Že dostane Bentley Bentayga nový motor, jsme uvedli již před časem. Nyní je všechno oficiálně a máme i technická data.
Když Bentley Bentayga dorazilo na náš trh, bylo možné vybrat si jakýkoliv motor, pokud to byl šestilitrový zážehový dvanáctiválec dopovaný dvěma turbodmychadly. Na výkon 447 kW si asi nikdo stěžovat nebude, vždyť téměř 2,5 tuny vážící SUV umí sprint z klidu na 100 km/h za 4 sekundy, trend ale spíše vede směrem k lepší ekonomice provozu. Následoval vznětový osmiválec z Audi SQ7 (320 kW) a nyní přichází něco mezi.
Novým motorem SUV od Bentley je čtyřlitrový zážehový osmiválec o výkonu 404 kW (550 koní) v 6000 otáčkách a točivém momentu 770 N.m v rozmezí 1960-4500 otáček. Hmotnost vozu stále činí značných 2395 kilogramů, jemu však jako by to bylo úplně jedno. Na stovce je za 4,5 sekundy a umí se rozjet až na 290 km/h, což je ve srovnání s dvanáctiválcem o 0,4 sekundy více a 6 km/h méně. Tohle v praxi nikdo ani nepozná.
Výše jsem psal o ekonomice provozu, nyní tedy konkrétněji. Kombinovaná udávaná spotřeba činí rovných devět litrů na sto kilometrů, dvanáctiválec si oficiálně řekne o více než třináct litrů. Připouštím, že to možná majitele ani nebude zajímat, na druhou stranu je fajn vědět, že na nádrž ujedete téměř 750 kilometrů. Příznivých hodnot motor dosahuje i díky systému vypínání válců, který známe například i Audi RS6 Avant.
Doplněním nabídky o osmiválec ovšem novinky ve světě Bentley Bentayga nekončí. Už na březnovém autosalonu v Ženevě se představí jak s motorem V8, tak s plug-in hybridním ústrojím. Očekává se kombinace šestiválce 2,9 litru s elektromotorem, tak jak je to u Porsche Panamera E-Hybrid.
Bentley Bentayga V8 - základní technická data |
Motor |
4.0 TFSI |
Zdvihový objem [cm3] |
3993 |
Válce/ventily |
8/4 |
Největší výkon [kW/min] |
404/6000 |
Toč. mom. [N.m/min] |
770/1960-4500 |
Převodovka |
8A |
Max. rychlost [km/h] |
290 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
9 |
Zrychl. 0-100 km/h [s] |
4,5 |