Úpravy na A110S začínají lehkou kosmetikou na zevnějšku. Vyladěný sporťák tak přijíždí s novou možností matně šedého laku Gris Tonnerre, oranžově lakovanými třmeny brzd, černě lakovanými koly a možností karbonové střechy. | Alpine A110S Zdroj: Alpine

Úpravy na A110S začínají lehkou kosmetikou na zevnějšku. Vyladěný sporťák tak přijíždí s novou možností matně šedého laku Gris Tonnerre, oranžově lakovanými třmeny brzd, černě lakovanými koly a možností karbonové střechy. | Alpine A110S | Zdroj: Alpine

Uvnitř došlo na kontrastní oranžové obšívání potahů a stejně jako na karoserii se i zde objevuje emblém kombinující oranžovou a karbon. | Alpine A110S Zdroj: Alpine

Uvnitř došlo na kontrastní oranžové obšívání potahů a stejně jako na karoserii se i zde objevuje emblém kombinující oranžovou a karbon. | Alpine A110S | Zdroj: Alpine

Hlavní změny se dějí na technice uprostřed, jelikož výkon původní přeplňované osmnáctistovky byl zvýšen na 215 kW (292 koní) oproti dřívějším 185 kW (252 koní). | Alpine A110S Zdroj: Alpine

Hlavní změny se dějí na technice uprostřed, jelikož výkon původní přeplňované osmnáctistovky byl zvýšen na 215 kW (292 koní) oproti dřívějším 185 kW (252 koní). | Alpine A110S | Zdroj: Alpine

Točivý moment zůstává na hodnotě 320 N.m, motor je stále spojen se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou a na zadní nápravě najdete elektronický diferenciál s funkcí vektorování točivého momentu. | Alpine A110S Zdroj: Alpine

Točivý moment zůstává na hodnotě 320 N.m, motor je stále spojen se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou a na zadní nápravě najdete elektronický diferenciál s funkcí vektorování točivého momentu. | Alpine A110S | Zdroj: Alpine

Zrychlení z nuly na 100 km/h tak má nyní A110S o setinu rychlejší s časem 4,4 vteřiny a maximální rychlost ze posunula z 250 km/h na 260 km/h. | Alpine A110S Zdroj: Alpine

Zrychlení z nuly na 100 km/h tak má nyní A110S o setinu rychlejší s časem 4,4 vteřiny a maximální rychlost ze posunula z 250 km/h na 260 km/h. | Alpine A110S | Zdroj: Alpine

Francouzské kupé však nikdy nebylo o dynamice v přímce, takže zásadnějších úprav doznal hlavně podvozek pro ještě lepší chování v zatáčkách. | Alpine A110S Zdroj: Alpine

Francouzské kupé však nikdy nebylo o dynamice v přímce, takže zásadnějších úprav doznal hlavně podvozek pro ještě lepší chování v zatáčkách. | Alpine A110S | Zdroj: Alpine

Zaprvé, světlá výška A110S byla snížena o 4 mm. Zadruhé, pružiny jsou nyní o 50 % tužší, zatímco u torzních stabilizátorů mluví Alpine o 100% přitvrzení oproti standardní A110. | Alpine A110S Zdroj: Alpine

Zaprvé, světlá výška A110S byla snížena o 4 mm. Zadruhé, pružiny jsou nyní o 50 % tužší, zatímco u torzních stabilizátorů mluví Alpine o 100% přitvrzení oproti standardní A110. | Alpine A110S | Zdroj: Alpine

Novinka by tedy měla nabídnout stabilnější chování a menší náklony při jízdě na hraně. Hmotnost modelu se přitom stále drží kolem 1,1 tuny (1114 kg). | Alpine A110S Zdroj: Alpine

Novinka by tedy měla nabídnout stabilnější chování a menší náklony při jízdě na hraně. Hmotnost modelu se přitom stále drží kolem 1,1 tuny (1114 kg). | Alpine A110S | Zdroj: Alpine

A110S poté dostává standardně posílenou brzdovou soustavu Brembo s kotouči o průměru 320 mm, která je u normální A110 za příplatek, a kola jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport 4 s novou vylepšenou směsí výhradně pro tuto verzi. | Alpine A110S Zdroj: Alpine

