Slavná italská karosárna Bertone se v roce 1988 postarala o zajímavý koncept | Bertone Genesis

Slavná italská karosárna Bertone se v roce 1988 postarala o zajímavý koncept | Bertone Genesis

Premiéru zažil na autosalonu v italském Turíně | Bertone Genesis

Premiéru zažil na autosalonu v italském Turíně | Bertone Genesis

Zaujal například předními bočními dveřmi, které se vyklápěly vzhůru | Bertone Genesis

Zaujal například předními bočními dveřmi, které se vyklápěly vzhůru | Bertone Genesis

Velkým úletem bylo také využití dvanáctiválce vypůjčeného z modelu Lamborghini Countach Quattrovalvole | Bertone Genesis

Velkým úletem bylo také využití dvanáctiválce vypůjčeného z modelu Lamborghini Countach Quattrovalvole | Bertone Genesis

Motor spolupracoval třístupňovou automatickou převodovkou a poháněl zadní kola| Bertone Genesis

Motor spolupracoval třístupňovou automatickou převodovkou a poháněl zadní kola| Bertone Genesis

Celkově dosahoval výkonu 455 koní | Bertone Genesis

Celkově dosahoval výkonu 455 koní | Bertone Genesis

S hmotoností zhruba 1 800 kilogramů nepatřil tento vůz mezi nejrychlejší | Bertone Genesis

S hmotoností zhruba 1 800 kilogramů nepatřil tento vůz mezi nejrychlejší | Bertone Genesis

Pohonná jednotka byla v konceptu umístěná v přední části | Bertone Genesis

Pohonná jednotka byla v konceptu umístěná v přední části | Bertone Genesis

Také proto došlo k netradičnímu řešení interiéru | Bertone Genesis

Také proto došlo k netradičnímu řešení interiéru | Bertone Genesis

Díky šířce 2 000 mm ale nebyl problém umístit mohutný středový tunel a po jeho stranách zůstalo dost místa pro řidiče a spolujezdce | Bertone Genesis

Díky šířce 2 000 mm ale nebyl problém umístit mohutný středový tunel a po jeho stranách zůstalo dost místa pro řidiče a spolujezdce | Bertone Genesis

Sedadla vynikala nejen svých velice netradičním designem. Byly elektricky ovládaná a pomáhala dotvářet velice flexibilní prostor | Bertone Genesis

Sedadla vynikala nejen svých velice netradičním designem. Byly elektricky ovládaná a pomáhala dotvářet velice flexibilní prostor | Bertone Genesis

Přední sedadla se dala otočit o 180 stupňů pro kontakt s cestujícími na těch zadních | Bertone Genesis

Přední sedadla se dala otočit o 180 stupňů pro kontakt s cestujícími na těch zadních | Bertone Genesis

Celý interiér se nesl v kombinace červené a béžový barvy. Nabízel také dokonce nastavitelné opěrky nohou a televizi | Bertone Genesis

Celý interiér se nesl v kombinace červené a béžový barvy. Nabízel také dokonce nastavitelné opěrky nohou a televizi | Bertone Genesis

Bertone Genesis

Bertone Genesis

Bertone Genesis

Bertone Genesis

Bertone Genesis

Bertone Genesis

Bertone Genesis

Bertone Genesis

Bertone Genesis

Bertone Genesis

Bertone Genesis

Bertone Genesis

Bertone Genesis

Bertone Genesis

Premiéru zažil na autosalonu v italském Turíně | Bertone Genesis
Zaujal například předními bočními dveřmi, které se vyklápěly vzhůru | Bertone Genesis
Velkým úletem bylo také využití dvanáctiválce vypůjčeného z modelu Lamborghini Countach Quattrovalvole | Bertone Genesis
Motor spolupracoval třístupňovou automatickou převodovkou a poháněl zadní kola| Bertone Genesis
20
Fotogalerie

Bertone Genesis: Netradiční kombinace MPV a dvanáctiválce Lamborghini

Italská společnost Bertone představila v roce 1988 pořádný úlet. Podařilo se jí zkombinovat minivan a dvanáctiválcový motor vypůjčený z modelu Lamborghini Countach Quattrovalvole.

Tento červený koncept na první pohled rozhodně zaujme svým vzhledem. To ale rozhodně není vše, co nabízel. O netradiční minivan se postarala slavná italská karosárna Bertone. Pojmenovala jej Genesis a představila v roce 1988 na autosalonu v italském Turíně.

Netradiční MPV fascinuje dodnes. Pod tento fakt se rozhodně nepodepsal jen jeho vzhled či přední boční dveře vyklápějící se vzhůru. Velkým úletem bylo hlavně využití dvanáctiválce vypůjčeného z modelu Lamborghini Countach Quattrovalvole. Motor spolupracoval třístupňovou automatickou převodovkou a poháněl pouze zadní nápravu. Celkově dosahoval výkonu 455 koní. S hmomtností zhruba 1800 kilogramů nicméně nepatřil tento vůz mezi nejrychlejší.

Pohonná jednotka byla v konceptu umístěná v přední části. Také proto došlo k netradičnímu řešení interiéru. Díky šířce 2000 mm ale nebyl problém umístit mohutný středový tunel a po jeho stranách zůstalo dost místa pro řidiče a spolujezdce.

Sedadla vynikala nejen svých velice netradičním designem. Byla elektricky ovládaná a pomáhala dotvářet velice flexibilní prostor. Přední sedadla se dala navíc otočit o 180 stupňů pro kontakt s cestujícími na těch zadních. Celý interiér se nesl v kombinace červené a béžový barvy. Nabízel také dokonce nastavitelné opěrky nohou a televizi. 

Bertone Genesis

Debut: Turínský autosalon v roce 1988

Specifikace: Dvanáctiválec s výkonem 455 koňských sil, pohon zadních kol,  třístupňová automatická převodovka.

Proč si jej pamatovat: Koncept představoval skutečně netradiční spojení minivanu s vyklápěcími předními dveřmi a motoru z modelu Lamborghini Countach Quattrovalvole. 

Celkově na minivanu pracovali technici italské společnosti Bertone více než 30.000 hodin. Model Genesis ale zůstal pouze konceptem. Nikdy se masové produkce nedočkal. Rozhodně by bylo velkým překvapením, pokud by  Lamborghini v té době s výrobou podobného kousku souhlasilo.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud