Seat Leon ST Cupra: Opravdu chcete Octavii RS? [první jízdní dojmy]

30 komentářů

Kyle
26. února • 12:16

Měl bych jeden praktický dotaz na znalce. Jak jsou na tom tyhle motory s rozvody ? Je to stejný průšvih jako u menších téesíček ?

Martin
25. února • 17:22

Leon je pre mna subjektívne krajší ale jedine vo FR verzii a správnou farbou.
Ale bol som pozerať nové auto a v salóne mali 1.2 tsi v zakladnej výbave. Naproti je Škoda tam mali novú Fábiu combi. Nech sa na mna nik nehnevá ale Fabia vyzerala v style+17disky asi tak 100 krajšie či už z vonkajšieho či vnútorného pohladu. Samozrejme sadol som si do zadu a rázom mal človek pocit že sedí v limuzíne oproti Fabii. Skutočne mi vadí ako biedne vyzerá Leon v základných verziách základných svetlách a základných diskoch. To len k diskusii o normálnej verzii.
Ako majitel octávie by som si aj tak vybral Cupru ST pred RS a oželel ten interier. Základné verzie by som ale neriešil.

Tom
25. února • 15:25

V červnu by to chtělo udělat hlavně adekvátní srovnání s představenou Octavia RS 230, která bude také mít samosvor :-) . Myslím, že to je rozhodující věc, když pominu to, kdo je příznivcem jaké značky, tak ten samosvor dělá v autě opravdu divy. Jen těžko se pak budou mezi těmito auty hledat rozdíly, zůstane opravdu jen to, komu se jaké líbí a to je subjektivní názor, který nikomu brát nebudu. ;-)

Aleš
25. února • 12:28

To je pořád samý poměřování, tady je centimetr, tady milimetr prázdného vzduchu navíc, prostě když se mi to auto líbí víc, jdu do něj a tento Leon vypadá opravdu moc dobře.

yoggi
24. února • 23:30

Volim by som Leon ;-) Rozdiel v razvore je cca 4 cm Medzi Octaviou combi a Leonom ST.
Niekto tu pisal o vnutornom priestore. Tam je to tiez otazkou aky ? Ano pozdlzne je v octavii o kusok viacej. Ludia vysoky cca 185cm si pohodlne za seba sadnu a este maju miesto v Leone. Teraz je tu sirka automobilu kde je Leon o 1mm sirsi ako Octavia. Lenze vnutorny priestor:
Octavia - sirka vpredu 145,4cm a vzadu 144,9cm zatial co Leon ma sirku vpredu 148cm a vzadu 146cm. Co je teda priestranejsie auto ? To je otazka. Ja viem, ze Octavia je slusne auto, ale bohuzial Leon ma trosku navrch v istych veciach. Leon robia ako rodinne auto, zatial co octavia sa zbytocne natahuje do dlzky.
Leon Cupra a celkovo Seat ma za ulohu motosport sportovejsie auta a toto nie je ulohou Skody. Aj cenovo Leon vychadza lepsie staci si pozriet cennik. Kto naozaj si polozi ulohu chcem auto koncern a najlepsi pomer ceny vykon, tak tam vyhra Leon nad Octaviou.

Zelí
25. února • 11:13

Majitelům ve vlkohradu je to koneckonců jedno, jestli si koupíš škodárnu nebo seaťáka nebo folkse. Jim vyhovuje, že do svého výběru nezahrnuješ značky mimo jejich koncern. A o to jim jde....

Jarda
24. února • 23:07

V textu mě zaujala drobná stížnost na brzdy, ale něco mi na tom nesedí. Uvádíte, že jsou to Bremba, ale ty jsou součástí paketu Performance a podle fotek byly pro novinářské jízdy k dispozici auta bez tohoto paketu (jediné s tímto paketem ve fotogalerii je to, které vodí Marc Gené) - chybí prahové lišty, boční díly spoileru 5-tých dveří a mají jiné 19" kola. Týká se tedy tato výtka standardních brzd - červené brzdiče s nápisem CUPRA (a možná i výrobce Brembo), nebo těch z paketu Performance - červené brzdiče s nápisem Brembo? Těším se na vysvětlení!

Pavel
24. března • 2:00

Jak píšete - obojí brzdy Cupry, tedy i ty ve standardu jsou Brembo.

Jiří Červenka
25. února • 6:42 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, pro ježdění na okruhu byla vyhrazena čtyři auta s paketem Performance a brzdami Brembo.

Jarda
25. února • 15:18

Díky za doplnění! Ta výtka se tak opravdu týká větších brzd Brembo... :-(

brembobrzdy
28. února • 13:19

Rovnaky problem ma aj Megane RS. neviem cim to je ale jednoducho niesu tak kusave hned od zaciatku a clovek v nich nema oporu, musi pouzit naozaj velku silu aby to poriadne brzdilo (pocitovo to len pomaly spomaluje auto). Oproti napr starsiemu Cliu RS 3 generacie je to rozdiel den a noc. To sa da ale vyriesit agresivnejsimi dostickami (Ferodo,PFC,...). Len je skoda ze to tak nieje uz od vyroby lebo samotny brzdic konstrukciou a vykonom je na vysokej urovni.

