Test ojetiny: Renault Thalia II je levný i po letech, navíc nerezne

Thalií u nás jezdí mraky a skoro se o nich nemluví. To je dobré znamení – malý turecký sedan s velkým kufrem nestíhají žádné fatální problémy.

Kapitoly článku:


Druhá generace Renaultu Thalia z let 2008 až 2012 dlouhá léta patřila k tomu nejlevnějšímu, co mohl zájemce o nový vůz pořídit. S cenami začínajícími na hranici sto padesáti tisíc korun přitom přilákala nejednoho zájemce.

Co je klíčové?

  • Vyhnout se dieselovým verzím, které ekonomicky nedávají smysl
  • Počítat s náklady na dražší výměnu rozvodů
  • Smířit se s prakticky nulovou výbavou i mizernou bezpečností
  • Nebrat úplně holé verze - těžko je budete prodávat
  • Připravit se na uhoupaný jízdní projev

Je nutno podotknout, že ve skutečnosti není legitimní novou generací, ale jen modernizací předchozího „hrbáče“. Kromě přepracované líbivější karoserie s většími, lépe svítícími světlomety, modernější palubní desky a upravené palety motorů nepřináší nic moc nového.

Jak tento vůz, u kterého ceny nejstarších kousků klesají hluboko pod hranici sta tisíc korun, funguje jako ojetina? Zjišťovali jsme to za volantem provedení s benzinovou dvanáctistovkou, které jsme si zapůjčili v bazaru AAA Auto.

Radosti
Protikorozní ochrana
Komfortní odpružení
Spolehlivost benzinových verzí
Nízká spotřeba
Objemný zavazadelník
Starosti
Nejistý podvozek
Úzký a krátký interiér
Bezpečnost odpovídající 17 let starému Cliu II
Mimořádně chudá základní výbava
Nízký průvlak zavazadelníku
6  /10

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud