Toyota hodlá během příštích pěti let namontovat novou generaci svých motorů do 60 procent aut v Evropě, Japonsku, USA a Číně.
Poté, co Toyota začala pro své vozy využívat novou podvozkovou platformu TNGA, soustředili se nyní specialisté značky na novou generaci pohonných jednotek.
Podle zadání mají mít o dvacet procent lepší spotřebu a o deset procent vyšší výkon. Označení nové řady motorů je Dynamic Force Engines.
Podle tiskové zprávy automobilky nové motory používají technologii vysokorychlostního spalování se systémem variabilního řízení. Součástí nové řady jednotek je benzinový agregát se zdvihovým objemem válců 2,5 litru, který dosahuje jedné z nejvyšších úrovní termodynamické účinnosti na světě. Pokud bude namontován ve vozidle samostatně, jde o rovných 40 procent, pokud bude spojený v hybridních vozech s elektromotorem, pak se číslo ještě o jedno procento navýší.
Do roku 2021 pak Toyota do této řady motorů začlení dalších šestnáct verzí devíti různých motorů.
Další kapacity svého technického vývoje Toyota věnovala vývoji nových automatických převodovek. Jedna má osm, druhá pak deset převodových stupňů. Pracuje se také na zdokonalení hybridního systému. Například baterie pro plug-in hybridy umožní dojezd až šedesát kilometrů čistě na elektřinu, také elektromotor-generátor již bude schopný přímo pohánět kola auta. (Dosud sloužil výhradně jako generátor energie).