Nová koncepce dopravní politiky pro Velkou Británii se zabývá i problematikou plynulosti silničního provozu.
Pokud přijíždíte k instalovanému zpomalovacímu retardéru, musíte brzdit a řadit na nižší převodový stupeň. Po jeho překonání pak zase akcelerujete a řadíte. To vše zvyšuje emise škodlivých látek, a navíc se negativně projevuje v opotřebení brzd, tlumičů i pneumatik.
Britský výzkum, na který upozornil tuzemský autoklub ÚAMK, zjistil, že v místech, kde jsou sériově rozmístěny retardéry, je průměrná spotřeba zde projíždějících aut vyšší o 47 procent v porovnání s úseky bez těchto zařízení.
Z toho pak logicky vyplývá zvýšení emisí jedovatých oxidů dusíku v těchto místech. Přestože se tedy retardéry instalují jako opatření pro ochranu místních obyvatel, ve skutečnosti se velmi negativně projevují na jejich zdravotním stavu.
Nová dopravní politika pro Velkou Británii po roce 2040 tak mimo jiné zahrnuje i problematiku retardérů. Ty by se v souladu se snahou o co největší plynulost provozu měly likvidovat.