8 tajemství, která jste o výrobě a zkouškách převodovek Škoda nevěděli

12.  1.  2018 | Radek Pecák | 4

Škoda ve svém vývojovém centru v Mladé Boleslavi otevřela nové zkušební stavy pro testování převodovek.

V roce 2017 Škoda vyrobila pro své vlastní vozy i různé typy značek koncernu VW 1.160.000 převodovek. V současné době má celosvětovou zodpovědnost za vývoj převodovek MQ 100 a MQ 200 používaných především v menších automobilech. „Tyto převodovky mají v současné době celkem 580 různých verzí a vyrábějí se například i v Argentině, Číně nebo Španělsku," vysvětlil Martin Hrdlička, šéf vývoje agregátů Škoda Auto.

Manuál budoucnosti sníží spotřebu o 8 % a nebude mít spojkový pedál Manuál budoucnosti sníží spotřebu o 8 % a nebude mít spojkový pedál

I stávající typy převodovek se podle něj stále vyvíjejí v souvislosti s tím, jak se mění motory, aerodynamika vozidel, emisní předpisy, ale třeba i ložiska nebo oleje. Součástí vývoje je také snaha o zlevnění výroby.

Nové dva zkušební stavy přišly Škodu na více 200 milionů korun. „Ještě není hotovo, v brzké době totiž budeme potřebovat pokud možno přímo v Mladé Boleslavi hybridní a elektrické pohony," uvedl Hrdlička v odpovědi na dotaz Autorevue.cz.

Manuální převodovka vymírá. U Škody jsou ale automaty v menšině Manuální převodovka vymírá. U Škody jsou ale automaty v menšině

Historii výroby a zkoušek převodovek od nejstarších dob do současností si můžete projít zde:​

1) Kastlík měny rychlosti

převodovka voiturette.jpg

Motocykly, které se v Mladé Boleslavi vyráběly před vznikem prvního auta, měly jednoválce. Od řemenice na klikové hřídeli se pomocí plochého řemenu bez využití převodovky a volnoběhu pohánělo hnací kolo.

Na konci roku 1905, tedy před 112 lety, představil Laurin&Klement svůj první automobil. Nesl název Voiturette A, přičemž slovo Voiturette znamená v překladu vozík. Motor byl dvouválec kapalinou chlazený a převodovka měla již tři stupně a zpátečku. Přesto se o tom tehdy nikdo moc nešířil. Převodovka se tehdy označovala jako "kastlík měny rychlosti".

Další článek »

Diskuze
4 příspěvky
Témata článku: Škoda, Volkswagen, Byznys, Technika, Současný šéf, Martin Hrdlička, Typ převodovek, Martin, Nová generace, Převodovka, Rozvod, Měna, Řadicí páka, Automaty, Úroveň, Tlakové lití, Motorové vozidlo, Převodový stupeň, Bubnová brzda, Brzká doba, Skříň, První automobil, Petr Hrdlička, Stanovený termín, Laurin
Sdílet článek
Další mobilní weby