svim prosazovanim mirnejsich emisi ;-)
Takze India.Nic v zlom, ale toto je uz novodoba heydrichiada!
vůbec, žádné vyjímky, tvrdě proti emisím, lidi nebudou montovat nafty ale třeba hybridy či jiné zelené technologie...a žádné vyjímky nechci, nebudu ty sračky dýchat (hlavně staré nafty) a práce je všude dost, abych se lidi snažili a měli třeba na lepší auto čisčí auto..
Hlavně, že stará nafta má větší pevné částice, nevdechují se tak hluboko a padají rychle na zem, nevzniká tolik NOx díky nižší teplotě spalování... ona ta stará nafta nebyla zas o tolik horší...
jeden o voze, druhej o koze. V článku se řeší výhradně emise CO2 (tlak na snížení CO2 je mimochodem jedním z důvodů rozšíření dieselových sračkometů) a ty píšeš o sračkách ze staré nafty...
Naprotsot mylná představa, že za likvidací automobilového průmyslu, jak ho známe, je nějaká zelená snaha. Osobní doprava tvoří kolem 1 % mezi hlavními znečišťovateli.
jaka likvidace? ty nekde vidis nejakou likvidaci autoprumyslu? muzes se nejak rozepsat v tom jak emise likviduji autoprumysl? to bude jiste zazivne cteni takoveho rozboru :-)
Pardon, chcel som kliknut +
Jestli si myslíš že snížením emisí u aut bude čistší vzduch tak se pleteš.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.