Driver
24. února • 20:20

Mimochodem ten low-cost Seat používá často nejlepší komponenty Audi, které Golf a Octavia z cenových a hierarchijních důvodů nemají. Namátkou Led potkávací světla, to je vidět. Co není vidět nebudu vypisovat. Stačí si otevřít ETKU. V podstatě kromě A3 je vše ostatní oholená verze A3. Ocel místo alu a podobně. Proto je i důvod, že je Cupra výkonnější než GTI. Nešetřilo se všude jako u Golfa. A když je lepší, proč ji škrtit pod Golfa. Ale pepíci mají pořád předsudky že Seat je nejhorší. :-D Poznají to podle o 1,5 palce menšího displaye :-D

Karel
21. dubna • 11:49

Kritici Seatu low-cost by si možná měli všimnout ve velkém techničáku pro mě podstatných informací: země původu - Španělsko, vyrobeno - Ingolstadt, Audi AG, SRN. Tak to bylo u čtyřech Toled, poslední Cupry a distributor mě ujistil, že to bude i u budoucí Cupry kraťase. Docela mě překvapila kritika brzd, protože v Cupře jsem se naučil při brzdění koukat do zpětného zrcátka. Nejsem expert, rád se poučím. Pro mě je podstatné, že za poloviční peníze kupuji maximální kvalitu - a vlastně i tady se nepřu, souhlasím - low-cost .

ixxoc
25. února • 13:15

Ac priznivec Seatu i modernich technologii, zrovna ty LED svetla nejsou podle testu extra zazrak. Parametrama je radi pouze na uroven dobrych xenonu, ale na spickove aplikace xenonu ztraci. Navic jim chybi dynamicke funkcionality (nataceni do zatacek a zmena svetelneho kuzele dle okolnich podminek/pocasi/rychlosti...), ktere alespon z casti mela uz minula generace s bi-xen. Slepe provolani slavy LED svetlum jen z prinicipu neni uplne na miste, neni to zde uplne sebejisty kroku kupredu se vsim vsudy. Kdyby to ty pokrocile funkce melo (ala Audi matrix led), pak je to bez debat.
Interier je proti Golfu GTI a i (bohuzel) O RS slabsi, ty tvary opravdu evokuji starsi SAABy (podle palubky bych nasel "odkaz" i na Favorita). Exterier je super, jizdni vlastnosti, vykon a technika take.Tj. dobre namixovana kombinace, ktera oslovi zakazniky treba jine zakazniky, kteri preferuji vice koni pod kapotou, nez vetsi displej a design v interieru.

Atomas
25. února • 16:04

LED světla jsou v souladu s danou kategorií vozidla a za mne mohu konstatovat, že svítí výborně a naprosto dostatečně. Díky širšímu světelnému kuželu není třeba natáčení do zatáček, sklon nastavují automaticky a při dálniční rychlosti nad 110 kmh se nastaví sklon tak, aby svítily do větší dálky.
Interiér je ve skutečnosti lepší, než vypadá na fotkách, nicméně souhlasím, že se nejedná o zázrak. Nicméně již od výbavy Style je lepší, než v Octavii - má čitelnější budíky a alespoň očalouněné dveře...

Pavel
27. ledna • 23:48

Interiér Cupry mi vůbec nevadí, naopak vyhovuje. Osobně mi přijde hodnotnější než v Octavii III. S čím ale naprosto nesouhlasím jsou LED světla. Jako spokojený majitel Cupry mohu prohlásit, že LED světla jsou na ni snad to nejhorší! Nesvítí dost, světlo je podivně rozplizlé, za mne mnohem horší !! než xenony. Ještě větší tragedie je zadní couvačka. Ta nesvítí vůbec. Pokud si potmě potřebuji zacouvat, otočit se na neosvětlené silnici, musím si přisvítit brzdovými světly !, jinak nevidím dozadu vůbec nic. Světla jsou pro mne v tuto chvíli nejslabším a jediným problematickým místem auta (vlastním 1 rok).

Z venku pěkné...
25. února • 6:47

.. uvnitř to vypadá jako korejec z devadesátejch.

Petr
24. února • 21:00

Nikdo tu neříká, že Seat je nejhorší ty pepíku z Brumovic, ale o to, že některé uspořádání, plasty a zpracování má třeba zmíněný VW prostě (subjetivně) lepší.
To, že Seat dostal LEDky a další vymoženosti je super, ale je to jen krok k zajištění vzestupu jinak před rokama mizerných prodejů. Samozřejmě z toho budeme my kupci Cuper těžit.

