Poptávka po bateriích přitom v současné době výrazně stoupá.

Poptávka po bateriích přitom v současné době výrazně stoupá.

Produkci elektromobilů totiž zdaleka nenavyšuje jen Tesla.

Produkci elektromobilů totiž zdaleka nenavyšuje jen Tesla.

Produkci elektromobilů totiž zdaleka nenavyšuje jen Tesla.
6
Fotogalerie

Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

Peter Hochholdinger strávil u Audi 22 let, letos se však připojil do výrobního procesu kalifornské Tesly a může tak přístup a stádium pokroku obou značek v oblasti elektromobility směle porovnávat.

Jistě, novému zaměstnavateli se leckdo podobnými slovy rád zalíbí, ale z pozice výrobního ředitele Modelu S, Modelu X a především připravovaného Modelu 3 je zajímavé, jak velké rozdíly zde oproti evropskému koncernu vidí a co chce změnit v Tesle.

„Auta, která vyrábíme, jsou přibližně o sedm let před konkurencí. Je úžasné být součástí takové společnosti,“ řekl Hochholdinger a dodal: „Jsme jediní, kteří se soustředí čistě na elektromobily. To je ten rozdíl. Ostatní jsou stále klasickými výrobci aut se spalovacími motory a elektromobilitu neberou tak vážně.“ Právě pohon na elektřinu je pro něj jednoznačnou budoucností.

Do firmy ale hodlá přinést i něco od Audi. Především chce vylepšit logistiku: „Pokud přesně vím, kde se se nachází náklaďák, když přijíždí do továrny, potom vím naprosto přesně, na kterém překladišti bude za 30 nebo 40 minut,“ vysvětluje svou strategii a dodává: „Je ale potřebný dok volný? Jsou u něj lidé, kteří mohou díly převzít? Když letadlo přiletí na letiště, například do San Francisca, také všichni vědí, odkud kam letí a v kolik přesně. A továrna je jako letiště: náklaďáky přijíždí a odjíždějí, a vy o všem musíte mít dokonalý přehled. Musíte přesně vědět, na jaké překladiště kdo patří.“ Opravdu německy puntičkářský přístup může státem hojně podporované Tesle pomoci. Model 3 totiž bude pro tuto automobilkou klíčový a očekává se, že továrna pojede na plné obrátky.

Vypadá to, že se automobilová bitva pomalu přesouvá na nové bojiště - na pole elektromobility. Zástupci Volkswagen Group se totiž nedávno nechali slyšet, že chtějí být mezi elektromobily nejsilnější značkou na světě. Svou změnou strategie reagují na kauzu Dieselgate, kvůli které se spalovací motory chystá pomalu opouštět a vylepšit si u ekologicky smýšlejících zákazníků svou pověst. Tento plán má již svou podobu - koncept I.D. předznamenává elektromobil, který se bude po boku klasického Golfu vyrábět od roku 2020 a založí tak novou větev modelů Volkswagenu.

2016-tesla-model-s-update (2).jpg2016-tesla-model-s-update (3).jpg2016-tesla-model-s-update (4).jpg2016-tesla-model-s-update (5).jpg2016-tesla-model-s-update.jpg2016-tesla-model-s-update (1).jpg

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud