Malý crossover Opel Mokka zákazníky zaujal, ale není radno usínat na vavřínech. Prodej je třeba podporovat. Jak? Co takhle konceptem?
Na autosalon v ruské metropoli si blesk přivezl stylovku pro maximálně polní cesty v ještě vyšperkovanější podobě. Mokka Moscow Edition se určitě prodávat nebude, ani v hlavním městě velké země na východě, ani jinde. Ale za pozornost rozhodně stojí. A nejen tím, že firemní fotky byly pořízeny na Rudém náměstí se známým chrámem Vasila Blaženého v pozadí.
„Moskevská edice“ Mokky údajně vznikla na počest ruské metropole
Auto však není rudé, je hlavně oranžové. Tahle výrazná sytá barva byla módní před čtyřiceti lety, nyní se však začíná vracet. A to je dobře, protože ať si myslíte o vnějších tvarech, co chcete, sluší mu. Oranžové na moskevském opelu nejsou jen velké plochy karoserie včetně rámečků mlhovek, ale také dvojité paprsky efektních litých kol. Spodní část Mokky pokrývá šedočerný plast, v tomhle odstínu jsou třeba i střední sloupky, kliky dveří, celá střecha a nosiče na ní.
Kryt podvozku nalakovali v Rüsselsheimu naopak stříbrnou, ale tuhle kombinaci známe nejen od Opelu, používá ji rovněž stále rostoucí konkurence a drsně se tvářící kombíky a dodávky.
Oranžovou však najdeme i v Alcantarou čalouněném interiéru: na prošívání sedadel, lemech koberečků, výplních dveří a palubní desce. Dekor na ní je navíc ozdoben mapou centra Moskvy, studie vznikla jen a jen na počest hlavního města. Má určitě tu nejlepší výbavu, prozrazuje ji třeba displej ve středové kapličce. Co se ukrývá pod kapotou, německá automobilka bohužel nesdělila. Instalovaná převodovka však rozhodně není manuální, takže by to klidně mohl být turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec se 103 kW. Pokud nemá tahle čtrnáctistovka náhodou ještě vyšší výkon.