A110S poté dostává standardně posílenou brzdovou soustavu Brembo s kotouči o průměru 320 mm, která je u normální A110 za příplatek, a kola jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport 4 s novou vylepšenou směsí výhradně pro tuto verzi. | Alpine A110S | Zdroj: Alpine

Prodej A110S začíná v Evropě už nyní a cenovka startuje na 66.500 euro (asi 1,7 milionu korun). První zájemci se mohou na svá auta těšit letos v říjnu. | Alpine A110S Zdroj: Alpine

Prodej A110S začíná v Evropě už nyní a cenovka startuje na 66.500 euro (asi 1,7 milionu korun). První zájemci se mohou na svá auta těšit letos v říjnu. | Alpine A110S | Zdroj: Alpine

Uvnitř došlo na kontrastní oranžové obšívání potahů a stejně jako na karoserii se i zde objevuje emblém kombinující oranžovou a karbon. | Alpine A110S Zdroj: Alpine
Hlavní změny se dějí na technice uprostřed, jelikož výkon původní přeplňované osmnáctistovky byl zvýšen na 215 kW (292 koní) oproti dřívějším 185 kW (252 koní). | Alpine A110S Zdroj: Alpine
Točivý moment zůstává na hodnotě 320 N.m, motor je stále spojen se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou a na zadní nápravě najdete elektronický diferenciál s funkcí vektorování točivého momentu. | Alpine A110S Zdroj: Alpine
Zrychlení z nuly na 100 km/h tak má nyní A110S o setinu rychlejší s časem 4,4 vteřiny a maximální rychlost ze posunula z 250 km/h na 260 km/h. | Alpine A110S Zdroj: Alpine
10
Fotogalerie

Alpine A110S: Lehoučký sporťák povýšil na 292 koní a má upravený podvozek

Francouzská značka se rozhodla přiostřit své sportovní kupé. Nová A110S tedy přijíždí s vyladěním na těch správných místech.

Úpravy na A110S začínají lehkou kosmetikou na zevnějšku. Vyladěný sporťák tak přijíždí s novou možností matně šedého laku Gris Tonnerre, oranžově lakovanými třmeny brzd, černě lakovanými koly a možností karbonové střechy. Uvnitř došlo na kontrastní oranžové obšívání potahů a stejně jako na karoserii se i zde objevuje emblém kombinující oranžovou a karbon.

Hlavní změny se dějí na technice uprostřed, jelikož výkon původní přeplňované osmnáctistovky byl zvýšen na 215 kW (292 koní) oproti dřívějším 185 kW (252 koní). Točivý moment zůstává na hodnotě 320 N.m, motor je stále spojen se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou a na zadní nápravě najdete elektronický diferenciál s funkcí vektorování točivého momentu.

Zrychlení z nuly na 100 km/h tak má nyní A110S o setinu rychlejší s časem 4,4 vteřiny a maximální rychlost ze posunula z 250 km/h na 260 km/h. Francouzské kupé však nikdy nebylo o dynamice v přímce, takže zásadnějších úprav doznal hlavně podvozek pro ještě lepší chování v zatáčkách.

Zaprvé, světlá výška A110S byla snížena o 4 mm. Zadruhé, pružiny jsou nyní o 50 % tužší, zatímco u torzních stabilizátorů mluví Alpine o 100% přitvrzení oproti standardní A110. Novinka by tedy měla nabídnout stabilnější chování a menší náklony při jízdě na hraně. Hmotnost modelu se přitom stále drží kolem 1,1 tuny (1114 kg).

A110S poté dostává standardně posílenou brzdovou soustavu Brembo s kotouči o průměru 320 mm, která je u normální A110 za příplatek, a kola jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport 4 s novou vylepšenou směsí výhradně pro tuto verzi.

Prodej A110S začíná v Evropě už nyní a cenovka startuje na 66.500 euro (asi 1,7 milionu korun). První zájemci se mohou na svá auta těšit letos v říjnu. V Česku nemá Alpine oficiální podporu, takže dodávka vozu k nám padá na individuální import. Například u jistého dealera Renaultu v Brně se už ale jedna A110 na prodej dříve objevila.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

Doporučujeme

Články odjinud