Mirek
24. února • 20:15

Při pohledu na fotogalerii mne trochu zarazil pohled na tuto fotku:
http://www.autorevue.cz/Client.Gallery/show.aspx...
Proč vlastně se říká, že ve Focusu je málo místa na pravou nohu. Tady mi to připadá minimálně stejné, ne-li horší, ale nikde jsem o tomto problému u Leonu nečetl.
http://www.autorevue.cz/Client.Gallery/show.aspx...

Pavel
27. ledna • 23:37

No právě... v tom je ten velký rozdíl. Zatímco ve FORDU FOKUS se mi střední plast nesnesitelně protivně zarýval pod kolenem a noha vyloženě neměla dost místa, v Seatu Leon Cupra (a jezdím s ním denně ;-) ) žádný problém nemám. Prostě střední plast nohám vůbec nevadí.... . Je to o délkových poměrech, vzájemné poloze, zpracování plastů... v Seatu tenhle problém není ve Fokusu ano... .

Driver
24. února • 20:23

Mirek: Kdybys v autě neseděl jako na hajzlík, tak tam, kde je ta konzola, máš nárt a né koleno. Kolem o máš 10 cm od palubovky! Ty jsi s tím ještě nejel, co? Předsudky jsou hrozný zlozvyk :-D

Mirek
25. února • 21:16

S Focusem jezdím. S předchozí verzi Leonu jsem měl tu čest, koleno mi uvízlo mezi středový tunel a plastový kryt volant (zespodu), což se mi u Focusu nikdy nestalo a nepociťuji v něm jako řidič ani nedostatek místa. Tady to vypadá, že problém u tohoto Leonu bude podobný, ale asi ne tak moc jako u předchozí verze.
Máš pravdu, s novým Leonem jsem nejel, ale ty zase vše věštíš ze skleněné koule a nejspíš si nejel ani s jedním z těchto aut. Zlozvyk snad nebudu ani komentovat.

Atomas
25. února • 9:40

Tady máš odpověď na údajné předsudky. Denodenní realita vypadá takto: http://moje.auto.cz/...

Mirek
25. února • 21:18

Přesně tak jsem si myslel, že to bude vypadat.

Driver
24. února • 20:05

Ani ten článek nečtu. Vsadím se dle nadpisu, že autor vůbec netuší, že A3 Golf a Leon jsou krátké a Octavia je jediná Long. Tedy prodloužený rozvor. Co to znamena je jasné. Ta auta mají definován Cílové skupiny. A3 je Luxus za vysoký ceny, Golf je klasický představitel třídy a Leon je jeho alternativou. Octavia svým kufrem a rozvorem stojí mezi třídami. Passat a Superb jsou větší ale kdo chce vozit třetí a více osob nad 190cm, tak musí do Octavie nebo o třídu výše. Základní parametr. Ty cinkrlátka okolo jsou už detaily, ale chápu, že trpaslíci dodnes nepochopili, co to je za rozdíl si vzadu natáhnout nohy tak, jako v předu a 8 cm je nezajímá a klidně sedí jako sardinky, a řeší 1,5" palce na displayi :-D

Mito
25. února • 18:32

Tych 190 cm by som zmenil na 175 a potom to sedi ;-)

das
24. února • 20:27

Jj, plně souhlasím. Pokud Vás známý z vedlejšího vchodu již dvakrát svezl na zadních sedačkách Eresa, tak je to moc důležitý parametr a těch trapných 60 koní navrch jsou jenom ta cingrlátka...

Tom
24. února • 23:23

Jako řidiči mi je úplně ukradený, jestli si soused na zadních sedačkách natáhne nohy hodně nebo o trochu míň B-]

Petr Maleček (dj.kure)
25. února • 12:04

Zrovna rozvor u oktávky je úsměvný, i když je pravda, že u trojkové oktávie už je to o mnoho lepší. Ale O1 a O2 jsou co se do rozvoru týče k pláči.

Petr
24. února • 19:30

Joo, tato Cupra v kombiku se mi líbí a to :
+ poměr cena / výkon / vybavení
+ samosvor
+ možnost Cupových gum a velkých 370mm brzd alá RS3
+ sedačky nejsou tak špatné a skořepiny už nejsou tak praktické na denní ježdení
+ motor se dá hezky upravit
+ sleva 10% z ceníkovky není problémCo není až tak super:
- značka Seat je obecně low-end
- interier je holt slabší, ale s chromovým paketem zdarma to trochu ožije
- navigaci dali jenom 6.5" za ty prachy :(
- nemožnost příplatků co u Škodovky (kessy, vyhřívané čelní sklo apod.)Nechám si ještě prostor na Superba 3 s 280hp dvoulitrem a 4x4, ale jinak bych bral Cupru.

Doporučujeme

Články odjinud