Na první pohled nenápadná Lancia Thema... ...zaujme sportovní maskou se žlutým logem 8.32. Což znamená 8 válců a 32 ventilů. O původu takového motoru je jasno při pohledu na středy kol. Ferrari totiž tento třílitrový osmiválec využívalo pro model 308. Uložen napříč pohání přední kola a ve druhé sérii s katalyzátorem dává 205 koní a 263 Nm. Majitel Miloslav Kotal, stojící na fotce vlevo vedle předsedy Lancia klubu Libora Kaliny, themu koupil před jedenácti lety ve Švýcarsku. Sám říká, že podle něj zní lépe než soudobá Ferrari. Charakteristika motoru je také odlišná. Osmiválec prý není tak dravý a jede lépe ve spodních otáčkách. Byl zkrátka přizpůsoben použití v limuzíně. Zadní spoiler se manuálně vysouvá posuvníkem na páčce stěračů. Přístrojová deska zaujme svým zpracováním. Vše je obšito kůží a... ...osazeno pravým kořenovým dřevem. Kožené čalounění měla na starosti slavná čalounická a nábytkářská firma Poltrona Frau... ...a na kvalitě je to poznat. I přístrojová deska svým žlutým zbarvením odkazuje na Ferrari. Navíc jsou zde i teploměr a tlakoměr oleje. "Sehnat originální rádio mi dalo zabrat," říká Kotal. Zatímco druhé série se vyrobilo 1063... ...první série vyráběné od roku 1987 stihli vyrobit 2 908 kusů. Bez katalyzátoru měla výkon 215 koní a 285 Nm maximálního točivého momentu. Na srazu byla přítomna i druhá sportovní thema, ovšem také druhé série. Podívejte se na ni. Kus měl odlišnou masku chladiče... ...i plaketku... Výfuk dokáže vyloudit hezké zvuky i na volnoběh, podívejte se na video v článku. Zrychlení na stovku zabere 6,8 vteřiny a maximálka činí 240 km/h. Maserati Biturbo 430 Maserati Biturbo 430 Maserati Biturbo 430 Maserati Quattroporte IV Maserati Quattroporte IV Maserati Quattroporte IV Tohle není Fiat, je to licenční Innocenti Elba. Innocenti Elba Alfa Romeo GT patří mezi novější kousky a je stále krásná. Alfa Romeo GT Fiat Barchetta Fiat Fiorino byla jednou z prvních italských dodávek svého druhu. Alfa Romeo GTV má krásně zpracovaný interiér... ...zaujme však i exteriér. Lancia Thesis je pomníkem posledních let slávy italské Lancie. Modelů Thesis bylo na srazu více. Italská atmosféra... ...na návštěvníky přímo dýchala. Fiat 128 Coupé SL Fiat 128 Coupé SL Fiat 125 Fiat 1800 Fiat 1800 Fiat 124 Sport Spider si se svým novodobým sourozencem užívá více pozornosti, než kdy předtím. Fiat 124 Sport Spider Interiér Fiat 124 Sport Spider je stále stylový. Na sraz dorazila i "opravdová" Ferrari. Zde dárce orgánů zmíněné Themy: 308 GTS A další kousek stejného modelu, tentokrát targa. Takový profil pneumatik už na dnešních Ferrari nenajdete. O design se postaralo studio Pininfarina. Fiat X1/9 Fiat X1/9 Čtyřlístek a had požírající člověka patří k alfám. Alfa Romeo Alfetta GTV Na srazu dorazily i legendární modely 500 a 600 Poděbrady italskými vozy přímo žily! Toto není Fiat.. ...ale v Rakousku vyráběný Steyr-Puch 500 Fiat X1/9 Fiat 850 Spider Fiat 128 Coupé SL Fiat 128 Coupé SL Fiat 1300 Fiat 1300 Fiat 1300 Fiat 1300 Fiat 850 70 Fotogalerie Poděbrady zaplnily italské vozy: Zkoumali jsme ten nejvzácnější Milan Lažanský 1. května 2017 • 11:00 Poslední dubnové sobotní dopoledne bylo na poděbradské kolonádě na co koukat. Již po osmnácté se v Poděbradech sjely italské vozy. Nadšení majitelé přivezli své miláčky většinou ze šedesátých až devadesátých let. Nebyla nouze o opravdové vzácnosti. Jednu na první pohled nenápadnou Lancii jsme prozkoumali i my.Podívejte se na komentovanou fotogalerii z poděbradského srazu: Ferrari Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1. Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2 Vstoupit do diskuze (2) AutoRevue.cz VideoRetroFerrariLanciaSportovní autaItalské vozyPoděbradyTenItalVzácnostPod